اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

گسترش ویروس کرونا نتیجه سوءمدیریت برخی مسئولان است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت قصرقند سهل انگاری و بی توجهی در کنترل ویروس کرونا را باعث پیدایش مشکلات کنونی در جامعه خواند‌.

به گزارش آوای سنت ، مولانا فضل الله رئیسی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تجربه تلخ بشر از بیماری های مسری گفت: پیش از اسلام و در زمان حضرت عمر رضی الله عنه در شام، انسان ها شاهد شیوع بیماری های مسری بوده اند که طی آنها چند صد تن از مخلوقات جان خودشان را از دست داده اند. بنابراین مرضی که امروز از آن بعنوان ویروس کرونا یاد می شود در تاریخ زندگی بشر بی سابقه نمی باشد.

وی خاطرنشان ساخت: وقوع چنین حوادثی نشان می دهد که طریقه و روش زندگی ما با طریقه و روش زندگی نورانی نبی مکرم اسلام صلی الله علیه واله وسلم فاصله گرفته است. اگر مردم کشوری به غیر از آنچه که خدای متعال دستور داده است عمل کنند مطمئن باشید سرانجام قهر و غضب الهی دامنگیرشان خواهد شد. اینهمه مرگ و میرها ناشی از همین نافرمانی ها و سرپیچی از دستوراتی است که قرآن کریم انسان را از انجام شان منع می نماید.

مولانا رئیسی گسترش ویروس کرونا را نتیجه سوءمدیریت و سهل انگاری برخی مسئولان ذیربط خواند و افزود: متاسفانه علارغم تذکرات و هشدارها مبنی بر خطرناک بودن این ویروس کشنده، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از ورود این ویروس ناشناخته به کشور انجام نگرفت و بسیاری از مردم پیش از آنکه از ماهیت ویروس باخبر باشند به آن مبتلا شدند‌.

مدیر مجتمع علوم دینی نعمان بن ثابت قصرقند در این زمینه ادامه داد: کسانی که می بایست پیش از ورود به کشور و در خارج از مرزها قرنطینه می شدند براحتی اجازه ورود پیدا کرده و در کمترین زمان ممکن تعدادی زیادی را به این مرض مبتلا کردند.‌ اگر هر یک از کسانی در این زمینه مسئول هستند به محتوای حدیث نبوی عمل کرده و از ورود و خروج به مناطق شیوع بیماری ممانعت بعمل می آورند، امروز کرونا با این شدت و سرعت سرایت پیدا نمی کرد.

مولانا رئیسی با بزرگ خواندن مشکل کرونا متذکر شد: همه ما به عناوین مختلف در سهل انگاری بعمل آمده سهیم هستیم. چه کسانی که وظیفه مراقبت را به عهده داشتند و چه آن دسته از عوامی که به جای جدی گرفتن خطر کرونا، آن را شوخی فرض کرده و شروع به ساختن مطالب طنزآمیز نمودند.

امام جمعه قصرقند کرونا زا خطری جدی و ناشناخته دانست و اظهار داشت: برخلاف دستورات و تاکیدات دین مبین اسلام در هنگام شیوع بیماری‌های واگیر دار، تجارت و مراوادات همچنان در مسیر عادی باقی ماند و قبل آنکه بتوانیم به هویت واقعی ویروس کرونا پی ببریم استان های مختلف با آن درگیر شدند. آنچه که بخاطر بی توجهی به حدیث نبوی حاصل آمد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بودند صنایع از رونق افتادند و کسب و کار در بازارها متوقف گردید. لذا اگر هر زمان در جایی منشاء بیماری کشف شد ابتدا می بایست با فراهم کردن امکانات کافی از هرگونه ورود و خروج به آن منطقه ممانعت بعمل آورد.

ابن عالم اهل سنت بیان کرد: هر چند که در زمان شیوع بیماری همه گیر، تر و خشک با هم می سوزند و بلای خانمانسوز خوب و بد را با هم در بر می گیرد، لیکن مژده رسول گرامی صلی الله علیه واله وسلم است که فرد مسلمانی که به این بیماری گرفتار آمده شده و جانش را از دست دهد به مقام شهید نائل می گردد و آن چیزی که به غیر مسلمان خواهد رسید، عذاب خدای متعال خواهد بود، چرا که آنها به فرامین اسلام عمل نمی کنند و از دایره دین الهی خارج هستند.

مدیر مجتمع علوم دینی قصرقند همچنین گفت: با اینکه دولتمردان مبنی بر عدم مسافرت مردم هشدار می دهند با اینحال می بینیم که در ایام تعطیلات مناسبتی سطح جاده های کشور شلوغ شده و مردم فاصله اجتماعی را فراموش می کنند. مسافرت چه با هواپیما و یا چهذبا ماشین شخصی صورت بگیرد نمی توان از خطر ابتلا به کرونا در امان ماند. بی‌تفاوتی به رعایت اصول بهداشتی همان نافرمانی از سنت است و به همین خاطر می شنویم که بیمارستان ها از مبتلایان انباشته شده و مکانی برای بیماران جدید یافت نمی شود.

مولانا رئیسی یادآوری نمود: همه این اصول بهداشتی که از جمله نظافت دست ها و دهان که مکررا توصیه می شود، نبی مکرم اسلام در بیش از هزار و چهارصد سال پیش سفارش کرده است، اما ما مسو اک زدن کوتاهی می کنیم و به نظافت دست هایمان اهمیت کافی نمی دهیم. اگر خواهان عدم ابتلا به کرونا هستیم، سعی کنیم که همیشه با وضو باشیم و باور کنیم که کرونا موجودی از جانب الله متعال است و آنچه می تواند این بلای همه گیر را از سر انسان برطرف کند تنها در قدرت باریتعالی قرار دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن