اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

واکنش علمای اهل سنت به یک تمبر جنجالی با تصویر پاپ

چاپ تمبر با تصویر پاپ زیرسوال بردن فداکاری‌های سردار صلاح الدین ایوبی است

آوای سنت : علمای اهل سنت کردستان در واکنش به تمبری جنجالی در که در جریان سفر پاپ فرانسیس به اقلیم کردستان از آن رونمایی شد اعتراض کردند و آن را نوعی اهانت به تمامی مسلمانان کرد زبان دانستند.

در جریان سفر پاپ فرانسیس در هفته گذشته به اقلیم کردستان عراق سران این اقلیم به مناسبت این سفر از تمبری رونمایی کردند که موجب اعتراض شدید مسلمانان کرد زبان در سراسر دنیا شد، در این تمبر مناطق کردنشین زیر یوغ آیین مسیحیت برده شده است

اقدام ناشیانه اقلیم کردستان در مسیر کسب رضایت طاغوت است

ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجار در گفتگو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت: اسلام دین صلح و دعوت به رهایی از زیر یوغ طاغوت و آزادگی برای همه جهانیان است؛ در نظام پالیسی سیاسی قرآن کریم به همه سردمداران و نظام های حکومتی و تک تک آحاد جامعه مسلمین چنین تذکر می دهد: « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِیَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ»

وی ضمن محکوم کردن اهانت اقلیم کردستان مبنی بر اینکه در تمبری توهین آمیز مناطق کردنشین را زیر پرچم مسیحیت برده است، افزود: پرچم توحید و عدالت بر همه چیز برتری دارد و اقدام سران اقلیم کرردستان عراق که تمبر یادبود مناطق کردی را زیر یوغ پرچم مسیحیت برده،  تکرار اشتباهات استراتژیک سیاسی خود در جریان همکاری با اسرائیل و استکبار در موضوع رفراندوم است که در داخل احزاب سیاسی و مردم مسلمان کورد با آن مخالفت نمودند و شکست خورد.

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت:  این اقدام جاهلانه توهین به مقدسات و عقاید تمام مسلمانان کردستان است و ملت کورد همواره با افتخار در اعتلای دین تلاش نموده اند و بزرگ مردانی چون صلاح الدین ایوبی که صلیبیون را شکست داد داشته اند.

ماموستا محمدیان تصریح کرد:  حاکمان منطقه اقلیم کردستان چطور خود را مسلمان و کورد می دانند و ادعای پیروی از بزرگان را دارند در حالی که این کار توهین به همه داشته های پیشینان در راه اسلام است.

وی عنوان کرد: رهبران و اپوزیسیون اقلیم کردستان بدانند این کار ناشیانه و پیروی از استکبار در مسیر کسب رضایت طاغوت از طرف مردم مسلمان کورد محکوم خواهد شد.

تمبر پاپ، جنجالی بزرگ و خلاف اصول و قواعد بین الملل است

ماموستا جمال کریمی عالم برجسته اهل سنت کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: معرفی بخش هایی از سرزمین ایران اسلامی به عنوان منطقه اقلیم خلاف واقعیت است و مقامات گستاخ در اقلیم کردستان بدانند نمی‌توانند از سفر پاپ در مسیر آرزوهای غیر واقعی خود علیه یکپارچگی سرزمین‌ کشورهای همسایه استفاده کند.

 وی افزود: مناقشه مرزی بین کشورهای ترکیه، ایران، سوریه و عراق موضوعی است که جزو اهداف اصلی دشمنان است و با انتشار این تمبر که ادعای جدایی طلبان کرد در آن حک شده است به صراحت نیات شوم دشمن را آشکار کرده است.

ماموستا کریمی عنوان کرد: صلاح الدین ایوبی که برای برقراری حق و عدالت و آزادی و برابری و حمایت از مظلومان رنج و مشقت بسیاری را به جان خرید و برای پیشرفت و پیروزی اسلام بسیار تلاش کرده و در جهت برافراشتن پرچم اسلام به جنگ صلیبیان رفت تا مرز سرزمین اسلام را گسترش دهد، انتشار این تمبر در جهت زیر سوال بردن این حرکت عظیم است و دشمنان بدانند هیچ دینی غیر از دین مبین اسلام در این مناطق  گسترش پیدا نخواهد کرد و رویاهایشان تبدیل به واقعیت نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما علمای اهل سنت  کردستان، مخالفت شدید خود را به تلاش های مقامات اقلیم کردستان عراق  در انتشار این تمبر و دامن زدن به منازعات منطقه‌ای و بین المللی ابراز می‌کنیم و نسبت به این اقدام برنامه‌ریزی شده دشمن سکوت پیشه نخواهیم کرد و آن را محکوم می‌کنیم.

تمبر پوشالی اقلیم کردستان نقشه از پیش طراحی شده رژیم صهیونیستی است

ماموستا یدالله امین زاده از علمای اهل سنت شهرستان سقز گفت: اقدام اقلیم کردستان علیه دین اسلام، حمله ای برنامه ریزی شده است که از سوی کشورهای استکبارمدیریت شد.

ماموستا امین زاده اظهار داشت: رهبران ساده لوح اقلیم کردستان بازیچه دست یهودیان صهیونیستی شده اند و علمای اهل سنت این اقدام توهین آمیز را محکوم می کنند.

ماموستا امین زاده افزود: علمای کشورهای اسلامی نیز باید همصدا با هجمه توهین به مقدسات اسلام برخورد کنند تا جلو این اعمال وقیح گرفته شود.

وی با اشاره به رونمایی از تمبری توسط اقلیم کردستان علیه تمامیت ارضی ایران در حاشیه سفر اخیر پاپ به این منطقه خاطرنشان کرد: در این راستا همه ما علما اهل تسنن  این اهانت آشکار را ضمن محکومیت، با جدیت پیگیر هستیم.

امین زاده تصریح کرد: عملکرد اخیر غربی ها در توهین به مقدسات اسلام نشان داده است که این مسئله یک امر تصادفی نبوده، بلکه از وجود یک توطئه حکایت دارد.

وی اضافه کرد: بی تردید پشت پرده این اقدامات رژیم جعلی صهیونیستی قرار دارد.

ماموستا امیتن زاده گفت: کشورهای اسلامی در مقابل توهین به مقدسات اسلام احساس مسئولیت کنند و در وهله اول در برابر این توهین ها رابطه خود را با کشورهای حامی توهین به مقدسات قطع کنند تا منطق قوی اسلام به جهانیان نشان داده شود.

تمبر اقالیم کردستان عراق به منزله اقدام برای ترویج دین مسیحیت در منطقه است

ماموستا سیدمحمد حسینی از علمای اهل سنت شهرستان سروآباد نیز توهین روسای اقلیم کردستان به مقدسات اسلام را محکوم کرد.

ماموستا حسینی افزود: روسای اقلیم کردستان هدف از اجازه دادن چاپ این تمبر و همکاری با جنایات پیش آمده را برای حفظ جایگاه خود در میان کشورهای غربی انجام داده اند.

وی ادامه داد: اگر امروز جواب دندان شکنی به کشورهای غربی و بخصوص مدیران و کار به دستان اقلیم کردستان عراق ندهیم در آینده ی نزدیک صهیونیست هم به راحتی وارد کارآمده و جنایات ناخوشایندی را علیه اسلام انجام خواهند داد و که باید مثل سردار ایوبی ها و شهید سلیمانی ها سخت مقابل این توهین ها مقابله کنیم.

ماموستا حسینی گفت: غربی ها با این کارشان ترویج دین مسیحیت در میان کشورهای منطقه را هدف گرفته اند و تنها هدفشان کم رنگ کردن دین اسلام است.

اقدام اقلیم کردستان در رونمایی از تمبر جنجالی در مسیر ایجاد تفرقه است

ماموستا یدالله محمدی یکی از ماموستاهای اهل سنت کردستان پیرامون سفر پاپ فرانسیس به عراق و همچنین رونمایی از تمبری که در واقع توهین به اسلام و شریعت مقدس اسلام است در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: این موضوعی تازه نیست و توطئه ای است که سالها قبل از طرف دشمن برای نابودی کشورهای مسلمان طرح ریزی شده است.

وی افزود: ایجاد اختلاف و انفکاک های قومی و مذهبی در بین کشورهای مسلمان نقشه ای شوم از طرف دشمنان بلاخص یهودیان و صهیونیستی ها است چرا که  وقتی دشمن مسلمانان را در هر زبان و هر لباسی متحد و برادر می بینند دشمنی خود را بر نخواهند تافت و به فکر این است که این مجموعه را به هر شکلی منفک  کرده تا  آنها را جزو سیطره خود قرار دهند.

ماموستا محمدی با اشاره به اینکه دشمنان خبیث اسلام را قبول ندارد عنوان داشت: دشمن فقط در صدد این  است که بین اقوام مختلف تفرقه ایجاد کند.

این ماموستای اهل سنت اظهار داشت: وقتی مسیحیت بیت المقدس را تصرف نمود سردار سرفراز کرد صلاح الدین  ایوبی با تمام شجاعت و مجاهدت خود به مسیحیت حمله ور شد و بیت المقدس را از یوغ مسیحیت بی دین و کافر خارج نمود و امروز اینها با توطئه ی پاپ و رونمایی از تمبری که اقلیم کردنشین را زیر پرچم مسیحیت قرار داده است می خواهد ادامه همان توطئه ها را پیش ببرند.

وی در ادامه عنوان داشت: قطع به یقین کردستان عراق می داند که  تمام مردم کرد جزو جدا نشدنی از اسلام خواهد بود و اگر به تاریخ برگردیم خواهیم دید که تمام کردها جزو ایران اسلامی بوده اند و اسلام را اکمل تمام  ادیان آسمانی می دانند.

ماموستا محمدی گفت: این حرکت که از طرف جمعی تفرقه افکن و اسلام ستیز به راه افتاده است را محکوم می داریم و عنوان می نمایم که تمامی مسلمانان در هر کجای این جهان به خوبی می دانند صهیونیسم هرگز دوست ما نبوده همان گونه که قرآن میفرماید هرگز دوست مسیحی و یهودیت نشوید چرا که آنان هرگز دوست شما نخواهند بود زیرا آنان هرگز شما را نخواهند پذیرفت.و هیچ منفعتی در دوستی با آنان برای مسلمانان نخواهد بود.
این ماموستای اهل سنت عنوان داشت: دوستی با یهود و نصاری خلاف دوستی با خداوند است و اگر زیر پرچم آنها قرار بگیرید بدانید دوستی خداوند را طرد گفته اید و مساعدت و یاری خداوند را نخواهید داشت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن