اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها
موضوعات داغ

هشدار مولانا گرگیج در خصوص موج سوم شیوع ویروس کرونا

تاکید بر رعایت دستورات بهداشتی

آوای سنت : مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به آغاز موج سوم ویروس کرونا در کشور و‌‎ روند افزایشی مبتلایان از شهروندان خواستند ضمن جدی گرفتن این ویروس همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند.

به گزارش اوای سنت به نقل از پایگاه خبری دفتر امام جمعه اهل سنت آزادشهر، مولانا گرگیج در بخشی از سخنرانی شان در  مراسم نمازجمعه (۴ مهر ۹۹) شهرستان آزادشهر اظهار داشتند: وضعیت استان ما از لحاظ شیوع ویروس کرونا اندکی بهتر شده است که بر همین اساس مدارس و مساجد بازگشایی شده‌اند، استان ما در وضعیت هشدار قرار دارد اما طوری نیست که مراکز فرهنگی و مذهبی بسته شوند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان این مطلب که ” دغدغه‎ی مسئولین بهداشتی، حفظ جان و سلامت شهروندان است” افزودند: مسئولین در خصوص وضعیت قرمز کرونا در کشور هر روز هشدار می دهند و این ایام، آمار مبتلایان نیز روند صعودی به خود گرفته است؛ لذا مردم موظفند هشدارهای مسئولین بهداشتی را جدی بگیرند و با استفاده از ماسک بر پروتکل های بهداشتی پایبند باشند.

عالم سرشناس اهل سنت کشور خاطرنشان ساختند: برخی معتقدند که ویروس کرونا در کار نیست و این سیاست مسئولین است که با فریب و دروغ، وضعیت کشور را قرمز اعلام می کنند و مردم از ترس و هراسِ ابتلا به ویروس کرونا، نسبت به مشکلات اقتصادی کشور واکنش نشان ندهند؛ در حالی که چنین باوری غلط است؛ مگر ما در بیمارستان ها افراد بستری شده را مشاهده نمی کنیم و یا هر روز شاهد مرگ اطرافیان‎مان بر اثر این ویروس منحوس نیستیم؟!

مولانا گرگیج ضمن تأکید بر “جدی گرفتن ویروس کرونا” خطاب به شهروندان تصریح کردند: برخی از کشورها ادعای ساخت واکسن کرونا داشتند که تأثیری بر روند درمان آن نداشت؛ همچنین بعضی از ملاها مدعی اند تعویذهایی می نویسند که ضد کرونا است و یا آن را معالجه می کند، از این رو کسانی که ادعای کشف واکسن کرونا کرده اند و یا تعویذ و دعای ضد کرونا دارند هدف‎شان فریب مردم و پول گرفتن از آنان می باشد؛ پس مردم عزیز هوشیار باشند و با رعایت بهداشت فردی و پروتکل ها خود‌‎مراقبتی کنند.

مسئولین در خصوص تحصیل دانش آموزان چاره اندیشی کنند

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه‎ی سخنان‎شان با توجه به بازگشایی مدارس در شیوع ویروس کرونا و سردرگمی و نگرانی والدین، دانش‌آموزان، معلمان و کادر آموزشی مدارس گفتند: موضوع دیگری که هفته پیش نیز بیان کردم مسئله مدارس است که همه نسبت به برگزاری کلاس های حضوری بلاتکلیفند و از سویی نیز بسیاری از دانش‌آموزان به فضای مجازی دسترسی ندارند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور افزودند: راه اندازی طرح شبکه مجازی شاد مدارس نیز زیاد مؤثر نیست؛ لذا خواسته‎ی بنده از مسئولین ذی‎ربط این است که در خصوص این چالش، راهکاری  برای مدارس و دانش آموزان پیدا کنند.

مولانا گرگیج در ابتدای اظهارات‎شان پس از تلاوت آیه ۲۶۷ سوره بقره با بیان این که ” اگر انسان زکات مال خود را پرداخت نکند و یا نزول و ربا وارد مال وی شود، تمامی مال وی حرام و فاسد می گردد” با اشاره به فصل برداشت شالی و مشکلات مالی دارالعلوم فاروقیه گالیکش ازعموم مردم خواستند به این مرکز دینی و فرهنگی کمک کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن