اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

قرآن منشاء هدایت بشر است

مولانا بدری:قرآن باید در همه فصول سال مورد استفاده قرار گیرد

آوای سنت:معاون آموزشی دارالعلوم زاهدان قرآن کریم را منشاء روشنایی و نجات انسان از ظلمت و تاریکی برشمرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت مولانا عبدالغنی بدری با بیان اینکه پرداختن به قرآن کریم از اصلی ترین وظایف یک مسلمان است گفت: ارزش قرآن را نمی توان با هیچ جایگاهی مقایسه کرد،با این حال متاسفانه مسلمین در عصر کنونی نسبت به آن بی توجهی نشان داده و از درک مفاهیم آن عاجز مانده اند.

وی در این باره افزود: بیشترین بهره مندی از قرآن در ماه مبارک رمضان است و در ماه ها و فصول دیگر کمتر اشخاصی را می توان پیدا کرد که با قرآن انس و الفت برقرار کند. مردم بعد از اتمام رمضان، چه عام و خاص از کتاب الهی فاصله می گیرند.لازم است بدانیم که قرآن تنها مختص به ماه رمضان نیست و در همه ایام می بایست از فضائل و برکاتش بهره مند شد.

مولانا بدری ادامه داد: خدای متعال در کلام خود از قرآن با عناوین و صفات مختلف از جمله روح یاد می کند.‌همانگونه که کالبد انسان بدون روح نمی تواند به حیات خود ادامه دهد، حیات ایمانی ما نیز زمانی قوت و تقویت پبدا می کند که قرآن را از خود جدا نکرده باشیم. این ایمان در گذشته برای مخلوقات ناشناخته بود و اگر نور کلام الهی بر پهنه بشریت نمی تابید، تاریکی ها و ظلمت ها برچیده نمی شدند و ایمان ناشناخته باقی می ماند.

امام جمعه موقت زاهدان ضمن اشاره به این مطلب که خدای متعال کلام حق را با شش توصیف یاد کرده است اظهارداشت: قرآن کریم موعظه ها و ارشاداتی در خود دارد که در کتاب های دیگر دیده نمی شود. هیچ شاعری و هیچ نویسنده توانایی سخن گفتن مانند کتاب مقدس مسلمین را ندارد.پندها و اندرزهایی که آیات نورانی به انسان یاد می دهند متفاوت ازسایرین هستند. بیانات قرآن شفایی برای همه امراض وعلی الخصوص امراضی مانند شرک، کفر ورزی، نفاق، بغض و عداوت است و انسان را از شر آلودگی های درونی نجات می دهد.

این عالم برجسته اهل سنت یادآور شد: چه بسیار از نسل بشر با خواندن قرآن به شفای جسمانی کامل رسیدند. نبی مکرم اسلام صلی الله علیه واله وسلم از سوره فاتحه بعنوان شفابخش امراض و بیماری های مختلف یاد می کند.بدون شک هر شخصی که به معجزات کلام خدای متعال یقین و باورکامل دارد، رحمت الهی شامل حالش شده و به هدایت می رسد. درهرخانواده ای که قرآن تلاوت شود، آرامش نمایان می گردد. رسول گرامی در این باره فرمایش می دارد، هیچ مجموعه و گروهی را نمی توانید پیدا کنید که درآن آیات الهی خوانده شود، مگر درآن گروه امنیت و آرامش ساکن شده باشد.

مولانا بدری تاکید ورزید: فرشتگان نسبت به دوستداران قرآن کریم فخر می فروشند و خداوند دانا از آنها در نزد ملائک بخوبی و نیکی یاد می کند، زیرا کتاب الهی هدیه ای ارزشمند برای همه است. کتابی که ازآن بعنوان بهترین اذکار یاد می‌شود.

تجربه نشان داده است کسانی که عادت به تلاوت قرآن دارند جزو انسان های کامروا هستند. آنها در زندگی خود با مشکلات دست و پنجه نرم نمی کنند، چون که باریتعالی همه گره ها را برایشان بازکرده است. لذا اکنون که درمنازل خود روزگار را به شکل قرنطینه می گذرانیم، فرصت را مغتنم شمرده و خود را با کلام الهی مشغول سازیم. کسانی هم که به کار زیاد اشتغال دارند می توانند در هرصبح و شام جزئی از قرآن کریم را تلاوت کنند تا دسترنج و اندوخته ای که برای خانواده و فرزندان خود به همراه می برند، توام با خیر و برکت باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن