جهان اسلامشبه قاره
موضوعات داغ

انتقاد شدید عالم افغانستانی از سکوت حکام اسلامی

مولانا داعی: جوانان باید از ساحت پیامبر دفاع کنند

آوای سنت :مولانا مفتی محمد حسن داعی هتک حرمت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت از افغانستان مدرس مکتب دینی البنات بی بی سیده عائشه صدیقه رضی الله عنه وابسته به مدرسه دینی احسن العلوم ولایت نیمروز در سخنرانی خود در نماز جمعه روز گذشته مسجد جامع بیت المعمور ،با اشاره به گستاخی به ساحت پیامبر ابراز داشتند ، این اقدام سخیف قلب جهان اسلام را جریحه دار ساخت. این کار ،قلب پیروان راستین رسول اکرم صلی الله علیه واله وسلم، “قلب” محبین “خاتم الانبیاء” صلی الله علیه واله وسلم و یک ونیم میلیارد مسلمان را داغدار نمود.

مفتی برجسته مسجد جامع بیت المعمور در ادامه بیاناتشان فرمودند: الله تعالی در کلام زیبایشان می فرماید:ای پیامبر ما تو را نفرستادیم جز ر”حمتی” برای جهانیان. آیا این انصاف است به شخصی که رحمتی برای تمام بشر است، توهین و بی احترامی شود. از نظر اعمال اگر بخواهیم بررسی نماییم اعمال ما مسلمان ها چه اندازه مطابقت با روش رسول اکرم صلی الله علیه واله وسلم دارد.آیا در لباس در قیافه با سنت های پیامبر را داریم.آیا اخلاق روش ومنش مطابق با سنت بوده آیا معاملات ومعاشرات مطابق اسلام وفرامین وگفته های پیامبر است یا خیر؟

عالم طراز اول ولایت نیمروز در ادامه سخنرانی خویش در مراسم نماز جمعه مسجد جامع بیت المعمور در مورد حیله های دشمنان علیه پیامبر محبوب و کلام الهی گفت: امروز جهان کفر از ضعف من و تو مسلمان در “اعمال و کردار” استفاده می کند در هرگوشه دنیا، انسان های بی دین به خود این جرات را می دهند که به “ساحت پیامبر محبوب و عظیم الشان اسلام” توهین کنند و من و تو مسلمان در “محل کسب وکار وپاساژ” خویش نشسته ایم گویا که اتفاقی نیفتاده وحتی ناراحت نمی شویم و صدای خودرا بلند نمی کنیم و احساس درد در دلمان رخ نمی دهد.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از بیانات خود با انتقاد از سکوت برخی از حکام اسلامی در برابر این بی حرمتی ،افزود : بنده از سکوت کشورهایی که ادعای محبت رسول الله را دارند تعجب می کنم و در حال حاضر بجز چند کشور محدود، سایر کشورهای اسلامی در برابر این اقدام شنیع سکوت کرده اند.امروزه جوانان در خواب غفلت بسر می برند. اصلاً جهان اسلام در خواب بوده و در حالی که به شان پیامبر محبوب مان توهین می شود، مسلمانان صدای خود را بلند نمی کنند.

مولانا مفتی محمد حسن داعی تصریح کرد :در زندان ابو غریب دختران مسلمان مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند ،اما بازم مسلمان سرش را بلند نمی کند. در اطراف دنیا آبروی عزت مسلمان را از بین می برنداما بازم مسلمان سرش را بلند نمی کند. اگر رسول  الله بیاید از من تو مسلمان سوال کند؟چه جوابی داریم……در مقابل این همه بی عزتی چکار کردی جوابمان چی است. خیلی حالت عجیبی بر این امت آمده است “قلب انسان” برای این امت درد می گیرد و بیدار نمی شویم. توهین ها از یک طرف ، هتک حرمت به ساحت سرور کائنات از طرف دیگر مشکلاتی که در این ولایت مان داریم ، ما را آزار می دهد.

ایشان خاطر نشان کردند:  بیاییم پیامبر اسلام را بشناسیم محبت مان نسبت به خاتم الانبیاء امام انبیاء ابراز نماییم درود خواندن و “انزجار” خودرا اعلام کنیم تا جهان کفر وشرک بفهمد این پیامبر اسلام پیروان واقعی وراستینی دارد.آیا ما از نسل “طلحه” و”زبیر”نیستیم آیا ما صحابه کرام رضی الله عنه را فراموش کردیم در “جنگ احد” صحابه کرام رویشان به طرف پیامبر پشتشان به طرف دشمن بودند.

خبرنگار: عادل غلجایی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن