جهان اسلامعمومی

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد…

آوای سنت :  مکرون قول داد که کشورش “هیچ‌گاه از حمایت کاریکاتور و طراحان آن دست نخواهد کشید” و راه ساموئل پتی، معلم کشته شده برای گسترش آزادی بیان، “ادامه خواهد یافت.”

خانمی از طریق نظرسنجی روزنامه دانمارکی BT در صدد است با جمع آوری آرا کشیدن کاریکاتور پیامبر در نظام آموزشی این کشور را قانونی کنند.

– تمام رسانه‌های غربی و شرقی یک‌صدا از کاریکاتورهای موهن به پیامبر سخن می‌رانند.

– حتی این سو، در اقدامی غافلگیر کننده، مظلوم عبدی از سران تروریستی پ‌ک‌ک در سوریه، از اقدام مکرون تجلیل کرد!

هنگامی که این اطلاعات را کنار هم می‌گذاریم، به نتایج جالبی دست می‌یابیم و نکاتی چند روشن می‌شود.

۱) بازی کثیفی که جبهه‌ی کفر راه انداخت، هم ماسک خندان را از صورت مشوش خودشان برداشت، هم محکی واقعی بود بر آن‌سوی طیف نواندیشی که دفاع از غرب را در پشت عبارات عاریتی پنهان می‌کرد و هم ردی بود بر اسلام‌گرایان مخملی که حتی در برابر بدترین توهینها و شدیدترین حملات نظامی دعوت به صلح ذلت‌بار می‌دهند!

۲) این رویداد باعث برجسته‌تر شدن نام محمد و کنجکاوی بیشتر مردم جهان و در نتیجه اقبال بیشتر به او، نام و آیینش خواهد شد تا جایی که کسانی همچون ارنود فاندور را مشتاق تشرف به اسلام خواهد نمود.
چرا که هر کس با کمی مطالعه حتی از منابع غربی، شخصیت والای محمد را با کاریکاتوریستها و سیاستمداران حامیشان مقایسه کند، می‌فهمد که از سر زبونی و حتی حسادت، چنین به استهزا دست می‌یازند. چنین شخصی اگر ذره‌ای حق‌جو باشد، حقانیت محمد و شر مکرون را تایید می‌کند. و ان‌شاالله به زودی شاهد سونامی جدید اسلام‌گرایی خواهیم بود.

۳) تاریخ مصرف شعارهای فریبای آزادی بیان سپری شده و با این هتاکی ها نخ‌نمابودن آنها بیش از پیش عیان خواهد شد.

۴) این مورد و موارد مشابه دیگر نشان می دهند که توهین به پیامبر گرچه در سالیان نه چندان دور به صورت موردی صورت می‌گرفت، اما اکنون در کمال وقاحت به صورت هماهنگ شده انجام گرفته و تدریجا به امری سیستماتیک تبدیل می شود.

بنابراین پاسخ بدان، نیازمند تلاشی جمعی و هماهنگ است که از قضا مقدمات آن در منابع دینی به صورت حب‌النبی وجود داشته و از همین روست که قلب تمام مسلمین یکجا برای او می‌تپد. همگی به خیابانها ریخته، یک‌صدا فریاد وامحمداه سر دادند، تصاویر ماکرون را پاره کرده، کالاهای فرانسوی را بایکوت کردند.

۵) اصلا بعید نیست دشمنان اسلام برای بر هم زدن نتیجه بازی، در این آشفته بازار سناریویی طراحی کرده و عده‌ای افراطی را اجیر کنند تا در اماکن پرجمعیت عملیات انتحاری انجام داده و بهار اسلامی را خزان کنند.
بنابراین باید به هوش بود که هر اقدامی را شتابزده تایید نکرد و فریب نقشه‌های استعمارگران جدید را نخورد.
اگر جبهه‌ی حق از راستی استفاده می‌کند، جبهه‌ی شر از پروپاگاندا و فریب سوءاستفاده می‌کند.

اینجاست که:
✨ یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم، و الله متم نوره و لو کره الکافرون…

۶) محور اتحاد بحمدلله ایجاد شده و نباید شیران غران را تنها گذاشت. باید حمایت کرد تا این بار به ثمر بنشیند و تا خفه شدن ماکرون شورش مجازی و حقیقی را ادامه داد تا این گرگانِ در پوست میش، رسوا و خاموش شوند.

۷) باید چهره‌ی واقعی افراد، نهادها و حکومتهای سکولار را بیش از پیش نمایاند. همانان که به جای توبیخ ماکرون، به او تسلیت می‌گویند و فراموش می‌کنند هجده هزار جمجمه الجزایری را، کاریکاتور موهن پیامبر را، توهین به آیلان را و طراحی سایکس‌پیکو را! چرا که همین فرانسه و امثالش آنان را بر مسند آن حکومت‌های سکولار نشاندند و این بار نوبت خوش‌خدمتی آنان به اربابشان است!

۸) ماهیت یک‌جبهه‌ای بلوک غرب را نشان داد. آنجا که حکومتهای صلیبی همگی یک‌صدا از ماکرون پشتیبانی می‌کنند و توهینش را گوشزد نمی‌کنند.
هرچند نیک بدانیم آنان کوشاتر و به‌روزتر از ما هستند و گرچه در ظاهر تاییدش می‌کنند، اما در پس پرده نکوهشش کرده و نقشه‌های جدیدتری می‌پرورند که ایرادات قبلی را نداشته باشد.

?ابراهیم سوری

نقل از سراج

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن