عمومی

آمریکا چه ربطی با اهل سنت و شیعه دارد؟

مطلبی از سعدالدین آیدین, تحلیلگر ترک

آوای سنت: سعدالدین آیدین, تحلیلگر ترک می گوید سناریوهایی که ایالات متحده و متحدان آن در خاورمیانه به اجرا در می آورند هیچ ربطی با مذهب گرایی ندارند:

اگر توجه داشته باشید ، سیاستمداران ، روشنفکران ، رسانه ها و ابزارهای ارتباطی کشورهای غربی و  امپریالیستی به رهبری ایالات متحده ، همیشه هنگام صحبت کردن در مورد وقایع جهان اسلام ، به ویژه در خاورمیانه ، مسلمانان را  بر اساس مذهب آنها متمایز می کنند. در وقایع اخیر در عراق ، لبنان و ایران ، آنها سعی کردند که همین زبان را برجسته کنند. متأسفانه رسانه های کشور ما(ترکیه) هم از استفاده از زبان غربی ها دریغ نمی کنند. این رسانه ها غالبا اخبار و مقالات و گفتگوهایی که باعث تحریک تعصب مذهبی می شوند را منتشر می کنند. حتی موضوعات نامربوط را هم به نوعی با مذهب مرتبط می کنند.

امپریالیست ها همیشه نقاط ضعف مسلمانان را پیدا می کنند و آنها را از همان نقطه مورد هدف قرار می دهند. آنها این کار را همیشه انجام می دهند. چیزی که آنها به شدت از آن هراسان هستند وحدت و اتحاد مسلمانان است … به همین دلیل نقاطی را که می تواند منشا  فتنه در بین مسلمانان باشد را شناسایی می کنند. سپس آن نقطه را آن قدر می خراشند تا خون از آن جاری شود. مسلمانان را به جان هم می اندازند. نابخردان, متعصب ها, بی خبران از وقایع روز, سطحی نگرها و حتی روشنفکران ما نیز گرفتار این دام ها می شوند.

حال آنکه , آمریکا, رژیم اشغالگر و کشورهای غربی را چه به مذهب مسلمانان ؟ آنها چه با سنی و چه شیعه , دشمن هستند. آنها حتی مسیحی و یهودی هم نیستند. آمریکا و رژیم اشغالگر و اروپا بعنوان یک سیستم, دشمن لائیسم, آته ئیسم و هر نوع دینی هستند . دنیای غرب, منافع خود را دین خود قرار داده است.

اگر آمریکا و غرب ، درگیری یا تنشی که در نقطه ای از جهان اسلام ، به عنوان مثال ، در عراق ، لبنان ، سوریه و یمن وجود دارد را با مذهب مرتبط می کنند و طرف ها را تفکیک مذهبی می کنند و از یکی از طرف ها پشتیبانی می کنند ,باید بدانیم که این چیزی غیر از شیطنت نیست. باید آگاهانه حرکت کنیم و در دام دشمنان گرفتار نشویم.

متأسفانه ، امروز غرب قدرتمند است … غرب امپریالیستی تحت رهبری آمریکا از امکانات عظیمی برخوردار است و با استفاده از ابزارهای تکنولوژیکی که در اختیار دارد می تواند پروپاگاندای وحشتناکی را به راه بیاندازد. می تواند بصورتی هوشمندانه , وحشیگری و اشغالگری خود را کتمان کند و دشمن مورد هدف خود را بعنوان مقصر اعلام کند و چون به هیچ ارزش , آموزه و اصولی پایبند نیست می تواند هر کار کثیفی را انجام دهد. برای او اخلاق ، عدالت ، انسانیت و وجدان مطرح نیست.

مسئول مشکلات و دردهای ما و وضعیت بدی که در آن قرار داریم مذاهب اسلامی نیستند.  پیشتر از این هم مذاهب وجود داشتند. اما مسلمانان مانند اروپای قرون وسطایی جنگ های مذهبی نداشتند.

آمریکا , رژیم اشغالگر و کشورهای غربی و سیاست استعماری آنها, منشا رنج امت اسلام هستند. اگر امروز در عراق تنش و فساد اقتصادی وجود دارد و امنیت از بین رفته, دلیل آن, اشغال آمریکاست. اشغال عراق توسط آمریکا همچنان ادامه دارد. تا زمانی که این اشغالگری به پایان نرسد ، مشکلات به پایان نمی رسند و صلح و آرامش برقرار نخواهد شد.

آمریکا و کشورهای غربی عامل جنگهای داخلی ، هرج و مرج و آشوب در سوریه ، فلسطین ، افغانستان ، لیبی ، یمن و دیگر سرزمین های اسلامی هستند. اگر امروز در ایران و  حتی در ترکیه تنگدستی رو به افزایش می باشد مقصر واقعی آن تحریم‌های غرب و سیاست های اقتصادی و سیاسی تحمیلی آنهاست.

ما باید دشمن خود را بشناسیم. ما باید از سیاست های فتنه آنها آگاه باشیم. ما به جای درگیر شدن با یکدیگر ، باید در برابر دشمن اصلی خود متحد شویم. ما برای رهایی از شر این دشمن دون صفت که بیش از یک قرن است زندگی را به کام ما تلخ کرده‌ ، دنیا و آخرت ما را ویران کرده ، جامعه و جوانان ما را تباه کرده، در پی از بین بردن دین ماست و می خواهد ناموس , حیثیت  و حریت ما را از بین ببرد, راهی بجز وحدت و سلاحی بجز اتحاد نداریم.

منبع

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن