اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

پیگیری آخرین وضعیت مولانا فضل الرحمان کوهی

آوای سنت : به دنبال مشکلاتی که درهفته های گذشته برای مولانا فضل الرحمان کوهی امام جمعه اهل سنت روستای پشامگ شهرستان سرباز در پی مواضع وی در خطبه های نماز جمعه ایجاد شده است،خبرنگار سایت آوای سنت با مولانا فتحی محمد نقشبندی یکی از علمای مطرح منطقه سیستان و بلوچستان و امام جمعه شهرستان راسک که پیگیر حل مشکل این عالم اهل سنت از طریق مراجع قانونی هستند، مصاحبه نموده است.

این عالم اهل سنت در گفتگو با خبرنگار ما تاکید کرد: در روزهای اخیر رایزنی های مثبتی بین مسئولان امر و برخی از شخصیت های برجسته اهل سنت در این موضوع، انجام شده است. بر اساس این رایزنی ها، ما امیدوار هستیم که در روزهای آینده زمینه ملاقات خانواده وعلمای اهل سنت با مولانا کوهی فراهم گردد.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه پیشنهاد بزرگان اهل سنت به مسئولان امر درباره حل مشکل ایجاد شده برای مولانا کوهی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که هر دو طرف به سمت تعامل و درک متقابل از اهداف و نیات یکدیگر حرکت نمایند. در این شرایط قطعا سوءتفاهمات ایجاد شده رفع خواهد شد.

بنظر می رسد بیان مطالبات و مشکلات حق طبیعی همه علما و شهروندان عادی است، اما در این زمینه با توجه به تذکرات علمای شاخص اهل سنت و تجربه ای آنها نباید در منابر بگونه ای اظهار نظر کنیم که برداشت نامناسب از نیات ما گردد.

گفتنی مولوی کوهی بعلت اتخاذ برخی از مواضع در خطبه های نماز جمعه روستای پشامگ توسط دادستان ویژه روحانیت احضار و بازداشت گردیده است. و پرونده وی از طریق مراجع قانونی در دست بررسی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام یک سوال برای بندده در خصوص مولوی فضل الرحمن کوهی مطرح است و آن این است چرا مولوی های بزرگی چون عبدالحمید، ساداتی و چابهاری توانسته اند علاوه بر منبر داری مدیریت حوزه علمیه و مساجد بزرگ را از اول انقلاب تا کنون داشته باشند و هر روز پیشرفت چشمگیری داشته باشند اما مولوی کوهی در طی چند سال گذشته با محدودیتها و در نهایت برخورد مواج شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن