جهان اسلامشبه قاره
موضوعات داغ

عالم شاخص هندی خواستار وحدت علمای مسلمان شد

دنیای اسلام منتظر یک صلاح الدین جدید است

آوای سنت: هفته گذشته در شهر استانبول ترکیه ،همایش بین المللی تحت عنوان صلاح الدین ایوبی رض برگزار شد.

شرکت کنندگان در این همایش بر حفظ مسجد الاقصی به عنوان میزاث ماندگار این سردار اسلام تاکید کردند.  علامه سید سلمان ندوی از علمای شاخص اهل سنت هند یکی از سخنرانان این همایش بود.ذیلا ترجمه بیانات علامه را در این همایش تقدیم حضور کاربران آوای سنت می نماییم.

عزیزان گرامی! خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگذاریم که به ما توفیق داد تا در این کنفرانس بزرگ بین المللی حضور به هم رسانیم. کنفرانسی که در آن جمع کثیری از علما و دانشمندان بزرگ جهان اسلام مشارکت دارند.

سخنان بسیاری از دانشمندان عزیز را شنیدیم و من هم می خواهم جملاتی کوتاه را به عرض شما برسانم. سخنان خود را با آیات قرآنی شروع می کنم، منزه و پاک است آن خدایی که بنده خود را (محمد صلی الله علیه و آله وسلم) را در شبی از مسجد الحرام به سوی مسجد الاقصی سیر داد. مسجدی که اطراف آن را مبارک کرده ایم تا برخی از نشانه های خود را به او نشان دهیم. همانا خداوند شنوا و بیناست.

همچنین می فرماید، و چون زمان وعده دیگر فرار رسد، تا صورت های شما را ( از شدت عذاب) غمبار و سیاه کنند و وارد مسجد شوند، همانگونه که در مرتبه اول وارد آن شدند و بر هر چه دست یافتند، نابود سازند.

دانشمندان گرانقدر، امروز ما در این مجلس به خاطر بزرگداشت و تجلیل امام عادل، سلطان مجاهد، سلطان صلاح الدین ایوبی گردهم جمع شده ایم. خداوند او را رحمت کند و وی را و کسانی را که با او بودند و کسانی که بعد از او آمدند و منهج او را ادامه دادند، در زمره شهدا و صلحا و اولیا قرار دهد و همه آنها را با سلف صالحین یکجا جمع بگرداند.

در این فرصت ابتدا می خواهم گوشه ای از نوشته های جد بزرگوارم علامه سید ابوالحسن ندوی رحمت الله را بخوانم. هنگامی ایشان که در سال ۱۹۵۶ میلادی به دمشق سفر کرده بودند، به زیارت قبر سلطان صلاح الدین ایوبی مشرف شده بودند.

امام ابوالحسن ندوی می نویسد: به زیارت قبر ناصر دین و ملت،غازی مجاهد سلطان صلاح الدین ایوبی رفتیم. شخصیتی  که خداوند متعال به وسیله او چهره اسلام و مسلمانان را نورانی گردانید و مسلمانان را سربلند کرد و توسط او شان و شوکت صلیبیان را در هم شکست. برای لحظاتی در مقابل قبر ایشان ایستادم و یادآور جانفشانی ها و از خود گذشتگی های او شدیم. یادآور واقعه حطین شدیم که منجر به شکست و از بین رفتن صلیبیان گشت و فتحی بود بزرگ برای اسلام و مسلمانان که پس از آن دروازه فتوحات برای او باز شد.

آنجا بود که دو بیت اشعار ازعلامه خیرالدین زرکلی را با زبان سرزمین فلسطین شهید و فلسطینیان شهید اینگونه خواندم: ای قدس! ای سرزمین فلسطین! صلاح الدین دومی در میان ما بیاور و دومین مرتبه حطین و یا شعبه آن را زنده کن.

امام ابوالحسن ندوی ادامه می دهد و می گوید: بنده از گذشته نسبت به شهید نورالدین زنگی و شهید غازی سلطان صلاح الدین ایوبی چنان احترام و ارادتی دارم که به کمتر پادشاهی از پادشاهان مسلمانان اینقدر ارادت داشته ام و یقین دارم که با حب این دو نفر و دعا در حق آنها به قرب الهی می رسیم.

و می گوید: همانا سلطان صلاح الدین ایوبی معجزه ای از معجزات اسلام پاینده است. نشانه ای از نشانه های بارز الهی است.

پس لازم است که نسل های مسلمانان از علما گرفته تا حکام و انسانهای با شهامت و با غیرت در هر جا و مکان و در هر عصر و زمان به بررسی سیرت و اخبار این شخصیت بزرگ بپردازند. مولفان و محققان و صاحبان قلم باید در زمینه نگارش سیرت این شخصیت وارسته و دررابطه با مجاهدت ها و رشادت های وی به مسابقه بپردازند و می بایست مجامع و مراکز علمی جهت تحقیق و تالیف کتب در این موضوع ایجاد و تاسیس شوند.

اما متاسفانه که مسلمانان جهان و عرب ها حق این بزرگ مرد تاریخ را ادا نکردند و در این باب انصاف به خرج ندادند. به طوری که کتاب هایی که در زبانهای اروپایی نوشته شده خصوصا کتاب هایی که به زبان انگلیسی در رابطه با شخصیت صلاح الدین ایوبی نوشته شده است، بر خیلی از کتاب هایی که به زبان مسلمانان نوشته و چاپ شده است برتری دارند.

این موضوع مهم همچنان منتظر مولفی با همتی والا است که با معلومات عمیق و تحقیقات دقیق و سینه ای گشاد و با بردباری و پشتکار برای تالیف نمودن کتاب هایی در این زمینه وقت بگذارد و شاید در این عصری که زندگی می کنیم، نسبت به عصور گذشته نیاز بیشتری باشد که صفات نیک و جایگاه این شخصیت را در تاریخ جهاد اسلامی و تجدید اسلامی بیشتر بیان کنیم.

اگر الله متعال در گذشته از بین کردها سلطان صلاح الدین ایوبی را انتخاب کرد که او توانست سرزمین فلسطین و مسجدالاقصی را آزاد کند، ما امیدواریم که الله تبارک و تعالی در این برهه از زمان شخصی را از سلاله عثمانی ها انتخاب کند. قهرمانی از قهرمانان عثمانی ها را انتخاب کند، تا باری دیگر فلسطین را آزاد کند.

هنگامی که سلطان محمد فاتح توانست قسطنطنیه را فتح کند، ما امید داریم که کسانی که ایاصوفیه را فتح کردند، کسانی که در کنار مظلومین در سوریه و مصر و عراق و لیبی و یمن ایستادند. آنها امروز هم با توان و قدرت و همت در کنار کشور مظلوم آذربایجان ایستادند. امیدواریم که فلسطین هم بار دیگر به دست همین ها فتح خواهد شد و امیدواریم که صلاح الدین دیگری از نسل عثمانی ها بلند خواهد شد و همین سلاله پاک عثمانی دوباره پرچم اسلام را حمل خواهند کرد انشاالله.

از این قهرمانان درخواست داریم که بلند شوند و سعی کنند که مواقف آنها همیشه صادقانه باشند.

اما عجیب است! خیلی عجیب! خیلی تاسف بار است که امروز صلاح الدین ایوبی تروریست خوانده می شود. صهیونیست های عرب امروز صلاح الدین ایوبی را به عنوان تروریست می شناسند. اینها باطنی ها و قرامطه های جدید هستند. اینها کسانی هستند که در مصر و سوریه فساد را منتشر کردند و در جزیره العرب فساد و تباهی را اعلام کردند. این امراء و پادشاهان سوء، این حکام ظالم و در کنار آنها علماء و مفتیان و قاضیان درباری سوء، اینها کسانی هستند که در این عصر بر علیه علمای بزرگی همچون امام حسن البنا، امام ابوالحسن ندوی، مولانا مودودی، دکتر یوسف قرضاوی و اتحادیه جهانی علمای مسلمانان و گروه اخوان المسلمین فتاوایی را صادر کردند که همه اینها تروریست هستند. این صهیونیست های مجرم، اینها ملحدین جدید هستند، اینها قرامطه های جدید هستند. اینها باطنی های جدید هستند.

علمایی که در این کنفرانس حضور دارند باید در رابطه با اینها تاملاتی داشته باشند. بنده خوب می دانم و یقین دارم که مسلمانان از مراکش گرفته تا اندونزی، از آمریکا گرفته تا استرالیا همه به همراه این قهرمانان و به همراه این آزادگان و این دانشمندانی که در این کنفرانس حضور دارند، می ایستند. امت اسلامی منتظر موضع گیری صریح و روشن این علمای بزرگ بر ضد علمای سوء و علمای درباری و مفتیان سلاطین و بر ضد پادشاهان ظالم و بر ضد قرامطه های جدید و باطنی های جدید هستند و منتظرند که این علمای اسلامی حق را به طور واضح بیان کنند. باید هر چه زودتر دست به کار شویم. شروع کار با ایجاد وحدت در بین صنوف مسلمانان امکان پذیر است.

امروز کسانی هستند که دنبال فرقه گرایی هستند و به اسم های مختلفی شناخته می شوند. آنها هستند و امت اسلام را تکه تکه  می کنند. امت را پاره پاره می کنند و صف های مسلمانان را در هم می شکنند و به علمای حق بهتان می زنند. همین طور اینها بر علیه دکتر یوسف قرضاوی و بر علیه دکتر علی قره داغی و شیخ محمد احسن الددو اتهام وارد کردند و این علما را تروریست خواندند. اگر وضعیت اینطور پیش برود ،ما باید موقف صریح و روشنی را اتخاذ کنیم.

در شبه قاره هند متاسفانه علمای گمراهی ظهور کرده اند که به دنبال پیروی از  آل سعود هستند. در این سال هایی که در سوریه و عراق و مصر و یمن و لیبی تراژدی های وحشتناک و دلخراش رخ داد، این علمای سوء حتی برخلاف حکام ظالم یک کلمه هم حرف نزدند و نمی زنند. اینها کسانی هستند که در کنار آل سعود و آل نهیان می ایستند. کسانی هستند که موافق عادی شدن روابط بین اسرائیل و امارات متحده عربی بودند. بلکه بهتر هست بگوییم موافق رسوایی و ننگ و عار و موافق ظلم و شرارت بودند و هستند.

باید آنها را بشناسیم و نقاب از چهرشان برداریم و آنها را رسوا کنیم. امت اسلامی را دعوت دهیم تا از این علمای سوء دوری کنند و آنها را بشناسند و از فتنه آنها آگاه شوند. امروز باید مردم مسلمان در کنار علمای قهرمان این کنفرانس و در کنار علمایی که این گروه را تایید می کنند و در کنار علمایی که یقین دارند که سلاله عثمانی بار دیگر پرچم عزت را بلند خواهند کرد و بار دیگر دور صلاح الدین ایوبی را زنده می کنند، باشند.

ما به رحمت الهی امیدواریم و می دانیم که ما را به یاری و نصرت وعده داده است و او حزب خودش را و لشکر خودش را و مومنان راستگو را به نصر مبین وعده داده است و ما دعا می کنیم که خداوند اتحاد و اتفاق مسلمانان را برقرار سازد و همه ما را در یک صف واحد قرار دهد و ما را از جمله خلفای صلاح الدین ایوبی بگرداند. تا دست به کار شویم و در بین علمای ربانی و دانشمندان متفکر اسلامی وحدت ایجاد کنیم و بتوانیم امت اسلامی را از وجود منافقین و کسانی که با آل سعود همکاری می کنند و از سفارت خانه های آنها در مقابل فریب کاری و اتهام زدن به علمای ربانی و مجاهد رشوه می گیرند را آگاه کنیم. آنها به آبروی علمای حق می تازند و همین ها چه تراژدی های وحشتناکی که در سرزمین شام و عراق و مصر و لیبی و یمن برپا نکردند. پس ضروری است که علمای درباری را به امت معرفی کنیم و آنها را رسوا و ذلیل کنیم.

نمی خواهم سخنانم را طولانی کنم. این یک بحث طولانی است. علمای بزرگوار در این کنفرانس در رابطه با شخصیت سلطان صلاح الدین ایوبی و خصوصیاتش و امتیازاتش و مجاهده هایش سخنان ارزنده ای را ارائه دادند و من هم خواستم که در رابطه با این موضوع که دیگر دوستان به آن اشاره نکرده بودند، اشاره ای بکنم.

به هر حال به شما علمای بزرگ اسلام سلام عرض می کنم و به شما مبارک باد می گویم و ان شاءالله این کنفرانس یک کنفرانس  موفق بوده است. ان شاءالله که صدای این کنفرانس و پیام این کنفرانس به گوش ۳۰۰ میلیون هندی و به گوش تمام جهانیان خواهد رسید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن