اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

ماموستا احمد زاده : تفکر در امور مختلف ارزش بالایی دارد

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت سابق تهران تمرکز روی افکار مثبت را در ساختار هویتی و شخصیتی انسان تاثیرگذار دانست.

به گزارش آوای سنت، ماموستا محمد طاهر احمد زاده در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آزمون بزرگ انسان در طول حیات کوتاه مدت خود، دنیا را مزرعه آخرت خواند و گفت: در این دنیا هر آنچه بکاریم، در آخرت همان را برداشت خواهیم کرد. بهشت و جهنم، خوشبختی و بدبختی، جزا و سزا، بازتاب و نتیجه عملکرد انسان است. همه مسائل زندگی مانند تعلیم و تربیت، خانواده، مدرسه، جامعه و رسانه های جمعی و دوستان هم نشین، مستقیم یا غیر مسقیم بر افکار و عقاید انسان ها تأثیرات مثبت و منفی برجای می گذارند.

وی افزود: انسان در فرایند رخدادهای جامعه مانند جریان رودخانه است که یا همسو با آن و یا خلاف جریان رودخانه حرکت کرده و یا مسیر جریان رودخانه را تغییر می‌دهد. حدیث شریف بیان می فرماید، یک ساعت فکر در دین از یک سال عبادت بی ریا برتر است. انسان متفکر درست مانند زنبور عسل است. تعلم را از بیرون می گیرد و از اندرون با چاشنی تعقل بر آن علمی که از بیرون دریافت نموده است، محصول و ماده ای قدرتمند و تأثیر گذار بنام «تفکر» تولید می کند.

ماموستا احمد زاده با تاکید بر این نکته که سرعت فکر از سرعت نور هم بالاتر است، اظهار داشت: انسان به وسیله فکر می تواند در کسری از ثانیه از شرقی ترین نقطه زمین به غربی ترین نقطه جهان سفر کند. با تفکر می توان طی یک ثانیه فاصله بین دنیا و آخرت را طی نمود و در چشم برهم زدنی می شود به صحرای قیامت رفت و آنرا تصور و تجسم نمود. پس هر آنچه که دارای سرعت زیاد باشد، قدرت تعمیر و تخریبش هم زیاد است.

امام جمعه اهل سنت سابق تهران تاکید کرد: متوجه افکارمان باشیم و فرکانس و داده های مثبت به ذهن، فکر، دل و درونمان صادر کنیم. این افعال در ساختار هویتی و شخصیتی و کیفیت حال و احوال و اعمال مان تأثیر بسزایی دارد و چون بشر محور کائنات و اشرف مخلوقات می باشد، اگر در مسیر درست حرکت نماید، کل کائنات در مسیر اصلی خود حرکت می کند، اما با انحراف بشر از مدار خود جهان هستی و کائنات نیز گاهی از مدار خود منحرف می شود که از آن جمله می توان به حوادثی از قبیل سیل، زلزله، خشکسالی و نظایر آن اشاره کرد.

ماموستا احمد زاده همچنین گفت: بر همین مبنا و اساس در حدیث شریف آمده است، هنگامی که شخصی برای کسب علم هجرت می کند، ماهی های دریا و پرندگان آسمان برای وی طلب مغفرت می کنند، چون خوب و یا بد بودن انسان بر حال و اوضاع و احوال بقیه موجودات و جانداران تأثیر مسقیم دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن