اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

همه ایرانی ها نسبت به تمامیت ارضی کشور حساس هستند

نباید با رفتارهای مختلف بین مردم فاصله انداخت

آوای سنت: شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید: ملت ایران در دوران دفاع مقدس بهترین وحدت را به نمایش گذاشتند.

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید روز (۴ مهر ۱۳۹۹) در فرازی از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه زاهدان، به مشارکت تمام اقوام و مذاهب در دوران هشت سال جنگ تحمیلی در «دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور» اشاره کردند و اظهار داشتند که ملت ایران در آن دوران «بهترین وحدت» را به نمایش گذاشتند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید با اشاره به مناسبت «هفته دفاع مقدس»، ضمن گرامیداشت این هفته و دعای رحمت و مغفرت برای جان‌باختگان هشت سال جنگ تحمیلی، خاطرنشان کردند: همۀ ایرانیان نسبت به حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشورشان حساس هستند. چنان‌که همۀ مذاهب و اقوام ایرانی در هشت سال جنگ تحمیلی با یکدیگر متحد شدند و در مقابل دولتی که از حمایت تمام قدرت‌های آن‌زمان برخوردار بود، از میهن خود دفاع کردند.

ایشان ادامه دادند: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی شیعه و سنی و تمام قومیت‌ها و مذاهب بهترین وحدت را به نمایش گذاشتند و در یک سنگر کنار هم از تمامیت ارضی و از استقلال کشورشان محافظت کردند.

 تفاوت‌ قایل‌شدن بین اقوام و مذاهب بزرگترین ظلم به کشور و ملت است
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در فرازی دیگر از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه زاهدان، ضمن انتقاد شدید از مسئولان و مدیرانی که بین اقوام و مذاهب تفاوت قائل هستند، اظهار داشتند: درخواست ما از مسئولین استانی و کشوری آن است که بین اقوام و مذاهب ایرانی و پیروان ادیانی که در ایران زندگی می‌کنند، تفاوت قایل نشوند.

ایشان تصریح کردند: اجرای عدالت بسیار مهم است. اگر مسئولین کشوری و همچنین مسئولین استانی اعم از شیعه و سنی، و بلوچ و سیستانی و بیرجندی و…، بین مردم کشور و استان تفاوت قایل باشند مرتکب ظلم بزرگ و جرمی نابخشودنی شده‌اند.

مولانا عبدالحمید تاکید کردند: همۀ ملت ایران، ایرانی و در حقوق با همدیگر مساوی و برابر هستند. قانون اساسی به صراحت می‌گوید که نباید بین مردم ایران تفاوتی وجود داشته باشد. همچنین هم رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی و هم مقام معظم رهبری به عدم تفاوت بین ملت ایران تاکید داشته و دارند. پس کسانی که بین ملت تفاوت قایل می‌شوند از چه قانونی پیروی می‌کنند و به کجا وابسته هستند؟

ایشان تصریح کردند: مسئولینی که بین اقوام و مذاهب تفاوت قایل باشند و مردم را به «خودی» و «غیرخودی» تقسیم کنند، صلاحیت و شایستگی لازم را ندارند.

امام‌جمعه زاهدان تاکید کردند: مدیرانی که بین ملت ایران تفاوت قایل هستند باید در دیدگاه‌ها و عملکرد خودشان تجدیدنظر کنند، زیرا این دیدگاه‌ها خیانت به جمهوری اسلامی و قانون اساسی و ملت ایران است. کسی که بین ملت ایران تفاوت قایل بشود خادم ملت نیست. باید همۀ ملت با نگاه برابر و یکسان دیده شوند.

مولانا عبدالحمید در پایان خاطرنشان کردند: سخنان بنده از روی خیرخواهی و دلسوزی است و به‌عنوان یک شهروند وظیفۀ خود می‌دانم برای برقراری امنیت پایدار و حفظ وحدت و همسایگی این مسائل را مطرح کنم، و همین حفظ وحدت و امنیت تقاضا می‌کند که هیچ‌کسی بین ملت ایران تفاوتی قایل نشود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن