اهل سنت ایرانعمومی

سه دعای تغییردهنده زندگی

شکرگزار دین خود باشیم

آوای سنت : مگر این شگفت آور نیست که شما یک پروردگاری دارید که هرگز از پرسیدن و آنچه که لازم دارید به شما خسته نمی شود؟ او حتی به شما درخواست پاداش می دهد! بخشش برای او ذات عبادت است. و با چه روش بهتر می توانیم از او با او استفاده کنیم از نامهای زیبای او در دعاهایی که او از کتابش به ما آموخته است او را دوا کنیم؟

بیایید سه دعای قرآنی را که شامل مناطق اصلی زندگی روزمره است ، بیاموزیم ، در حالی که پنج مورد از صفات زیبای خداوند و معانی آنها را به همراه نکات منحصر به فرد و فوری آن بر اساس هر استعلام یاد می گیریم!

برای بهره مندی بهینه از این طرح گام به گام استفاده کنید. دعا را به زبان عربی و ترجمه بخوانید ، از خداوند متعال بخواهید که در اعمال نکات عملی عمل کند و آنها را به دیگران منتقل کند.

۱. نبرد با آن خشم
شما نمازهایتان را می خوانید ، قرآن می خوانید و تمام تلاش خود را برای مطالعه دانش اسلامی انجام می دهید ، اما هنوز چیزی وجود دارد که شما را از تجربه کامل صلح در درون باز می دارد؟

وقتی در عمق خود نگاه می کنید ، نسبت به سایر مؤمنین نارضایتی و احساس بدی می کنید؟ این یک چیزهایی که شخصی در ماه گذشته به شما گفته است ، آن هفته ها یا حتی سال ها قبل ، این بحث را داشته اید؟

خلاص شدن از شر این احساسات بسیار دشوار است ، می گوییم ببخشیم و فراموش می کنیم ، اما آیا واقعاً؟ می دانید که این امر باعث می شود احساس بسیار بهتری داشته باشید ، اما چگونه می توانید این امر را مدیریت کنید؟

وَالَّذِینَ جَاءُوا مِنْ بَعْدِهِمْ یَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِینَ سَبَقُونَا بِالْإِیمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِی قُلُوبِنَا غِلًّا لِلَّذِینَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّکَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ
و [نیز] کسانى که بعد از آنان [=مهاجران و انصار] آمده‏ اند [و] مى‏ گویند پروردگارا بر ما و بر آن برادرانمان که در ایمان آوردن بر ما پیشى گرفتند ببخشاى و در دلهایمان نسبت به کسانى که ایمان آورده‏ اند [هیچ گونه] کینه‏ اى مگذار پروردگارا راستى که تو رئوف و مهربانى
{ متن قرآن, سوره ۵۹: الحشر, آیه ۱۰}

نقاط عمل
خدا را با این درخواست دعا کنید تا آرامشی را که با پاک کردن قلب شما از ناراحتی همراه است به شما عطا کند. زیرا فقط خداوند است که می تواند این توانایی و آرامشی را که به شما می دهد به شما بدهد ، زیرا او مهربان و مهربان است. از خدا بخواهید که با qalbun saleem (یک قلب سالم) به او بازگردد.

از ویژگی های زیبای خداوند استفاده می شود: Ar-Raoofof and Ar-Raheem (الرئوف و الرحیم)

Ar-Ra’oof (الرئوف) به معنای مهربان و دلسوز است. او کسی است که با نهایت ظرافت رحمت می کند. Ar-Raofof به ما ترحم زیبایی دارد.

الرحیم به معنای بهترین رحمت است. او کسی است که در آفرینش خود به رحمت مستمر رحمت و رحمت و پاداش های بیشتری می بخشد در پاسخ به اعمال نیک مؤمنان.

۲. یاد بگیرید که نعمت را در آزمون ببینید
تصور کنید از حضرت یوسف (علیه السلام) که برادران خودشان سعی داشتند از حسادت کشته شوند ، سپس به دور از خانه به عنوان خادم ، در یک زندان تاریک و در خارج از خانه ، و اکنون بر تخت سلطنت نشسته اند. همین برادران اکنون در مقابل او ایستاده اند و خواهان کمک او هستند.

در این موقعیت موفقیت و اقتدار ، چه کار می کردید؟ انتقام یا یادآوری “دشمنان” خود در مورد همه نارضایتی هایی که شما ایجاد کرده اند و از اینکه اکنون به آنها موفقیت خود را نشان داده اید ، خوشحال می شوید؟

درعوض ، یوسف از خداوند قدردانی می کند که او را به چنین موقعیتی رسانده و جلسه را با خانواده دیرینه خود ترتیب می دهد. او به جای اظهارنظر درباره رفتار بدشان ، هیچ چیز را ذکر نمی کند ، اما حتی عذر و بهانه ای نیز برای آنها می گوید: همه اینها ناشی از شیطان بود (کسی که میان آنها به هم زد.) او حتی فراتر رفت و آن را به عنوان یک نعمت در مبدل دانست!

در اینجا دعای پیامبر یوسف (سلام الله علیها) در مورد یکی از شادترین مناسبت های زندگی وی است که نشانگر شخصیت زیبای یک مؤمن واقعی است.

رَبِّ قَدْ آتَیْتَنِی مِنَ الْمُلْکِ وَعَلَّمْتَنِی مِنْ تَأْوِیلِ الْأَحَادِیثِ فَاطِرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ أَنْتَ وَلِیِّی فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَهِ تَوَفَّنِی مُسْلِمًا وَأَلْحِقْنِی بِالصَّالِحِینَ
پروردگارا تو به من دولت دادى و از تعبیر خوابها به من آموختى اى پدیدآورنده آسمانها و زمین تنها تو در دنیا و آخرت مولاى منى مرا مسلمان بمیران و مرا به شایستگان ملحق فرما
{ متن قرآن, سوره ۱۲: یوسف, آیه ۱۰۱}

نقاط عمل
اولا ، به خودتان یادآوری کنید که نعمت را در آزمایش تشخیص دهید. اعتماد کنید که این برنامه خداوند است. او خالق و محافظ شما است.

ثانیا ، هر زمان که پس از یک آزمایش به “ایمنی” تحویل داده شد ، به سمت خدا بگردید ، از او تشکر کنید و هرگز به موضع خود مباهات نکنید.

سوم ، وقتی که به دست دیگران بی عدالتی کشیدید ، سعی کنید بهانه هایی را برای آنها به دست بیاورید و برای مقابله با درد خود و عاملان ، عقل را به خدا بگردانید.

سرانجام ، این دعا را به شما الهام بخش که از خداوند بخواهید در این زندگی شما را راهنمایی کند ، شما را از صالحین (صالحین) قرار دهد و شما را با آنها پس از مرگ متحد کند!

ویژگی های زیبای خداوند استفاده می شود: الفتیر و الوالی

الفتیر به معنای سازنده ، خالق است. او کسی است که شروع و آفرینش می کند و خلقت کامل را به سوی کمال شروع و به پایان می رساند.

الوالی به معنای دوست محافظ ، متفقین است. او پروردگار و محافظ آفرینش است و راه حق را نشان می دهد. کسی که در این دنیا و دنیای دیگر ایماندار ، محافظت می کند و از مؤمن حمایت می کند.

۳. واقعاً نیاز شما به راهنمایی و بخشش را درک کنید
آیا می دانید هزاران سال پیش ، یک پیامبر ایستاد و برای شما دوعا کرد؟ به این واقعیت تأمل کنید که این پیامبر در تمام زندگی خود اعمال مرتکب اطاعت را انجام داده است و با این وجود دعا می کند که “مطیع” شود. آن حضرت ابراهیم علیه السلام بود و این دعای او برای همه ما بود:

رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَیْنِ لَکَ وَمِنْ ذُرِّیَّتِنَا أُمَّهً مُسْلِمَهً لَکَ وَأَرِنَا مَنَاسِکَنَا وَتُبْ عَلَیْنَا إِنَّکَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ
پروردگارا ما را تسلیم [فرمان] خود قرار ده و از نسل ما امتى فرمانبردار خود [پدید آر] و آداب دینى ما را به ما نشان ده و بر ما ببخشاى که تویى توبه‏ پذیر مهربان
{ متن قرآن, سوره ۲: البقره, آیه ۱۲۸}

نقاط عمل
اولا ، درباره این که چگونه بیشتر در شناخت اسماء و صفات خداوند رشد می کنید ، تأمل کنید ، بیشتر بدانید که به اندازه مومن و مطیع نیستید و به بخشش او احتیاج دارید.

درک کنید که چگونه با پروردگاری که دائماً شما را راهنمایی می کند به سوى او و پذیرفتن شما رهنمون شوید ، درک کنید و نسبت به دیگران پذیراتر باشید. از این دعا به طور مرتب و با اخلاص استفاده کنید تا از خود و فرزندان خود طاعت طلب کنید.

ثانیاً ، زیبایی اسلام این است که ما فقط به موفقیت (ابدی) خود اهمیت نمی دهیم ، بلکه باید دوست داشته باشیم که دیگران موفق شوند. آیا برای فرزندان خود احساس نگرانی واقعی داریم؟

فقط نگران امور دنیوی فرزندان خود مانند تحصیلات و ثروت نباشید بلکه نگران سلامتی معنوی آنها نیز باشید. چه فایده ای دارد که آنها پزشک باشند یا وکالت هستند اما آنها خدا را فراموش کرده اند؟

سرانجام ، برای کودکان دارای فرزندان ، آن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید و یک اسلات زمانی را برای تضرع فرزندان خود اختصاص دهید (و برای همه فرزندانتان تا روز داوری). می توانید برای فرزندان خود یک لیست دوئل خاص تهیه کنید که می توانید دوباره و دوباره در کنار دعاهای قرآنی برای فرزندان خود انجام دهید.

ویژگی زیبای خداوند استفاده می شود: At-Tawwaab

At-Tawwaab به معنی بازگشت است. او کسی است که به بشر الهام می بخشد که به سوی او روی آورد و دوباره و بار توبه ما را می پذیرد.

* لطفا توجه داشته باشید که ترجمه انگلیسی معنای الاسماء الحسنا (نامهای زیبا خداوند) فقط تقریبی است و به غنای زبان عربی و معانی آن عدالت نمی کند.

منبع : aboutislam

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن