اهل سنت ایرانعمومی

نماز عید اهل سنت خاش در محیط باز اقامه می شود

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت خاش از برگزاری نماز عید قربان در فضای باز بیرون مسجد جامع الخلیل خبر داد.

به گزارش آوای سنت مولانا محمد عثمان قلندر زهی با مهم خواندن رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی در ایام عید قربان گفت: مومنین باید طلب استغفار را جدی بگیرند، زیرا نبی مکرم اسلام برای برداشته شدن غم و اندوه از زندگی و همچنین کاهش مصیبت و تنگدستی، روزانه صدبار استغفار طلب می نمود.

وی افزود: پیش از آنکه قطره خون قربانی به زمین بچکد، عمل ذبح آن در نزد خداوند متعال قربانی مقبول واقع می شود و جز اعمال نیک ثبت می گردد. لذا ریختن خون (قربانی) در روز عید محبوب ترین عمل بشمار می رود و در این مورد نباید کوتاهی ورزید.

مولانا قلندرزهی ایام عید قربان را مشتمل بر سه روز قمری خواند واظهار داشت: در روزهای دهم، یازدهم و قبل از غروب دوازدهم ذی الحجه می توان قربانی انجام داد. ساکنین رپستاهایی که نماز عید در آنها برگزار نمی شود بعد از نماز صبح می توانند اقدام به ذبح کنند، اما شهری ها و در روستاهایی که نماز عید برگزار می شود تا پیش از خواندن نماز عید نمی توانند ذبح انجام دهند.

مدیر مدرسه علوم دینی مدینه العلوم در ادامه سخنان خود یادآور شد: کسانی که زکات می دهند قربانی کردن بر آنان واجب است، یعنی۲۰ مثقال طلا و یا هر مال دیگری که داشته باشند و آن مقدار مال و اندوخته حد نصاب زکات را دارا باشد.

مولانا قلندرزهی تاکید کرد: گوشت قربانی و خون آن به خدای متعال نمی رسد، بلکه نیت خالص و تقوای الهی در نزد باریتعالی مقبول تر است‌. مشرکین برای معلولان باطله خود نذر و قربانی می کنند و بر آستانه ها و قبرها مانند یهود و نصارا حیوانات را به نام غیر خالق یکتا ذبح می کنند.

امام جمعه خاش خاطرنشان ساخت: ریختن خون عبادت خداوند متعال است و برای غیر آن جایز نمی باشد. همچنین روزه گرفتن در روز عرفه جزو سنت است و ثواب زیادی دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن