عمومی

قدس , پایتخت اسرائیل است!!!

آوای سنت(ترجمه): عنوان این مطلب , سخن ترامپ , رئیس جمهور آمریکاست.

فلسطینیان این سخن را قبول نکردند و حتی یک قدم فراتر رفته و با تقسیم قدس تحت عنوان قدس شرقی و قدس غربی نیز , مخالفت خود را اعلام می کنند.

 

آمریکا که قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرده و سفارت خود را به آن انتقال داده , هرگز به هدف خود نخواهد رسید.

 

آنچه که به آن طرح صلح خاورمیانه گفته می شود و حتی برای این که توجه بیشتری را به خود جلب کند معامله قرن خوانده می شود , در صورت پذیرفته شدن نیز باعث بوجود آمدن مشکلات جدید خواهد شد.

 

پذیرفتن این طرح و طرح های مشابه مشکل ساز , غیر ممکن است. اگر بخواهیم فقط با یک جمله بیان کنیم ؛ قبول آن به معنی هیچ شمردن مبارزات فلسطینیان تا به امروز خواهد بود. اگر طرح معامله قرن بدون هیچ تغییری پذیرفته شود دولتی که برای فلسطینیان در نظر گرفته شده است قادر به دفاع از خود نخواهد بود و مجبور می شود تامین امنیت مرزهای خود را هم به اسرائیل واگذار کند.

 

طرحی که توسط آمریکا پیشنهاد شده , بیش از آنکه یک طرح جدید باشد , تحمیل خواسته های صهیونیست های اشغالگر به فلسطینیان مظلوم و طرحی برای تحت فشار قرار دادن آنان به پذیرفتن این طرح می باشد.

 

آمریکا با این عملکرد خود , بار دیگر به جهانیان ثابت کرد که در طرف اسرائیل قرار دارد. این طرح با وضعیت فعلی اش , یک توطئه است. در این جا , اتحاد همه فلسطینیان قابل تقدیر است.

 

طرحی که ترامپ آن را معامله قرن می خواند از نظر ما یک توطئه است. با وجود آنکه سازمان ملل , این طرح را به رسمیت نشناخت اما ترامپ, فلسطینیان را تحت فشار قرار می دهد تا آن را بپذیرند.

این طرحی که گفته می شود توسط کوشنر , داماد یهودی ترامپ حاضر شده و سازمان ملل نیز با آن مخالف است و توطئه خوانده می شود , انتظار می رود که ترامپ آن را پس بگیرد.

منبع

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن