جهان اسلامعمومی

سالانه حدود ۱۵ هزار آمریکایی مسلمان می‌شوند

آوای سنت : طی روزهای گذشته سازمان غیر انتفاعی GainPeace (به سوی صلح) مستقر در شهر شیکاگوی ایالت متحده آمریکا اقدام به درج بیلبوردی از توصیه‌های نبی مکرم اسلام درباره راهکارهای حفظ سلامت کرد. در این پوستر گزیده‌هایی از روایات نبوی مبنی بر لزوم شستن مکرر دست‌ها و جلوگیری از سفر به مناطق آلوده در زمان شیوع بیماری درج شده بود.

لطفاً‌ خودتان را معرفی کنید؟
نام من سَبیل احمد، مدیر Gain Peace هستم. تحصیلاتم در حوزه پزشکی است و در حال حاضر به طور کامل زندگی خود را وقف آموزش اسلام به غیر مسلمانان کردم. فعالیت من در حوزه آموزش آمریکایی‌ها در مورد اعتقاد به اسلام عزیز است.

درباره Gain Peace که در آنجا فعالیت اسلامی می‌کنید بیشتر توضیح دهید؟
این مجموعه زیر چتر دایره اسلامی آمریکای شمالی کار می‌کند. هدف Gain Peace این است که به همنوعان آمریکایی در مورد آموزه‌های اساسی اسلام کمک کند؛‌ این کار به صورت گفت‌وگو و تفاهم متقابل و برگزاری نشست‌ها شکل می‌گیرد. بنابراین Gain Peace سازمان غیر انتفاعی است که هدف اصلی آن آموزش عموم مردم درباره اسلام و شفاف‌سازی از تصورات غلط درباره آموزه‌های اسلام است. در این باره حتی یک خط تلفن رایگان راه‌اندازی کردیم که در آن هر کسی می‌تواند از ساعت ۹ صبح تا ۹:۰۰ شب تماس بگیرد و سؤالات مربوط به اسلام را بپرسد. همچنین فرد می‌تواند درخواست بازدید از مسجد داشته باشد و یا سفارش دهد تا قرآن و سایر منابع اسلامی را در اختیارشان قرار بدهیم.

همچنین Gain Peace دارای یکسری از سخنرانان است که برای صحبت و بحث درباره موضوعات مختلف مربوط به اعتقادات اسلامی در دسترس هستند. از دیگر اقدامات ما ایجاد غرفه‌های اطلاعات مربوط به اسلام، ایجاد فضای تبلیغی در فضای اتوبوس‌های تبلیغی در سطح شهر تحت عنوان اتوبوس‌های اسلام و نیز تبلیغ در بیلبوردها، قطارها، رادیو و ایستگاه‌های تلویزیونی است.

از دیگر سو به کسانی که تازه به اسلام گرویده‌اند، خدمات آموزشی، اجتماعی، معنوی و اخلاقی در قالب‌های مختلف مثل پوستر و فیلم ارائه می‌شود. کلاس‌های تازه‌مسلمانان توسط Gain Peace در شهرهای مختلف ایالات متحده برگزار می‌شود.

سالانه چند نفر مسلمان می‌شوند؟
هر ساله حدود ۱۵ هزار آمریکایی مسلمان می‌شوند.

به عنوان یک کارشناس آیا دلیل گرایش جهان غرب به اسلام را می‌دانید؟
خب، رابطه بین غیرمسلمانان در غرب و اسلام ابعاد زیادی دارد.
اکثریت غیرمسلمانان دارای ذهنیت آزاد و بی طرف و برای یادگیری کنجکاوند – ما حدود ۴۰ هزار تماس از آنها را از طریق تلفن دریافت کردیم. آنها می‌خواهند در مورد اسلام بدانند.
حدود ۱۰٪ از آنها از مسیحیت راضی نیستند و احتمال پذیرش اسلام را دارند. هرچند ۵٪ از آنها از اسلام‌ در هراسند. بنابراین هدف Gain Peace فراهم‌سازی ظرفیت برای بخش‌های مستعد جمعیت ایالات متحده است.

آیا فعالیت‌های شما در ایالات متحده مورد استقبال مردم قرار گرفته است؟
آمریکایی‌ها را غالباً افرادی با ذهنیت باز دیدم که می‌خواهند در مورد فرهنگ‌ها، ادیان و سایر ملیت‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنند. فعالیت‌های Gain Peace تاکنون در ایالات متحده مورد استقبال قرار گرفته است. مردم کنجکاوند بدانند اسلام چیست؛ زیرا موضوع اسلام زیاد در رسانه‌ها مطرح می‌شود. بنابراین آمریکایی‌ها درباره آن کنجکاو می‌شوند.

از آنجا که در آمریکا آزادی تبلیغ اسلام و سایر ادیان وجود دارد، می‌توانیم آزادانه اسلام را با استفاده از علائم تبلیغاتی، رسانه‌های اجتماعی، تلویزیون، رادیو، کتابخانه‌ها و روزنامه‌ها تبلیغ کنیم.

درباره فعالیت‌های رسانه‌ای این مؤسسه بیشتر توضیح دهید؟
ما یک تیم رسانه‌ای داریم که برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌دهند. از آنجایی که پویش‌های زیادی را در طول سال شکل می‌دهیم، اغلب ما اخبار و کنفرانس‌های مطبوعاتی را برای رسانه‌ها اعلان می‌کنیم تا آنها بتوانند پیام ما را به هزاران و میلیون‌ها آمریکایی ارسال کنند.

با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان چه برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اید؟
ما آمریکایی‌های فراوانی داریم که از طریق Gain Peace به اسلام گرویدند. بنابراین برای آنها برنامه‌های ماه رمضان داریم. یک بروشور برای آن طراحی کردیم.

همچنین ما برای غیرمسلمانان برنامه‌هایی داریم تا درباره ماه رمضان و اسلام بیشتر بدانند. این برنامه‌های زنده در صفحات رسانه‌های اجتماعی ما منعکس می‌شود.

طی روزهای اخیر بیلبودی در شهر شیکاگو از سوی مؤسسه شما نصب شد. درباره جزئیات این ماجرا توضیح دهید؟
در ۱۹ آوریل ۲۰۲۰ ، GainPeace یک گروه مسلمان مستقر در شیکاگو ، به مدت چهار هفته پویشی ایجاد کردند. شعار اصلی ما از ایجاد این پویش، “سلام به قهرمانان ما” بود. هدفمان این بود که بگوییم اجازه دهید تا هموطنان ما بدانند که جامعه اسلامی از روحانی شجاعی که در خط مقدم معالجه بیماران COVID-19 قرار دارد، قدردانی می‌کند و جانشان را در این روند به خطر می‌اندازند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن