جهان اسلامعمومی

انتقاد دارالافتای مصر از اهانت به مقدسات اسلامی به بهانۀ «آزادی بیان»

آوای سنت : دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالافتای مصر، با صدور بیانیه‌ای توهین به مقدسات مسلمانان در لوای «آزادی بیان» در غرب را به شدت محکوم کرد.

به نقل از سایت مصری «مبتدا»، دیده‌بان اسلام‌هراسی در این بیانیه با اشاره به سوزاندن قرآن مجید در سوئد، خاطرنشان کرد: سوزاندن مجدد یک نسخه از قرآن کریم توسط گروهی افراطی در شهر «مالمو» سوئد، در راستای اقدامات ضداسلامی و تحریک آشکار احساسات مسلمانان در داخل و خارج این کشور است. این اقدام ضمن اینکه سبب افزایش ناآرامی‌ها و احساس نفرت و تبعیض می‌شود، به رشد و تقویت جنبش‌ها و حرکت‌های افراطی و تروریستی نیز کمک می‌کند.

دیده‌بان اسلام‌هراسی مصر تاکید کرد: احترام به مقدسات و نمادهای دینی یکی از مهمترین حقوق ملت‌ها و امت‌هاست، و حکومت‌ها و دولت‌های سراسر جهان وظیفه دارند جلوی هرگونه اهانت و هتک حرمت به مقدسات را بگیرند.

در بیانیۀ این نهاد آمده است: کسانی که دست به اقدامات نژادپرستانه می‌زنند هیچ اعتقادی به مقوله‌هایی همچون: تنوع، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، گفت‌وگو و ارتباط بین ادیان و فرهنگ‌ها ندارند، بلکه مخالف حقوق شهروندی و احترام به دیگران فارغ از اعتقادات دینی هستند.

دیده‌بان وابسته به دارالافتای مصر با ابراز نگرانی از افزایش اقدامات نژادپرستانه توسط گروه‌های معروف افراطی علیه مسلمانان در سوئد، خاطرنشان کرد: نژادپرستان با پنهان شدن پشت شعار «آزادی بیان»، عمدا این موضوع را نادیده می‌گیرند که آزادی بیان یعنی رعایت مجموعه‌ای از ارزش‌های مبتنی بر همزیستی مشترک و احترام متقابل.

دیده‌بان مذکور در پایان بیانیۀ خود ضمن درخواست از جامعۀ جهانی و تمام سازمان‌های بین‌المللی مبنی بر «اقدام جدی و سریع برای وضع قانون مقابله با فعالیت‌های نژادپرستانه و افراطی»، از تمام مسلمانان اروپا، به‌ویژه جامعۀ اسلامی سوئد خواست که بدون توجه به اقدام هتاکان و نژادپرستان، به فعالیت‌های مثبت و اصلاحی خود ادامه دهند تا مثالی زنده از مهربانی و انسانیت را به نمایش بگذارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن