اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

مولوی محمد درشته : برای پیمودن پله های موفقیت باید عملگرا باشیم

آوای سنت: امام جماعت مسجد خواجه عزیزالله تربت جام عزت مسلمانان را مرهون توجه به دستورات قرآن کریم خواند.

به گزارش آوای سنت، مولوی محمد درشته در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به لزوم تعالیم قرآن کریم در اوقات فراغت به بیان اهمیت و فضیلت آیات الهی در زندگی انسان ها پرداخت و گفت:
یکی از نعمت های بسیار مهم و عظیم خدای متعال در زندگی برخورداری از نعمت قرآن کریم می باشد، زیرا که قرآن اهمیت زیادی در سرنوشت ما انسان ها دارد.

وی در حدیثی ماندگار از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه واله وسلم در خصوص اهمیت کتاب آسمانی افزود: بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و آنرا به دیگران هم بیاموزد‌. این مسئله بخوبی اهمیت والای قرآن را به اثبات می رساند. اگر ما مسلمانان قدر این نعمت مهم را دانسته و آنرا در زندگی خود پیاده کنیم، قطعا برای ما ارزشمند خواهد بود، چرا که این کتاب مقدس گنجینه ای از بهترین درس ها است.

مولوی درشته یادآور شد: منشور و قانون قرآن کریم به ما یاد می دهد تا بهترین راه معامله و معاشرت و مناسبترین راه داد و ستد و اخلاق مداری را در ابعاد مختلف زندگی یاد بگیریم. برای پیمودن پله های موفقیت باید عملگرا باشیم. حضرت عمر فاروق رضی الله عنه در اینباره فرمایش می‌کند، ما قومی بودیم که بوسیله قرآن عزت پیدا کردیم.

مدیر دارالحفظ مسجد خواجه عزیزالله تربت جام با بیان اینکه اقوام مختلف قزیش در صدر اسلام هر یک در حرفه ای از جمله تجارت، شتر چرانی و چوپانی گذران امور می کردند عنوان نمود: بارطلوع اسلام آنها با تمسک به کتاب الهی و عمل به فرامین خدای متعال توانستند دین اسلام را در سراسر کره پهناور گسترش بخشند. آن اصحاب همچنین توانستند با قرآن هویت واقعی خود را بشناسند و عزت واقعی را در دنیا و آخرت تجربه نمایند‌.

مولوی درشته اذعان کرد: امروز مسلمانان با مشکلات زیادی درگیر هستند و از این رو رجوع به قرآن بیشتر شده است. ویروس کرونا بلایی است که باید برای علاج آن راه حل مناسبی پیدا کرد و رجوع به باریتعالی می تواند دنیا را از این گرفتاری همه گیر نجات دهد.

این عالم اهل سنت اهمیت یاد دهی قرآن کریم به فرزندان را جزو ضرورت های جامعه کنونی برشمرد و خاطر نشان ساخت: باید کودکان را با این کتاب مقدس آشنا سازیم. این کتاب سرنوشت اقوام را بسوی آینده روشن رقم می زند و بنابراین خوب نیست که مکان آنرا روی طاقچه ها قرار دهیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن