اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

فریضه قربانی باعث احیای شریعت می گردد

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت چابهار انجام فریضه قربانی را احیای شریعت و مایه سربلندی دین خواند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، مولانا خدابخش اسلامدوست طی سخنانی با اشاره به فضائل دهه نخست از ماه پربرکت ذی الحجه گفت: در روزهای پر خیر و برکتی هستیم. هر عملی در این روزها محبوب رب ذوالجلال است. این روزها بهترین فرصتی برای عبادت الله تعالی هستند.

وی افزود: نهم ذی‌الحجه روز عرفه نیز فضیلت زیادی دارد و فرصت آن باید از سوی همه مسلنین غنیمت شمرده شود. پیامبر صلی الله علیه واله وسلم ‌در این خصوص می‌فرماید، «صیام روزه، روز عرفه کفاره گناهان دو سال است و علاوه بر سال گذشته، سال آینده را تیز شامل می شود.

مولانا اسلامدوست یکی از اعمال مهم این روزها انجام تدارک لازم برای ذبح دام در روز عید قربان دانست و اظهار داشت: آمادگی و ذبح دام در روز عید فضائل بسبار زیادی را با خود به همراه دارد. نبی مکرم اسلام فرمایش می دارد، هیچ عملی از انسان در روز عید نزد الله محبوب‌تر از ریختن خون نیست.
پس به این نتیجه می رسیم که قربانی کردن حیوان، عملی واجب برای افراد توانمند است.

امام جمعه اهل سنت رمین متذکر شد: شاید بعضی افراد متأثر از افراد بیگانه باشند که به جای انجام قربانی بخواهند صدقه بدهند و به کارهای خیر بپردازند. مسلما هر کار خیری ثواب خودش را به همراه دارد، اما در روز عید هیچ عملی نزد الله متعال محبوب‌تر از انجام قربانی نیست و برای رسیدن به تقوای واقعی باید با نفس خود مبارزه کنیم.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: اهتمام به قربانی در حقیقت قربانی خود و فرزند خود است. حضرت ابراهیم علیه ‌السلام راضی شد فرزند خود را قربانی کند، باید بیندیشیم و ببینیم آیا ما هم آمادگی داریم تا خود را برای احیای شریعت و سربلندی دین قربانی نماییم؟

مولانا اسلامدوست قربانی آزمایشی را آزمایشی از جانب خدای متعال دانست و خاطر نشان ساخت: در واقع محبت همین مال و سرمایه است که مانع می‌شود فرد در راه باریتعالی جهاد کرده و جان و مال خود را در راه دین خرج کند.

امام جمعه رمین چابهار تصریح ورزید: قربانی بر هر کس واجب نیست، بلکه نصابی هست که هر کس صاحب آن نصاب از طلا یا حداقل نقره باشد، بر او قربانی واجب است. در حدیث شریف به نقل از نبی مکرم آمده است که هر کس نخواهد قربانی کند در عیدگاه حاضر نشود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن