جهان اسلامشبه قاره

شکنجه‌ها و خشونت‌های گسترده هندوها علیه مسلمانان

آوای سنت : برخی از قربانیان خشونت‌های اخیر علیه مسلمانان در دهلی نو، پایتخت هند، به‌ویژه در منطقه «اندیرا ویهار» از اتفاقات خشونت‌باری سخن گفته‌اند که از سوی هندوهای افراطی علیه مسلمانان انجام شده و آنان را در شرایط بسیار دشواری قرار داده است.

این حوادث به کشتار بیش از ۳۰ نفر از مسلمانان، که برخی از آنها از یک خانواده بوده‌اند، منجر شده است. لذا مسلمانان به دنبال جایی امن برای زندگی بودند تا اینکه به محله «مصطفی آباد» در ۵ کیلومتری پایتخت نقل مکان کردند اما باز هم از تجاوزها و خشونت‌های هندوها در امان نبودند.

«سعود علام» یکی از ساکنان محله «شیو ویهار» واقع در شمال شرقی دهلی نو، در این باره می‌گوید: با فرار به همراه خانواده‌اش، محل زندگی‌شان و همه وابستگی‌هایشان را ترک کرده و جز تعدادی لباس چیزی به همراه خود نبرده‌اند.

تمام خانواده‌های مسلمان هندی به سوله‌های بزرگی پناه برده‌اند که چند تاجر مسلمان برای اسکان مسلمانان فراری از دست هندوهای افراطی ایجاد کرده‌اند.

در همین راستا، بانو «ممتاز»‌ یکی از بانوان مسلمان هندی، درباره به آتش کشیده شدن منزلش به وسیله هندوها می‌گوید:‌ همه اسناد و مدارکم را در آتش‌سوزی منزلم از دست دادم، حال چگونه می‌توانم هویت هندی خود و کودکانم را پس از سوزاندن اوراق هویتم به‌ ویژه پس از تعدیل قانون شهروندی، که اجحاف بزرگی در حق ما مسلمانان است، اثبات کنم؟

قانون شهروندی هند
تجاوزها و خشونت‌ها علیه مسلمانان هند پس از تصویب قانون حقوق شهروندی در پارلمان این کشور برای شهروندان هندی بود که به همه پیروان ادیان در این کشور اوراق هویت هندی داده می‌شود اما مسلمانان از این قانون مستثنا هستند.

هدف از این قانون، آواره کردن مسلمانان مهاجری است که بیش از یک قرن در هند زندگی می‌کنند و اوراق هویت هندی نیز دارند. این مسلمانان بیش از ۲۰ میلیون نفر هستند که از سایر کشورها به هند مهاجرت کرده‌اند.

«رشید» یکی از مسلمانانی که سال‌ها در محله شیو ویهار، در همسایگی یک هندو زندگی می‌کرد و اکنون مجبور به فرار از آن محله شده است، می‌گوید که مغازه‌اش به آتش کشیده شده و وسایلش به غارت رفته است. اکنون نیز به همراه همه خانواده‌های مسلمان محله شیو ویهار فرار کرده و در مناطق مجاور زندگی می‌کنند.

وی می‌افزاید: آتش‌سوزی منازل و مغازه‌های مسلمانان به دست هندوهای افراطی که از سوی حزب حاکم در هند حمایت می‌شوند برنامه‌ریزی شده بود و هندوها پیش از آغاز اقدامات خشونت‌آمیز خود پرچم‌های نارنجی خود را با عبارات هندویی بر سر در خانه‌ها و مغازه‌های مسلمانان نصب کردند تا در آتش‌ زدن خانه‌ها اشتباهی رخ ندهد.

شهر اشباح
بر اساس گفته خبرنگارانی که از شهر شیو ویهار بازدید کرده‌اند، محله مسلمانان در شیو ویهار پس از محاصره از سوی پلیس هند به شهر اشباح تبدیل شده است. این محاصره به جهت مخفی کردن خسارت‌های جسمی و مالی است که هندوها به مسلمانان این محله وارد کرده‌اند. به گونه‌ای که ساکنان محلی تأکید کرده‌اند جسدهای سوخته شده در داخل ساختمان‌ها به دلیل محاصره این محله روی هم انباشته شده بودند.

رسانه‌ها نیز تصاویری از تعرض به مسجد این محله را که به وسیله کپسول‌های گاز به طور کامل سوزانده شده بود منتشر کردند، در حالی که معبد هندوها در این محله هیچ آسیبی ندیده بود.

پلیس دهلی نو با اتهامات بسیاری در خصوص حمایت از تجاوز هندوهای افراطی به جان و مال مسلمانان روبه‌روست. همچنین به تسهیل ورود هندوها به محله مسلمانان و کمک به ادامه تجاوز به آنها متهم است.

بر اساس شهادت برخی از مسلمانان ساکن این منطقه، پلیس هند مدت ۹ ساعت از زمان اعمال خشونت هندوها علیه مسلمانان،‌ به تماس‌های اضطراری ساکنان محله شیو ویهار هیچ پاسخی نداد و مسلمانان هیچ راه شکایتی نداشتند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن