آسیاجهان اسلام

ارتش افغانستان به کماندوهای «جوخه مرگ» می‌نازد

آوای سنت : ارتش افغانستان از نقش آفرینی واحد جدیدی از کماندوها موسوم به «جوخه مرگ» که آن را «قطعه مرگ» می نامد، در ولایت کندز (قندوز) خبر داد.

قول اردو (سپاه) ۲۰۹ شاهین در صفحه فیسبوک خود اعلام کرده است که «بیشترین تلفات تروریست ‌ها در ولایت قندوز را مدیون قطعه جدید کماندو بنام قطعه مرگ هستیم.» در ادامه مطلب منتشر شده از سوی قول اردو ۲۰۹ شاهین آمده است: «اکنون سخت ‌جان ‌ترین کماندوها برای آموزش بیشتر و استفاده از وسایل مرموز جدید به قطعه مرگ معرفی می‌شوند.»

قول اردوی ۲۰۹ شاهین همچنین ادعا کرده است که سربازان واحد مرگ در حالت عادی «۳۰ کیلوگرم بار» حمل می ‌کنند و از «ریسمان» بالا می ‌روند. بنا اعلام به قول اردوی ۲۰۹ شاهین اعضای واحد مرگ در حالت‌های ویژه می ‌توانند تا «۷۰ کیلوگرم» بار حمل کنند.

در ادامه مطلب منتشر شده در صفحه فیسبوک قول اردو ۲۰۹ شاهین آمده است که «از سه مرمی [گلوله] که سربازان قطعه مرگ [از فاصله ۵۰۰ متری] شلیک می ‌کنند دو مرمی باید به هدف بخورد. فقط یک مرمی شانس خطا دارند.»

در پایان این مطلب هم آمده است: «سربازان قطعه مرگ کسی را از میدان نبرد زنده نمی‌ گیرد چون هیچ کس زنده نیست تا دستگیر شود. […] مرده بیچاره که دستگیر نمی‌شود.»

قول اردوی ۲۰۹ شاهین ۱۶ سال پیش برای تامین امنیت و مقابله با حملات تروریستی در ۹ ولایت شمال و شمال شرق ایجاد شد. قول اردو (سپاه) ۲۰۹ شاهین سه سال پیش در ولایت بلخ هدف حمله ای مرگبار قرار گرفت. به گفته وزارت دفاع افغانستان در آن حمله بیش از صد نفر کشته و یا زخمی شدند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن