اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

همدلی ملت و دولت را راهکار عبور از مشکلات کنونی

آوای سنت: عالم شاخص اهل سنت همدلی ملت و دولت را راهکار عبور از مشکلات کنونی دانست.

به گزارش آوای سنت شیخ سید حسین توانا با بیان اینکه دولت باید بتواند در بحث تامین معیشت مردم با نرخ های مناسب تمامی ظرفیت های موجود را به کار بگیرد گفت: اگر دولت و مردم دست به دست هم داده و با در پیش گرفتن یک راهکار هدفمند در جهت گذراندن شرایط فعلی گام بردارند، مطمئنا شرایط به مراتب آسان تری رقم خواهد خورد.

وی افزود: خواست عموم مردم این است که در بحث معیشتی انتظارات شان برآورده شود که هم خود مردم و هم عموم دولتمردان روی این قضیه اتفاق نظر دارند و بنابراین شیوه تامین معیشت مردم با نرخ های عادلانه جزو بحث ای اصلی در همه جوامع می باشد، لیکن باید اذعان کرد که نرخ کالاهای مصرفی روز به روز افزایش پیدا می کند و به نظر می رسد راهکارهای دولتی در کنترل این مسئله چندان موفقیت آمیز نبوده است.

مدیر دارالعلوم امام نووی گوده با غیرقابل هضم بودن افزایش قیمت ها در اصناف مختلف اظهار داشت: کشور ما خوشبختانه در منابع بسیاری جزو کشورهای ثروتمند بشمار می رود و از این رو نمی توان گرانی بی رویه فعلی را به هیچ نحوی توجیه کرد. قدر مسلم در این وضعیت پیش آمده که خود سیاستمداران اهل فن نیز بر غیرقابل قبول بودن آن اتفاق نظر دارند، ضعف هایی بر دولتمردان وارد است و موارد مشکل آفرین هر چه سریعتر می بایست برطرف شوند.

شیخ توانا عنوان نمود: از سوی دیگر فرهنگ عامه بر این شده که در رفاه کامل و برخوردار از بهترین امکانات زندگی کنند. بسیاری از خانواده هایی که در ابتدای مسیر زندگی قرار دارند انتظار دارند تا شرایط و امکانات به شیوه ایده آل برایشان فراهم باشد، اما گاهی در سیر راه انسان و حرکت جامعه قرار می گیرد که باعث خروج شرایط ازشرایط عادی می شود. باید بپذیریم که همیشه نمی توان آنطوری زندگی کرد که دلمان می خواهد و گاهی می طلبد خودمان را برای ایام سخت آماده کنیم.

خطیب مسجد جامع چاه بنارد با تاکید بر تقویت فرهنگ های مثبت در خانواده و جامعه ادامه داد: اگر قرار باشد در شرایط دشوار تنها به فکر خود بوده و برای تهیه مایحتاج از دیگران سبقت بگیریم، نه تنها کمکی به خودمان نمی کنیم، بلکه باعث می شویم تا برخی سودجویان با استفاده از پریشانی مردم، کالاها را به چندین برابر قیمت بفروشند. لذا باید خویشتنداری پیشه کرده و به اندازه نیاز خرید کنیم تا کنترل بازار از دست مسئولین خارج نشود.

شیخ توانا عزم ملی برای عبور از شرایط سخت را ضروری خواند و خاطر نشان ساخت: همیشه این خود ما هستیم که باعث می شویم شرایط مثبت و منفی رقم بخورند. دولتمردان از جایگاه وزرارت، نمایندگان مردم از جایگاه مجلس و مدیران دستگاه ها از جایگاه های مربوطه توان آن را دارند تا مدیر امور را در دست بگیرند. نباید به راحتی اجازه داد تا محتکرین کالاهای ضروری مردم با انبار کردن نیازهای بزار به گرانی روز افزون دامن بزنند. انتظار از مردم بر تحمل شرایط مشکلی را حل نخواهد کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن