آفریقاجهان اسلام

ضبط کل قرآن با صدای کوچک‌ترین قاری اهل سنت مراکشی

آوای سنت : «یحیی صدقی» قاری نوجوان مراکشی و کوچکترین قاری اهل سنت این کشور است که کل قرآن کریم را با صوت خود ضبط و منتشر کرده است.

به گزارش آوای سنت ؛ به نقل از casa۲۴، یحیی صدقی به دلیل صوت زیبا و دلنشین خود در تلاوت کلام وحی، در کشور مراکش مشهور و همین امر موجب شد که او از سنین کودکی مورد توجه همگان قرار گیرد.

او از همان کودکی در قرائت خلاقیت داشت و با مقایسه قرائت‌های مختلف، روش جدیدی در قرائت ابداع کرد. یحیی صدقی در مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن کریم نیز شرکت کرده است.

این قاری نوجوان احکام و روایات مختلف قرائت قرآن مانند روایت ورش از نافع و روایت حفص از عاصم را به خوبی اجرا می‌کند و پس از تقلید از قرائت بسیاری از قاریان بزرگ و مشهور جهان اسلام همچون محمد صدیق منشاوی و محمود خلیل الحصری، جایگاه خوبی در میان مردم کشورش پیدا کرده است.

وی هر ساله در ماه رمضان در برنامه تلویزیونی «سواعد الإخاء» که سخنرانی‌های مبلغان مشهوری چون شیخ سلمان العوده در آن پخش می‌شود، به قرائت قرآن می‌پردازد.

یحیی تلاوت‌های خود را ضبط کرده و به صورت متناوب در صفحه‌ شخصی خود در فیسبوک منتشر کرده است. بیش از ۴۳ هزار دنبال‌ کننده او در شبکه اجتماعی فیسبوک از قرائت‌هایش به شدت استقبال می‌کنند.

قرائت‌های ضبط شده این نوجوان مراکشی در شبکه ماهواره‌ای المجد نیز پخش می‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن