اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

مشکلات معیشتی و دلمشغولی ها جوانان را از دین دور کرده است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندرلنگه مشکلات معیشتی را از عوامل دل مشغولی زیاد جوانان در امورات دنیوی برشمرد.

به گزارش آوای سنت، شیخ عبدالصدیق بهجت در گفتگو با خبرنگار ما با رد باور دین گریزی در بین جوانان اهل سنت، مشکلات و دغدغه های معیشتی را برای جوانان نوپا یک مشکل و معضل خواند و گفت: پیش از آنکه بخواهیم به بررسی دلایل خارجی یک ناهنجاری بپردازیم، ابتدا می بایست آسیب های درونی را از سر راه برداریم.

وی با اشاره به تحولات و پیشرفت های پس از دهه شصت افزود: مهمترین خواست جوانان در ادوار پیشین، ارتباط با دنیای خارج و کسب درآمد در کشورهای پیشرفته بود. ما در آن اداوار نیز در زمینه اشتغال مشکل داشتیم و از این رو نسل جوان با سفر به کشورهای پیشرفته و در حال توسعه در جستجوی راهی برای تامین آتیه خود بود.

شیخ بهجت ضرورت ساخت و تکمیل ظرفیت مساجد جامع را دلیل مهمی برای علاقه جوانان برای حضور در صف نمازهای فرض دانست و بیان نمود: در خیلی از مناطق مکاتب تابستانی فعال هستند. در جنوب کشور دانش آموزان مدارس به عضویت کلاس های قرآنی حوزه های علمیه در می آیند تا ضمن فراگیری علوم دنیوی، از تعلمیات دینی غافل نمانند. اینها همه نشاندهنده اهمیت تعالیم الهی در بین خانواده ها است.

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه با یادآوری این مطلب که سن ازدواج نسبت به سابق روند افزایش نگران کننده ای داشته است، با انتقاد از گرانی بی رویه اجناس و کالاهای ضروری در بازارهای داخلی متذکر شد: گرانی و بیکاری دست به دست هم داده اند تا مشکل جوانی که در می بایست در اندیشه ازدواج و تشکیل زندگی جدید باشد دو چندان شود.

این عالم اهل سنت شبکه های ماهواره ای را مشکلی فصلی و گذرا در سر راه جوان دانست و اظهار داشت: درد بیکاری و گرانی به مراتب خطرناک تر از تاثیرات فیلم های ماهواره ای هستند. ما نیاز به ایجاد بازار کار و بسترهای وسیع اشتغال برای درآمد زایی جوانان داریم.

شیخ بهجت ادامه داد: آنچه که از آن امروز بعنوان کرونا یاد می شود گرفتاری مشترک همه ساکنان کره زمین است و دیر یا زود علاج آن کشف خواهد شد، اما ما برای درد کهنه و فرسوده شده بیکاری و افزایش گرانی ها چه فکری کرده ایم و برای ترمیم این مسائل در دوره پس از کرونا چه برنامه هایی داریم؟

امام جمعه بندرلنگه وظیفه صاحب نظران و آسیب شناسان اجتماعی را در این برهه زمانی بسیار خطیر برشمرد و خاطر نشان ساخت: تا مادامی که فکر و دغدغه یک جوان تامین نیازهای فردی و خانوادگی باشد، نمی توان از وی انتظار مشارکت تمام وقت در مساجد را داشت. بنابراین قبل از آنکه بخواهیم به دلایل دبن گریزی در میان جوانان بپرداریم، آستین همت بالا زده و مشکلات معیشتی آنها را از سر راه برداریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن