جهان اسلامعمومی

امت اسلامی باید به سمت الفت و همدلی حرکت نماید

شیخ ابونجمی:در شرایط کنونی اتحاد مسلمانان ضرورتی حیاتی است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت خنج قرآن کریم را بهترین نسخه برای رسیدن بشر به اتحاد و همبستگی دانست.

به گزارش آوای سنت، شیخ عبدالصمد ابونجمی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت ماه ربیع الاول و اهمیت بشارت حلول آن به بشریت گفت: ربیع الاول را همه مسلمانان باور درند. ماهی که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم در آن متولد شده و با خود رحمت و برکت به همراه آورده است و از ایشان به عنوان رحمت عالم نیز یاد می شود.

وی وظیفه امت اسلامی در این برهه از زمان را زندگی مسالمت آمیز با اتحاد، همدلی و همبستگی دانست و افزود: واقعیت امر این است که در میدان عمل آن اتحاد مثال زدنی صدر اسلام و دوران امپراطوری شکوهمند اسلامی را نمی بینیم. بدین جهت هفته وحدت که به عنوان راهکاری مناسب برای اتحاد مذاهب اسلامی بنا نهاده شده است، کاری ارزشمند به حساب می آید. امروز جوامع اسلامی در کنار وحدت نیازمند برقراری الفت نیز هستند. می بایست الفتی را به وجود بیاوریم که در کنار برداشت های متفاوت و در کنار نگاه های مختلف، با هم با تعامل یکسان و احترام متقابل زندگی کنیم.

شیخ ابونجمی ادامه داد: نگاه امروز ما با توجه به هجمه های بسیاری که دشمنان اسلام بر علیه امت واحده وارد می آورند، می باید فراتر همزیستی مسالنت آمیز باشد. ایجاد تعامل، برابری و برادری در جهان اسلام امری کاملا ضروری و انکار ناپذیر شمرده می شود، اما متاسفانه می بینیم که مسلمانان در نزاع و اختلاف سرآمد هستند.

باید تفکر کرده و بیاندیشیم که با استفاده از چه راهکارهایی می توانیم امت اسلامی را از کانال دین الهی به تجمیع و اجتماع واحد برسانیم. به مرحله ای برسیم که بتوانیم با افکار و اندیشه های متفاوت در کنار یکدیگر به خوبی زندگی کنیم. در این باب قرآن کریم به عنوان راهنمای هدایت بشر، بهترین نسخه برای رسیدن به اتحاد و همبستگی است. قرآن کریم اقوام و قبایلی از قبیل یهود و نصاری که  بنابر تعصبات خودشان و مانند تافته های جدا بافته جلو رفته می رفتند را مورد نکوهش قرار می دهد. خداوند متعال در سوره بقره دین حنیف و پاک را که منشا ابراهیمی دارد، دین خالی از شرک و بت پرستی معرفی کرده است.

امام جمعه اهل سنت خنج عنوان نمود: شعائر اسلامی،الفت و تعامل را در بین فرق های دین الهی مستحکم می نماید که این شعائر مورد تایید باریتعالی نیزاست. قرآن کریم در جای دیگر می فرماید: به آنچه که برای اسماعیل و اسحاق و یعقوب و همه آن چیزهایی که برای انبیا گذشته آمده است، ایمان داریم و دراین صورت همه از جمله هدایت شوندگان خواهند بود.

شیخ ابونجمی خاطر نشان ساخت: قرار بر این نیست که همه ما یکنفر باشیم، چرا که امکان آن عملا وجود ندارد. ما می توانیم ضمن جدا بودن دارای یک فکر و دنباله روی یک هدف باشیم. هدفی که خدای متعال آن را از ما انتظار دارد. یهود و نصاری به عنوان اقوام صاحب کتاب رو به مجادله با اقوام دیگر آورده و فراموش کرده اند که هرعبادتی که منحصر برای خالق یکتا باشد، موجب محبوب شدن بنده در نزد وی می شود. امروز مسئله بشریت گرد آمدن در زیر پرچم یک کتاب و یک امت متحد است و دستوررا خدای متعال به بنده اش می دهد، پس همه موظف به اطاعت از این امر الهی هستیم.

امید می رود روزی  برسد که همه ما بتوانیم با امت های دیگر برای بشریت نوید و امید باشیم. در عدالت و محبت و سخاوت و عبادت که در واقع که با هم مشترک یکی شده و جهانی عاری از جنگ افروزی و هجمه های منفی را بسازیم و با هم اقتصاد و صنعت و ارزش و معرفت را بالا ببریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن