آفریقاجهان اسلام

جوان‌ترین خوشنویس مصری مجوز کتابت قرآن گرفت

آوای سنت : جوان‌ترین خوشنویس مصری با ۱۹ سال سن، از سوی اتحادیه خوشنویسان این کشور مجوز کتابت قرآن به خط نسخ را دریافت کرد.

به نقل از پایگاه خبری الاهرام، مسعد خضیر پورسعیدی، رئیس اتحادیه خوشنویسان مصر گواهی امتیاز  و مجوز کتابت قرآن را به عبدالکریم محمد مرجان، جوان‌ترین خوشنویس منطقه صعید مصر که در حال حاضر با ۱۹ سال سن دانشجوی رشته زبان عربی دانشگاه جنوب الوادی است، صادر کرد.

مرجان با بیان این که کتابت قرآن به خط نسخ از کودکی رؤیای او بوده است، تصریح کرد: کسب مجوز خوشنویسی نسخ قرآن کریم، قوانین سختی دارد که از جمله آن زیبانویسی و داشتن سبک جدید در نگارش کلمات است.

وی با اشاره به اینکه ایده کتابت قرآن را از کودکی در سر می‌پرورانده است، گفت: آموزش خطاطی را در مدرسه خوشنویسی عربی ابوتشتت آموخت و با اینکه با مربیان تازه‌کار هنر خوشنویسی را آغاز کرده اما به زودی به درجه‌ای از مهارت رسید که به عنوان مربی در همان مدرسه خوشنویسی کار تدریس خطاطی به پزشکان و مهندسان را عهده‌دار شده است.

جوان‌ترین خوشنویس مصری مجوز کتابت قرآن گرفت

مسعد خضیر پورسعیدی، رئیس اتحادیه خوشنویسان مصر در این باره گفت: وقتی هنر خطاطی مرجان را مشاهده کرده دریافته است که او مهارت و تبحر خاصی در این هنر دارد و شایستگی این را دارد که مجوز کتابت مصحف شریف به خط نسخ را دریافت کند.

جوان‌ترین خوشنویس مصری مجوز کتابت قرآن گرفت

انتهای پیام

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن