اهل سنت ایرانعمومی

چگونه بهترین و کاملترین نماز را بخوانیم؟

چگونه در نماز تمرکز کنیم؟ مانند حافظه موبایل باشید

آوای سنت : ما باید اطمینان حاصل کنیم که اعمال عبادی که با آنها درگیر می شویم مناسب است. در یک عمل عبادت عجله نکنید ، آن را آسان کنید. وقت خود را بگذرانید ، لحظه ای برای خدا باشید. بنابراین ، حتماً وقت خود را در دعای خود بخوانید (واجب و اضافی).

اصحاب (همراهان) قبلاً خواندن صلاح زیبا بودند. داستان بسیاری از اصحاب وجود دارد که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به آنها گفت که نماز بخوانند گویا این آخرین نماز است.

فرشته مرگ در انتظار شما است تا صلاح (نماز، دعا) خود را تمام کنید و می روید! تصور کنید اگر چنین بود ، کدام نوع دعا را می خوانید؟

بنابراین صلاح (نماز،دعا) را مانند اصحاب بخوانید. ما باید چیزی از آنها بیاموزیم. آنها قبلاً این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می دادند.

چه در مورد ما؟

نحوه تمرکز در نماز
برای تمرکز در نماز ، باید ذهن و قلب خود را از شر حرام و چیزهای غیر ضروری خلاص کنید. ما یک ذهن و قلب شبیه به کامپیوتر یا حافظه تلفن شما داریم ، اگر حافظه گوشی شما ۶۴ گیگ است و شما چیزهای غیر ضروری دارید که هر روز بارگیری می کنید ، پس از آن که می خواهید چیزی لازم را بارگیری کنید ، دو مورد اتفاق می افتد. :

۱- هارد دیسک شما پر است.

۲- تلفن خیلی آهسته کار می کند.

شما یک دکمه را فشار می دهید و ممکن است منتظر بمانید تا این برنامه باز شود زیرا خیلی چیزهای غیر ضروری دارید.

در واقع همین اتفاق برای مغز و قلب شما نیز می افتد. چیزهای غیر ضروری خیلی زیاد است: بحث با این مرد ، شما با این پسر که تمیز است برخورد کردید ، با این مسئله مشکلی دارید ، شما سرنوشت پورنو در سر دارید ، موسیقی دارید و سایر مواردی که جمع شده اند. چگونه می خواهید قرآن را حفظ کنید؟

ما همه آن آهنگ های بالیوود ، آهنگ های هالیوود را به صورت قلب می شناسیم ، اما هنگام خواندن قرآن اشتباه می کنیم.

بنابراین ، به همین دلیل می گوییم ذهن و قلب خود را از چیزهای گناه آور و غیر ضروری خلاص کنید.

آن را بیرون بیاورید ، خواهید دید که سرعت پردازش سریع می شود. وقتی می گویید “الله اکبر” ، تمرکز شما در نماز است.

چرا؟

زیرا چیزهای غیر ضروری زیادی در خارج از نماز ندارم.

اما اگر موارد غیر ضروری وجود داشته باشد ، دقایقی که می گویید “الله اکبر” ، ابتدا ذهن شما می رود ، “سلام می دانید ، امروز صبح یک ماشین بسیار زیبا دیدم!”

شما قرار است به حرف امام گوش فرا دهید ، “ما را به مسیر صحیح راهنمایی کنید” و به طور پیش فرض می گویید “آمین” است ، نه به این دلیل که در نماز متمرکز شده اید. این بدان معنی است که ذهن شما جایی دیگر است.

بگذارید این را بدانیم. بگذارید نزدیکی به خداوند را درک کنیم ، از فرمان خدا خوشحال شویم ، به سمت خشنودی خدا تلاش کنیم.

منبع : aboutislam

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن