عمومی

دوستی آمریکا یعنی !!

تحولات در سیاست جهانی نشان داده است که متحد شدن با آمریکا به معنای همنشینی با مار می باشد. آنچه آمریکا از متحدین خود می خواهد ، وفاداری کامل ، غلام حلقه به گوش بودن و وابستگی کامل است. آمریکا به دنبال بردگانی است که به خاطر آن بمیرند. روابط آمریکا با متحدانش, هیچگاه همانند اتحاد متقابل بین دو کشور مستقل ، که مطابق با قوانین بین المللی شکل گرفته اند ، صورت نگرفته است. تا زمانی که برای او مفید باشد آن دولت به اصطلاح متحد خود را سرپا نگه می دارد  و البته در این مدت هم شکاف هایی در ساختار بنیادی آن کشور ایجاد می کند. پس از تسلط بر کل سیستم  و بالا کشیدن منابع اقتصادی , آن کشورها را به آسانی می فروشد. شکستن این زنجیرهای بردگی برای کشورهایی که در محور آمریکا قرارمی گیرند بسیار دشوار است. دولت هایی که در بردگی قصوری داشته باشند ابتدا به نوعی هشدار داده می شوند و اگر سربه را نشوند سرنگون می شوند. به ویژه ، کشورهای عربی در درون محدوده ای که ذکر شد نگهداری می شوند. بعضی مواقع اگر در بردگی خود قصوری داشته باشند و یا بعضا بدون هیچ دلیلی ,آنها  نیاز دارند تا واقعیت امر به آنها گوشزد شود. آمریکا بویژه به کشورهای عرب به انحاء مختلف خاطرنشان می کند که ارباب واقعی آنها کیست و آنها فقط حاکمان دست نشانده ای بیش نیستند. این وضعیت مخصوصا در دولت ترامپ  بی محابا انجام می گیرد. بدون توجه به مرزهای حسن نیت دیپلماتیک و سیاسی ، بردگی آن دولت ها گوشزد می شود. بعنوان مثال,  رئیس جمهور آمریکا به پادشاه محمد بن سلمان گفته است که عربستان بدون حمایت آمریکا نمی تواند به حیات خود ادامه بدهد و برای ادامه حمایت از آنها , خواستار افزایش “خراج”  شد. در حقیقت ، اگرچه ممکن است کسانی  از این گفتمانها عصبانی شوند ، اما آنچه ترامپ گفت عین واقعیت است. بله، عربستان نمی تواند بدون ایالات متحده به حیات خود ادامه دهد. چون در دنیای اسلام هیچ هواداری ندارد. دولت سعودی که یک اسب تروا در امت اسلامی است ، منابع زیرزمینی و روی زمین امت اسلامی را به نیروهای شرور جهانی پیشکش می کند. این مأموریت که سالهاست انجام می شود ، هنوز هم بطور جدی ادامه دارد.

دشمن اصلی عربستان سعودی , ایالات متحده است که به او تکیه می دهد و به خاطر متحد خود یعنی آمریکا , بسیاری از کشورهای جهان اسلام را در مقابل خود قرار داده است.  هنگامی که روزش فرا برسد ، بسیار محتمل است که زیر پای سعودی ها توسط ایالات متحده خالی شود. زمانی صدام حسین ژاندارم ایالات متحده در خاورمیانه بود. اما هنگامی که تاریخ مصرف آن به پایان رسید توسط ایالات متحده ساقط شد. بسیاری از تجربیات نشان داده اند که تسلیم شدن در برابر ایالات متحده و تکیه دادن به آن, معادل حرکت به سمت سیاهچاله است. نیروهای شرور جهانی همیشه به دنبال “برده های خوبی هستند که به خاطر  او بمیرند”.

با وجود تجربیات و نمونه های زیادی که وجود دارند ادامه بردگی به آمریکا یک خطای بزرگ است. آمریکا به دنبال متحدانی نیست که با آنها همراه شود و به یکدیگر تکیه کنند و از حق و حقوق و ملیت آنها دفاع کند بلکه به دنبال مرکب هایی است که بر پشت آنها سوار شود.

زولکوف یل

پایان

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن