مذاهب و خطبه ها

الزامات وحدت عملی از نگاه مولانا نقشبندی

مولاناعبدالغفارنقشبندی:رعایت احترام متقابل رمز ایجاد وحدت

آوای سنت : مولاناعبدالغفارنقشبندی در خطبه های نمازجمعه این هفته ۲۴آبان۹۸ باتوجه به ایام هفته وحدت گفت:وحدت یکی از مهمترین دستاوردهای نبی مکرم اسلام است ،خداوند متعال به طفیل آن حضرت(ص)قلوب متشتّت و متفرق عصر جاهلیت را متحد و منسجم ساخت.

به گزارش خبرنگار آوای سنت مولانا نقشبندی تاکید کرد :اتحاد و انسجام ،ریسمان الهی است که همه مسلمانان موظفند به آن چنگ بزنند.بوسیله اختلافات و دو دستگی ها ضربات سهمگینی بر پیکره اسلام و مسلمانان فرود آمده است،مسجدجامع قرطبه ودستاوردهای طارق بن زیاد،مسجدالاقصی،و عراق که محل خلافت سیدناعلی المرتضی و محل شهادت و مدفن شهسوارکربلا بود ،به جولانگاه سربازان پلیدآمریکایی تبدیل شد.

مولانانقشبندی در ادامه بنابر نامگذاری هفته وحدت خاطرنشان کردند؛ برای وحدت عملی، پایبندی بر ۵ اصل ضروری هست و افزود:وحدت عملی میان شیعه وسنی محقق نمی شود مادامیکه به این ۵اصل پایبندنباشیم.

احترام به اعتقادات و مقدسات
بنده ازجانب اهل سنت به ضرس قاطع، عرض می کنم که هرگز سراغ ندارید که یک اهل سنتی به اهل بیت پیامبر توهین کند،و آن سنی مذهبی که به اهل بیت پیامبراهانت و کج دهنی بکند ازجامعه اهل سنت خارج است،از برادران تشیع هم انتظارداریم که فرمایشات مقام معظم رهبری رو نصب العین خویش قرار دهند ،که فرموده اند ؛توهین به مقدسات اهلسنت حرام شرعی است.

همانگونه که برای تشیع اهل بیت پیامبر مقدس و محترم اند، برای اهل سنت همسران ،یاران واهل بیت پیامبرمحترم و خط قرمزاند.وحدت عملی ،با احترام متقابل محقق می شود.انتظارداریم مجلس شورای اسلامی قانون مجازات برای هتاکان تعیین و تصویب کند.

بیان مشترکات و پرهیز از اختلافات
مامشترکات زیادی داریم ،خدایمان یکی ،پیامبرمان یکی،کتاب وقبله مان یکی ،مشترکات روبیان کنیم و به روایتهای معتبر و موثق وحدت آفرین تاریخی چنگ بزنیم نه به روایات موهوم و جعلی که بیشتر شبیه افسانه هست تا واقعیت!

وحدت به معنای همزیستی مسالمت آمیزباشد نه ادغام مذاهب
ماحق نداریم عوام شیعه را بخاطربی علمی وعدم آگاهی اغفال کرده ،بسوی مراسماتی که به آن اعتقادی ندارند سوق دهیم و همچنین متقابلاًبرادران تشیع اجازه ندهند.افراد،ارگان وموسساتی، ازفقر و ناداری وبی سوادی برخی اهل سنت سوء استفاده کرده آنها را درقالب کاروانهای پیاده روی به کربلا و مشهدو غیره اعزام کنند،
وقتی حضرت شیخ الاسلام نیز این انتقاد رو کرده بود ، آخوندی به شدت ناراحت و خشمگین شده ،گفته بود برخی هاتحمل این کاروانهاراندارند ودادشان بلندمی شود درحالی که این کاروانها در راستای وحدت هستند و ایشان را به داعش پروری متهم کرده بود.باید به گوش اینها رساندکه سخنان حضرت شیخ الاسلام عین وحدت است آنچه که وحدت شکن هست اتهامات ناروا و سخنان نسنجیده آخوندهایی مثل شماست!

تبدیل وحدت نظری وشعاری به وحدت عملی و اجرایی
تنهابابرگزاری اجلاس ،همایش ها ،کنفرانس هاو دید و بازدیدها در ایام وحدت، وحدت عملی محقق نمی شود،وحدت این نیست که فقط در ایام هفته وحدت با همدیگر وحدت و محبت کنیم و درسایر ایام سال ازهمدیگر وحشت داشته باشیم!

رفع تبعیض ها و نگاه یکسان اقشار مختلف جامعه
کلیدوحدت در دست برادران تشیع ومسئولین عزیزجمهوری اسلامی ایران هست.
کلیدوحدت، رفع تبعیض هاست،کلیدوحدت ،نگاه یکسان به اقشار مختلف جامعه است،
کلیدوحدت ، استفاده ازشایستگان اهل سنت در پستهای کلان مدیریتی هست ،
کلیدوحدت ، رداشتن و محوگزینه شیعه و سنی در فرم های استخدامی وغیره است ،
کلیدوحدت ، در محو قوم گرایی و حزب سالاری و جایگزینی اصل شایسته سالاری هست ،کلید وحدت ،در تقسیم عادلانه اعتبارات و سرمایه های ملی هست ،کلیدوحدت، در اعطای سهم اهل سنت از رسانه ی ملی هست.

مولانادر ادامه بنابر درخواست شیخ الاسلام مولاناعبدالحمید، برای پخش اذان اهل سنت در شبکه استانی تاکید کرد:واقعا جای گلایه هست که حضرت شیخ الاسلام بعنوان پیشوای مذهبی و زبان رسای اهل سنت ایران از دو عزیز؛ جناب آقای استاندار ونماینده محترم مقام معظم رهبری آیت الله محامی ،درخواست کردند که در شبکه استانی ما، اذان اهل سنت رو پخش کنید اماهنوز هم به آن پاسخی داده نشده است!

مولاناعبدالغفارنقشبندی در پایان کلید وحدت را برپایبندی بر اصل ۱۲ قانون اساسی کشور ذکرکرده ، گفت:همان گونه که در شهرهایی که ۹۹ درصد آن را اهل سنت تشکیل می دهند.برادران تشیع آزادانه می توانندمساجد،حسینیه و گنبدو بارگاه بسازند،انتظارداریم اهلسنت هم بتوانند درکلان شهرها(تهران وغیره )که جمعیت زیادی ازاهل سنت درآن سکونت می کنند. مساجد رسمی برای خودشان بسازند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن