اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

یادآوری نام های الله متعال سبب تقویت ایمان می شود

اسماء نیک خداوند باید در ذهن مومنان باشد

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت صادقیه تهران حفظ نام های خدای متعال و درک معانی آنها را کلید ورود به بهشت برشمرد.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالعزیز بابایی در روایتی از امام بخاری و امام مسلم با استناد به حدیثی از نبی مکرم صلی الله علیه واله وسلم گفت: الله متعال ۹۹ تا اسم دارد. هر شخص مومن و مسلمانی که به این اسامی عقیده و اعتقاد پیدا کرده و ضمن فهم معانی و برشمردن موارد، آنها را مورد پرستش و تکریم قرار دهد، وارد بهشت خواهد شد‌.

وی منظور از اهمیت حفظ نام های نیک پروردگار را علم شناخت نسبت به آنها دانست و افزود: رسول گرامی اسلام از اسامی نیکو به عنوان بزرگترین کلید ورود به بهشت یاد می کند. معرفت به نام های نیکوی خدای متعال مهمترین اسباب کامل شدن و باعث تقویت و ثبات ایمان در شخص بشمار می رود.

ماموستا بابایی شناخت اسامی پسندیده الله متعال را اصل و مرجع ایمان خواند و اظهار داشت:‌ هر چه شناخت ما نسبت به اسامی خدای متعال بیشتر شود، ایمان و یقین مان بیشتر و قوی تر خواهد شد‌. فرد مومن باید تمام تلاش خودش را برای شناخت اسما و صفات الله مبذول نماید. کسی که صفات باریتعالی را از عمق دل دریابد،در حقیقت محبت تمام عیار الله را کسب کرده است.

امام جمعه اهل سنت صادقیه تهران مهمترین اسباب تقویت ایمان را آگاهی یابی به معانی نیکوی نام های الله متعال توصیف کرد و عنوان نمود: کسی که در یادآوری نام های خالق یکتا بکوشد و در مفاهیم شان دقت و اندیشه کند، شکوه،پاکی و قداست اسامی رب العالمین را متصور می گردد. این شخص با شوق و رغبت مجذوب معانی اسما شده و در هر صبح و شام با تکرار آنها قلبش را تطهیر ساخته و موجب طراوت و شادابی در روح و جسمش می گردد.. بنابراین همه انسان هایی که شرایط مذکور را دارند، وارد بهشت خواهند شد.

ماموستا بابایی یادآور شد: علما درباره شمردن نام های پروردگار تاکید بسیار می کنند. همه ما باید نسبت به نام های نیک خدای متعال توحید عملی داشته و آنرا در اعماق قلب مان به تثبیت برسانیم. خدای متعال را به اقتضای اسما وی عبادت کنیم و اجازه ندهیم خللی درباره معنی صفات در اعتقادات و باورهایمان شکل بگیرد.

این عالم اهل سنت خاطر نشان کرد: یاد گرفتن اسما به نفس برکت بخشیده و آن را به تزکیه و تربیت می رساند. رتبه کسی که اسامی خدای متعال را با معنی حفظ می کند، مافوق شخصی است که آنها را تنها از بر کرده است.

افرادی که با تکرار مکرر قرآن کریم پی به محتوای اسامی می برند، نیز از رتبه و درجه بالایی بهره مند خواهد شد‌.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن