جهان اسلامعمومی
موضوعات داغ

تلاشی عربی،صهیونی و صلیبی برای حذف اخوان المسلمین

یادداشت یوسف سلیمان زاده درباره تشدید فشارها بر اخوان المسلمین

آوای سنت : عبدالفتاح سیسی از ترامپ می خواهد اخوان المسلمین را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد سپس نیویورک تایمز در دهم اردیبهشت ماه گزارش می دهد که ترامپ قصد دارد اخوان را گروه تروریستی اعلام نماید.

هیات کبار علمای عربستان هم دست به کار شده و اخوان را در فهرست گروه های تروریستی قرار می دهند. اسرائیل از این اقدام هیات کبار علما ابراز خرسندی می نماید و اخیرا هم جمعی از شخصیت های سیاسی فرانسوی از ماکرون درخواست منع فعالیت اخوان را می نمایند. حل و قرار دادن این پازل نه چندان پیچیده عربی، صهیونی، صلیبی با محوریت علمای خلیج برای انسان های آزاده چندان دشوار نیست. ولی آن چه را که این معجون متناقض بر سر سفره حذف اخوان متحد و منسجم کرده است جای تامل بسیار دارد.

این ترکیب ناموزون قبلاً به جهت حذف حاکمیت مشروع و قانونی محمد مرسی هم دست اخوت و برادری همدیگر را فشرده بودند. اسرائیلی که بدون پایبندی به اکثر توافق های بین المللی حماس را خاری در چشمان خویش به جهت تجاوز به خاک و جان و مال فلسطینی ها می داند.

اندیشه غربی که در لائیسیته ی فرانسه متبلور است در یک تناقض آشکار با مبانی اندیشه ی مدرن خویش از ناحیه ی اندیشه ی اخوان احساس خطر کرده است. تکلیف ترامپ و تیمش هم کاملا مشخص است و همین کافیست که ۴۰ درصد شرکت کنندگان در انتخابات آمریکا به جهت انتخاب نشدن او به بایدن رای داده اند. حکام خلیج هم که نمونه بارز و برجسته آن سیسی است اگر با اخوان دشمنی نکنند و درصدد حذفش بر نیایند جای تعجب دارد و اخوان باید در منهج و‌ راهی که در پیش گرفته شک و‌تردید داشته باشد. آن چه باقی می ماند دارالافتا این حکام است که به طور طبیعی باید فتوا به ماندگاری آنها داده و به جهت بقا و‌ استمرارشان دعاگو و‌ثناگو باشند. فقط آن چه برای بنده جای تعجب دارد این که چنین دار الافتایی چرا به جهت اقناع مقلدین حلقه گوش خویش مقداری از تناقضات آشکار فکری خویش در مواجه با اخوان نمی کاهد؛

شکی در این وجود ندارد و همه ی کسانی که با اندیشه ی اسلامی اندک آشنایی دارند معترف هستند که اگر نگوییم تنها جریان یکی از گروه های که در جهان اسلام توان پر کردن شکاف بین مدرنیته و سنت را دارد اندیشه و فکر اخوانی است.

اتفاقا همین رویه ی اخوان سال ها آلت دست علمای خلیج در تاختن و حمله به اخوان بوده, به گونه ای که جمع کثیری از علمای سلفی یا فتوای انحراف اخوان و یا تکفیر اخوان را صادر نموده اند. حال چرا یک دفعه حرکت و جریانی که به عنوان پاسدار اندیشه مدرن و مدافع دموکراسی تخریب می گشت و بیرون از دایره سنت و جماعت لقب ضال را بر شانه هایش چسبانده بودند سر از خشونت و‌ترور در آورد، لااقل برای بنده قابل هضم نیست. هر چند در این هم شک ندارم اختلاف اساسی اخوان با سلفیت خلیج به نوع برداشت های متفاوت از کلمه اوالامر در آیه ی ۵۹ سوره نساء بر می گردد که سلفیت خلیج را مطیع و حلقه به گوش حکام خلیج و دعا گو و ثناگو آنها نموده است و اخوان را واداشته که از دموکراسی به عنوان ابزاری و‌وسیله ای جهت حذف این حکام استبدادی بهره گیرد.

بی شک  رویه ی حکام با ثناگو و مطیع و‌ فرمانبردار و همچنین با گروه و افرادی که جایگاه آنها را متزلزل می نماید متفاوت خواهد بود. امیدوارم مسلمانان بیدار شوند و این سفره ی صهیونی، عربی و صلیبی را ترک کنند تا مبادا در قیامت هم با آنها محشور گردند.

✍️یوسف سلیمان زاده …. سقز

کانال اهل ذکر

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن