جهان اسلامعمومی

عرضه صفحه‌ای از قدیمی‌ترین نسخه قرآن کریم در حراجی کریستیز

آوای سنت : مجموعه‌ای از آثار هنری و دست‌ساخته‌های دوران اسلامی از جمله صفحه‌ای از قدیمی‌ترین نسخه موجود قرآن کریم، اواخر ماه جاری میلادی در حراجی کریستیز عرضه خواهد شد.

به گزارش آوای سنت ؛ به نقل از الشرق الاوسط، مجموعه‌ای از آثار هنری و دست‌ساخته‌های دوره اسلامی قرار است اواخر ماه جاری میلادی در حراجی کریستیز عرضه شود. در این مجموعه، آثاری از اندلس، مصر، سوریه، ایران، افغانستان و هند دیده می‌شود.
«ساره بلمبلی»، رئیس بخش هنر اسلامی حراجی کریستیز اعلام کرد صفحه‌ای از قدیمی‌ترین نسخه قرآن موجود در حراجی کریستیز عرضه خواهد شد. به گفته وی این اثر به لحاظ تاریخی و دینی ارزش زیادی دارد. این نسخه از قرآن در سال‌های نخست اسلام به خط حجازی کتابت شده است.
وی افزود: در این قرآن فاصله بین کلمات و حروف زیاد است و بر روی پوست کتابت شده است. با توجه به این امر می‌توان گفت که این مصحف، حجم زیادی داشته است.

وی افزود: این صفحه از کیفیت خوبی برخوردار است و آیات آخر سوره مریم بر روی آن نوشته شده و علائم پایان سوره و آغاز سوره بعدی در آن به چشم می‌خورد.

این کارشناس هنری ادامه داد: مطمئن هستیم که نسخه کامل این قرآن بسیار گران‌قیمت بوده و می‌توان نتیجه گرفت که برای شخص عالی‌رتبه‌ای نوشته شده است.

به گفته وی برآورد می‌شود این اثر تاریخی در این حراجی که ۲۸ اکتبر (۷ آبان ۹۹) برگزار می‌شود، بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار پوند به فروش برسد.

یادآور می‌شود، کریستیز (‌Christie’s) یک بنگاه تجارت آثار هنری و مرکز حراج اشیاء هنری با شهرت جهانی است که دفاتر اصلی آن در  لندن و نیویورک واقع است.
برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن