اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

نصرت الهی با ایمان قلبی و اعمال صالح محقق می شود.

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس سخنان پیش از نماز عبادی جمعه این هفته ۸ اسفند ماه را به موضوع اعتقادی و ایمانی نصرت الهی اختصاص داد و اظهار داشت: انسان با پناه بردن به قرآن و عمل به سنن پیامبر (ص) و نیز شکر نعمت ها به فضل الهی در مسیر خیر و رستگاری قرار می گیرد.

 آخوند عبدالباسط نوری زاد تصریح کرد: نصرت الهی یا جلب رضایت و نگاه محبت آمیز خداوند، با ایمان قلبی و اعمال صالح یعنی گام برداشتین عملی در راه عبودیت و اطاعت محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال پیامبران و امت ایشان را با مصیبت های مختلف امتحان می کند اظهار داشت: یکی از خصایص امت حقیقی صبور بودن و دعوت یکدیگر به صبر و استقامت در برابر مشکلات و ناملایمات است.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهار داشت: ایمان و عمل در اسلام مکمل یکدیگرند. ایمان سطحی و عبادت از روی عادت، عبادتی کامل نبوده و سودی برای عابد به همراه ندارد. عمل صالح از ایمان قلبی به خدای متعال نشأت می گیرد و موجب تقویت ایمان نیز می گردد.

آخوند نوری زاد تصریح کرد: خداوند متعال نصرت خود را به انسان هایی که اعمال صالح انجام می دهند محقق ساخته و با نزول برکات خود به بندگان شایسته سعادت دنیوی و اخرت را برای آنان رقم می زند.

وی بلای همه گیر “کرونا ویروس” را آزمایش الهی برشمرد و ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان و آرزوی شفای عاجل برای بیماران از مردم منطقه خواست تا علاوه بر رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی با صبر و شکیبایی به خداوند توکل کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن