اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

ناآگاهی و غفلت از عوامل سستی مسلمانان است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت مسجد جامع درگز اهمیت استقامت دینی در زندگی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت مولوی مرتضی ایل نژاد در گفتگو با خبرنگار ما قوت و استقامت را لازمه دینداری فرد مومن برشمرد و گفت: یک چنین فردی می تواند در عقاید و آرمان‌های دینی‌اش ثابت‌قدم و استوار باقی بماند.

وی تصریح ساخت: بعضی از مسلمانان دین دارند، اما استقامت ندارند. ابن قبیل افراد وقتی با خطری مواجه می‌شوند، دین را کنار می‌گذارند.
لذا قرآن کریم تاکید دارد که مسلمان بر اسلام و دینش باید استقامت داشته باشد. کسانی که در این راستا تلاش کنند، خداوند متعال هم آنها را ثابت‌ قدم نگه‌ می دارد.

امام جمعه اهل سنت درگز به نقل از قرآن کریم افزود: خداوند متعال کسانى را که ایمان آوردند، به سبب گفتار و اعتقاد استوار در این جهان و در سراى دیگر، ثابت قدم مى دارد.
کتاب الهی ما مسلمانان می فرماید، کسانی که ایمان شان سطحى و متزلزل و شخصیّتشان دروغین نیست، قول شان ثابت است، مسلمانان واقعی برای رسیدن به متاع دنیا، یا ترس از یک خطر، دست از اعتقاد شان نمی‌کشند، بلکه با تکیه بر لطف خداوند در برابر هر حادثه اى چون کوه استقامت مى ورزند.

مولوی ایل نژاد با بیان اینکه شیاطین از هر سو به وسوسه افراد مومن مى پردازند اظهار داشت: شیاطین با استفاده از زرق و برق هاى مختلف این جهان، در لغزش افراد مومن مى کوشند امّا باریتعالی حافظ و نگهبان افراد مومن است.
پس ثبات‌قدم و استواری یکی از صفات بارز مومن است که در قرآن مثال‌های زیادی برای آن ذکر شده است.

امام جمعه مسجد محمد رسول الله درگز ناآگاهی و غفلت را از عوامل سستی مسلمانان در پرداختن به دین ذکر کرد و عنوان نمود: یکی از عوامل سستی، عدم شناخت صحیح و غفلت می‌باشد، زیرا معمولاً افرادی که در عالم بی خبری و بی خیالی سیر می‌کنند، به آسانی در دام ها گرفتار شده و در اعتقادات و انجام فرائض، سست می‌گردند، پس راه اصلی رسیدن به لذت عبادت، خودسازی و ترک لذت های نفسانی و گناه است.

این عالم اهل سنت نبود انگیزه و هوس مداری را از دیگر عوامل سستی در دین دانست و ادامه داد: از مهمترین عوامل جهش فکری و فرهنگی یک جامعه، داشتن انگیزه است، هر چه انگیزه قوی‌تر باشد، افراد جامعه با قدرت و ارادۀ بیشتری قدم برداشته و در راه رسیدن به هدف، تلاش افزونتری به خرج می‌دهند.

مولوی ایل نژاد همچنین گفت: قرآن کریم به خاطر ایجاد انگیزه برای تلاش و پرهیز از سستی، به انسانها وعده زندگی جاوید در بهشت و استفاده از نعمت‌های بهشتی را داده و یا آنها را از عذاب های جاودان برحذر می دارد.
از این رو افرادی که به معاد و زندگی جاوید ایمان ندارند، برای بدست آوردن بهشت و یا فرار از عذاب، انگیزه‌ای نداشته و لذا برای رسیدن به آن تلاش نکرده و دنبال امیال نفسانی خود از مسیر انسانیّت دور می‌گردند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن