آفریقاجهان اسلام

جوان‌ترین خوشنویس قرآنی مصر از تحقق غیرممکن‌ها می‌گوید

آوای سنت : عبدالکریم، دانش‌آموز مصری و حافظ کل قرآن، معتقد است که برای رسیدن به آرزوهای خود باید کارهای غیرممکن را ممکن ساخت. او که از کودکی خطاطی قرآن را انجام داده به عنوان جوان‌ترین قرآن‌نویس مصر قصد دارد خوشنویسی کل قرآن کریم را، که شش جزء آن انجام شده است، به زودی به اتمام برساند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه خبری الدستور مصر، «عبدالکریم مرجان»، ساکن استان قنا در مصر، از زمانی که در پایه چهارم ابتدایی مشغول به تحصیل بود، با وجود شرایط دشوار اقتصادی و مشکلات خانواده، اقدام به حفظ و کتابت قرآن کرده است و این کار را با مهارت زیاد انجام می‌دهد.

عبدالکریم اکنون ۱۹ سال دارد و هنرجوی مؤسسه خوشنویسی خط عربی است. او در پایه سوم دوره متوسطه مشغول به تحصیل است و در روستای «سمهود» در منطقه ابوتشت واقع در شمال استان قنا زندگی می‌کند. خانواده به علاقه وافر او به حفظ و کتابت قرآن کریم از کودکی پی برده بودند. لذا او از سنین پایین، کتابت قرآن را آغاز کرد تا کوچکترین خطاط قرآنی در مصر محسوب شود.

این خوشنویس قرآنی درباره زندگی خود به روزنامه الدستور گفت: پدرم از کودکی عشق به قرآن و حفظ این کتاب آسمانی را به من آموخت اما زمانی که کلاس چهارم ابتدایی بودم، پدرم درگذشت. سپس تصمیم گرفتم مهارت‌های قرآنی خود را ادامه دهم.

وی افزود: به دنبال درگذشت پدرم، خانواده در شرایط دشواری به‌سر می‌برد. لذا تصمیم گرفتم با همه این مشکلات مبارزه کنم و در مشاغل بسیاری از جمله برق‌کاری مشغول به کار شدم و حالا به عنوان تکنسین برق در منطقه ابوتشت شناخته می‌شوم. طی مدت کوتاهی توانستم در خوشنویسی نیز پیشرفت کنم تا اینکه خطاط قرآن کریم شدم و ۶ جزء قرآن را کتابت کردم. من جوان‌ترین خطاط قرآنی در استان قنا و مصر هستم و می‌خواهم نگارش کلام وحی را به پایان برسانم.

عبدالکریم با اشاره به اینکه موهبت قرائت قرآن کریم موجب رشد او شده است، خواستار دیدار با شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر مصر، شد تا از فعالیت‌های قرآنی او حمایت کند.

وی در پیامی به هم‌سن و سالان خود گفت: «برای رسیدن به آرزوهایمان باید کارهای غیرممکن را ممکن سازیم، چرا که دستیابی به آرزوها غیرممکن نیست و با وجود تمام دشواری‌ها و مشکلات، سخت تلاش می‌کنم تا به آنچه می‌خواهم برسم.»

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن