جهان اسلامعمومی

برنامه جامع اسلام برای اداره جامعه در بخش های مختلف

آوای سنت: خطیب نماز جمعه اهل سنت افغانستان اسلام را دارای برنامه جامع و کاملی برای اداره حکومت ها خواند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت مولوی بشیراحمد خطیبی خطیب مسجدجامع مرکزی ولایت نیمروز در افغانستان با اشاره به بی‌توجهی برخی از مردم به یادگیری درستِ مسائل دینی گفت: یکی از مشکلات بزرگ برخی از مردم افغانستان عدم درک صحیح از «اسلام» است و این مسئله باعث‌شده تا تعدادی در دام شعارهای پوچ و فریبندهٔ سکولارها و کمونیست‌ها گرفتار شوند و اسلام را یک دین کهنه و عقب‌مانده بدانند؛ در صورتی که اسلام یک دین زنده و پویا است که برای تمام ابعاد زندگی بشری از جمله مسائل اقتصادی و سیاسی برنامه دارد.

وی افزود: پیامبر اسلام صلّی ‌الله ‌علیه‌ وآله‌ وسلّم ضمن این‌ که یک عابد بود، یک سیاست‌مدار به‌ تمام معنا هم بود. ایشان نه از نوع سیاستمداران دغل‌باز و چپاول‌گر امروزی، بلکه به‌معنای واقعی کلمهٔ، حکومت سیزده‌ساله و حکومت شاگردان جان برکف ایشان شاهد این مدعا هست.

مولوی خطیبی عدالت و انصاف یاران نبی مکرم اسلام را بر ‌کسی پوشیده ندانست و ادامه داد: امروز حکومت‌ها با تمام قوای خود نمی‌توانند جلوی چپاولگران، سارقان و رشوه‌خواران را بگیرند، در عصر کنونی تعدادی پیدا شده‌اند و دین اسلام را ناقص معرفی می‌کنند. اسلام برای هر کسی که می‌خواهد حاکم مقرر شود شرایطی گذاشته است از جمله این ‌که باید، امین، دانا، غیور، عادل و مردمی باشد.

خطیب اهل سنت ولایت نیمروز حقوق زنان در اسلام را کاملاً به رسمیت شناخته شده خواند و عنوان نمود: اسلام بود که از زنده به‌گور کردن دختران جلوگیری کرد. اسلام بود که گفت زن برده نیست. اسلام بود که گفت زنان به ارث برده نمی‌شود و این‌ اسلام بود که به زنان عزت، شرافت و شخصیت بخشید.

مولوی خطیبی تاکید کرد: اسلام برنامه جامع و کاملی برای اداره حکومت دارد. از مسائل نظام و نظم عامه گرفته تا برنامه‌های اقتصادی همگی جامع و کامل هستند. برخی ارگ نشینان بر خلاف این عقیده سخن می رانند. آنها بهتر است بجای شایعه‌پراکنی و چپاول پول بیت‌المال و اطاعت از غربی‌ها به مطالعه «اسلام پرداخته و این گونه اظهار نظرهای بی‌اساس نکنند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: اسلام دین اتحاد، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و رحمت است. حتی با افراد غیر مسلمان که تجاوزگر و حربی نباشد، کاری ندارد و شاهد این مدعا تاریخ پُر افتخار اسلام است. لذا کسانی که دم از آزادی می‌زنند، بدترین جنایت‌ها را علیه بشر انجام داده‌اند. سکولارها و کمونیست‌ها امروز اسلام را متهم بی‌برنامگی برای زندگی بشر و خشونت می‌کنند، در حالی که دستان خودشان آلوده به‌خون و مال ملّت است.

مولوی خطیبی در پایان گفت: در طول چهارده‌ سال اشغال افغانستان توسط شوروی و أیادی آنان و نزدیک به بیست‌سال حضور نیروهای غربی در افغانستان جز جنایت و ترویج بی‌بندوباری چیزی دیگری عاید این ملّت مظلوم نشده‌است، پس فقط نظام اسلامی می تواند عدالت واقعی را برای سرزمین ما به ارمغان آورد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن