اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

ویروس کرونا یکی از مخلوقات خدای متعال است

مولوی خوش دوست: تولید گران داخلی باید کیفیت و قیمت مناسب تولیدات خود را مد نظر قرار دهند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت مشهد بالا بودن کیفیت تولید و قیمت گذاری مناسب را عامل رشد توسعه اقتصادی کشور دانست.

به گزارش آوای سنت، مولوی یوسف خوش دوست در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک فرار رسیدن سال نو و با اشاره به صفات اجتماعی دین مبین اسلام گفت: دین اسلام در زمینه های اجتماعی، انفرادی و اخلاقی برای انسان برنامه های کاربردی دارد و انسان را به امور پسندیده و مکارم اخلاق راهنمایی می کند.

وی افزود: هر انسانی که خالی از تعصبات و جهالت باشد به خوبی ها و ارزشهای اسلام پی برده و آن را قبول می کند و اگر امروز مشاهده می کنیم که هجمه ها و تعرضها بر علیه مسلمین افزایش پبدا کرده، این امر به ذلیل بی اطلاعی از آموزه های اسلام و تعصبهای جاهلیت است. در صدر اسلام همین تعصب‌ های کورکورانه بود که مانع اسلام آوردن ابوجهل و دیگر بزرگان قریش شد.

مولوی خوش دوست در ادامه به بیان صفات و راهنمایی های دین مبین اسلام در امور اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: قرآن کریم فرمایش می دارد، پاسخ احسان و نیکی دیگران را به نحو احسن و بهتر از آن بدهید.
کتاب آسمانی ما یکی از صفات بارز بنده های مومن را جواب نیک دادن به جاهلان بیان کرده است. رفتار محبت آمیز و زیبای نبی مکرم صلی الله علیه و آله وسلم با دشمنان و کفار که خود را برای قتل ایشان آماده می کردند نمونه ای بارز از رفتار شایسته اسلامی بشمار می رود.

امام جمعه اهل سنت مشهد بدی را با نیکی جواب دادن از دیگر راهنمایی های اجتماعی و اخلاقی اسلام خواند و بیان نمود: قرآن مردم را ارشاد کرده و می فرماید، اگر کسی به انسانی بی احترامی یا بدی کرد باید در پاسخ به رفتارش به او احسان کنیم تا طرف مقابل از کرده خود پشیمان شده و در نتیجه با معذرت خواهی، طریقه دوستی پیشه نماید.
مسلمان ها وظیفه دارند طبق سفارش قرآن و پیامبر گرامی صلی الله علیه واله و سلم در حفظ امانت و عقد و پیمان خود کوشا بوده و از بدعهدی خودداری کنند. امانت در گفتار یکی از انواع امانت است و باید در نقل سخنان و گفتار دیگران بسیار دقت کرد تا در آن زیاد و کم نشده و مصداق خیانت در امانت قرار نگیرد.

این عالم اهل سنت در بخش دیگر سخنانشان با اشاره به آغاز سال جدید و نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال جهش تولید تاکید ورزید: تولید کننده ها باید بیشتر به فکر کیفیت کالای تولیدی خود بوده و باقیمت مناسب اجناس را روانه بازار کنند تا اطمینان خاطر و رضایت مردم را جلب نمایند. اهمیت به کیفیت تولید علاوه بر حمایت از مردم و سرمایه ملی، باعث اشتغال زایی خواهد شد و اقتصادی پویا تر فراروی مردم و جامعه قرار خواهد گرفت.

مولوی خوش دوست از ویروس کرونا را یکی از مخلوقات خدای متعال یاد کرد و خاطرنشان ساخت: در موقعیت فعلی پیشگیری و رعایت مسائل بهداشتی در اولویت قرار دارد. همه باید سعی کنیم جهت حفظ سلامت خود و سایرین مسافرت های نوروزی را تعطیل کرده و از بیرون رفتن های بی مورد پرهیز کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن