عمومی

مرگ بر امپریالیسم آمریکا

ترجمه مطلبی از MilliGazete

آوای سنت (ترجمه) : آمریکا که برای انجام حملات , اشغال و کشتار در کشورهای مسلمان به سهولت بهانه سازی می کند , این بار حمله به سفارتخانه خود در بغداد را بهانه قرار داده و فرمانده سپاه قدس ایران و چندی از فرماندهای رده بالا را با حمله موشکی به قتل رسانید. دستور این کشتار , بطور مستقیم از طرف ترامپ صادر شده است.

در پی آن , ایران دست به انتقام و حمله تلافی جویانه زد و پایگاه آمریکایی ها در عراق را مورد هدف قرار داد. همچنین ترامپ , با بیان این که ایران هرگز به سلاح اتمی دست نخواهد یافت , اعلام کرد که خواهان صلح است. ترامپ با این سخنان , احتمالا در صدد آرام کردن افکار عمومی جهان و جلب حمایت جهانیان بود. همچنین بطور غیر مستقیم اشاره کرد که در چند روز آینده به بعضی از تاسیسات نظامی ایران حمله موشکی انجام خواهد داد.

 

خلاصه این اتفاق…

برای تحقق آنچه که ترامپ در سخنان خود درباره تبدیل دنیا به سرزمین صلح, بیان کرد بهترین راه حل, خروج آمریکا از منطقه می باشد. باور ما بر این است که اگر آمریکا به خواست خود منطقه را ترک نکند موج ضد آمریکایی که در منطقه بوجود آمده است این کار را به انجام خواهد رسانید.

برای این که بدانیم آمریکا سرمنشا خشونت در خاورمیانه می باشد , بد نیست کشتارهایی که آمریکا در ژاپن , افغانستان و عراق انجام داد را به یاد بیاوریم.

اما حملات اخیر.  انعکاس های این واقعه , به اندازه وضعیتی که در آن قرار داریم غم انگیز می باشد.

انگار که آمریکا قاتل اصلی نبوده باشد , به رویدادهای اخیر بعنوان شکاف بین شیعه و سنی نگاه شد و تحرکات آمریکا , به عنوان اقدامی علیه گسترش تشیع تصور گردید. حتی گفته شد که قاسم سلیمانی دشمن سنی ها بود.

صدام حسین , معمر قذافی , اسامه بن لادن , ابوبکر البغدادی و بطور غیر مستقیم محمد مرسی … – سوای جنبه های قابل انتقاد آنها – رهبران سنی بودند که در لیست قتل های آمریکا قرار دارند.

کسانی که آنها را به قتل رسانیدند , قاتل هایی هستند که از آنسوی دنیا آمده اند و به وحشیگری های خود علیه مسلمانان ادامه می دهند. در افغانستان , عراق , سوریه , مصر , یمن و در هر کجا , دست آنها در کار است.

کسی نمی پرسد که اینها در جغرافیای مسلمانان چه می کنند؟ چطور آنها به خود جرات می دهند تا هر کسی را بخواهند در مقابل چشم دیگران به قتل برسانند؟ چه وقت جلوی آنها گرفته خواهد شد؟

نام قاسم سلیمانی , نامی شناخته شده در منطقه بود و (واقعه قتل او) این همه جنجال به پا کرد. اما انتقام قتل میلیون ها کودک, زن , پیر و جوان مسلمان از طرف آمریکا را چه کسی خواهد گرفت؟ برای آنها چه وقت سوگواری خواهیم کرد؟

گفته می شود که :”آمریکا هنوز هم بیخ گوش ماست و با تمام نیروی نظامی و تکنولوژیکی , قدم به قدم بسوی اهداف خود پیش می رود.عراق , سوریه , ایران و در نهایت , ترکیه.

تا وقتی که ما مسلمانان , مسائل خود را خودمان حل نکنیم مشکلات به پایان نخواهند رسید.

آمریکا از هزاران کیلومتر آن طرف تر آمده و در خاک مسلمانان کشتار می کند اما ما به جای این که قاتل را گناهکار بدانیم یکدیگر را مقصر می شناسیم”.

بله , تفاوت مذهبی می تواند وجود داشته باشد . در سوریه و در یمن , شاید وضعیت های غیر قابل تایید وجود دارند اما به مسئله باید بصورت جامع نگاه کرد و تلاش این دولت ها  در جهت برقراری صلح و آرامش هم نباید نادیده گرفته شود.

بیان «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس , تعبیر مناسبی است که گفت: سلیمانی , شهید قدس است.

بعد از این همه حوادثی که روی داده , چیزی که با صدای بلند باید فریاد بزنیم این است: مرگ بر امپریالیسم آمریکا.

 

منبع

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن