اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

فرزندان ما از قرآن رو گردان شده اند !!

آوای سنت: کارشناس دینی اهل سنت بیراهه رفتن جوانان مسلمان را نتیجه تربیت غیر اسلامی آنها دانست

به گزارش خبرنگار ما مولوی مهرالله عبدالهی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به شاخصه های ممتاز در پیروان الهی گفت: امت اسلام به دلیل وجود نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم، بهترین امت نام گرفته است. پیروان امت های سایر و انبیا آنها با خواندن شرح حال امت اسلام آرزو می کردند که ای کاش در زمره پیروان این امت قرار می گرفتند. حضرت پیامبر در این خصوص فرمایش می دارد: ما جزو آخرین های اولین می باشیم.

وی افزود: همانگونه که می دانید بعد از این دیگر پیامبری نخواهد آمد و پیروان اسلام به عنوان آخرین امت شناخته می شوند. امتی که در روز قیامت و پیش از امت های دیگر وارد بهشت می شود. این نعمت و فضیلت بزرگ را خدای متعال بر ما ارزانی بخشیده است. باریتعالی همچنین قرآن کریم را به ما هدیه داد. این کتاب در زمان جاهلیت و در روزگار اوج قدرت قبیله قریش نازل گردید و در اندک زمان کاری کرد که همه قدرتمندان به مرور دربرابر آیات الهی سر تعظیم فرود آوردند.

مولوی عبدالهی اظهار داشت: این کتابی است که سراسر حکمت و نور و هدایت است و درباره آنچه که می گوید، هیچ شک و شبه های وجود ندارد. اگر شخصی با قرآن کریم انس و الفت برقرار کند، خیر و برکت به زندگیش وارد خواهد شد. براین اساس افراد بر حسب وزن اعمالشان وارد بهشت و جهنم خواهند شد. هر فردی که نیکی هایش بیشتر باشد به بهشت زیبا نائل آمده و در مقابل افرادی که کمتر ثواب می برند به جهنم برده می شوند.

این کارشناس حوزوی یادآور شد: قیامت جایی است که افراد خانواده، دوستان و آشنایان مفهوم واقعی خود را از دست می دهند، زیرا همه تنها به خودشان فکر می کنند تا بلکه بتوانند از امتحان الهی روسفید بیرون آیند. بنابراین نباید فرصت های پیش رو را به راحتی از دست داد. لذا قرآن کریم را با کتاب های دیگر یکسان نپنداریم، چرا که همین کتاب در روز قیامت با خدای متعال حرف زده و شفاعت قاریان و حافظانش را طلب خواهد نمود. یک فرد مسلمان هرچه بیشتر قرآن بخواند مقام و مرتبه اش بیشتر خواهد شد.

مولوی عبدالهی تسریح نمود: امروزمتاسفانه رفتار خوبی با کتاب مقدس آسمانی نمی شود. انس و الفت مسلمین با کتابی که آن را در گویش مقدس می شمارند کمتر شده است. افراد خانواده به ندرت آیات تلاوت می کنند و جایگاه قرآن معمولا روی طاقچه ها و درکنار وسایل دکوری منازل می باشد. تکرار این فرایند باعث می شود تا برکت از زندگی افراد خارج شود.

همه دغدغه های معیشتی که جامعه گرفتارآن می باشد بخاطر دوری ما از قرآن کریم می باشد. سرپرست خانواده را می بینیم که صبح تا شب کار می کند، اما چون برکت از زندگیش رفته است، نمی تواند اوضاع نابسامان درون خانه اش را مدیریت کند. واقعیت این است که فرزندان ما از قرآن رو گردان شده و اوقات شان را صرف وب گردی و سایت گردی در فضای مجاری می نمایند. این تکنولوژی جنبه های سرگرم کننده بیهوده ای دارد که وقتی به آنها مشغول می شویم دیگر نمی دانیم چه وقت صبح می شود و چه هنگام شب فرا می رسد.

وی همچنین متذکر شد: دانش آموز مدرسه به محض بیداری ازخواب، ابتدا به سراغ فضای مجازی می رود تا به اصلاح پیام هایش را کنترل کند. همین دانش آموز قبل ازخواب نیز به همان سرگرمی مشغول است و ارزش های دیگر زندگی را به هیچ می انگارد. جای تاسف دارد که برخی از والدین اعم از پدر و مادر، نه تنها خودشان قرآن نمی خوانند، بلکه کمترین مدیریتی روی رفتارهای بچه هایشان ندارند. این قبیل بچه ها در سنین بزرگسالی از پدر و مادر خود فرمان نمی برند و آن زمان برای تربیت مجددشان دیر خواهد بود. بنده به والدین گرامی توصیه می کنم پیش از آنکه به خاطر رفتارهای اشتباه بچه هایشان زبان به شکوه و گله بگشایند، در تربیت اسلامی آنها ازسنین خردسالی همت بگمارند.

مولوی عبدالهی با یادآوری فواید فضای مجازی خاطر نشان ساخت: شایسته است تا از این تکنولوژی برای فراگیری آیات ثمر بحش و مطالب سودمند استفاده کنیم. درابتدای هر روز چند آیه ازکلام خدای متعال را تلاوت کنیم. دانستنی های مفید بخوانیم وآنرا درجهت کسب و کارمفید و درآمد حلال بکاربگیریم. توجه داشته باشیم انسان های زیادی با افکار و ایده های متفاوت در جریان بسیار وسیع فضای مجازی فعال هستند. برخی ها می آیند تا سرگرم شوند و تعدادی دیگر که با اسلام عناد و دشمنی دیرینه ای دارند می آیند تا بچه های مسلمان را از مسیر اصلی دور کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن