جهان اسلامعمومی

قرآن ، درمان مشکلات جامعه اسلامی است

آوای سنت: مدیر مرکز اسلامی دارالعلوم هرات قرآن کریم را باعث حفظ انسان از بدی های شیطان نفس و دشمنان اسلام خواند.

به گزارش آوای سنت، مولانا محمد سرور رسولی در گفتاری با اشاره به بالا گرفتن مشکلات و گرفتاری ها در سرزمین های اسلامی در طول نیم قرن اخیر گفت: همه ما مسلمانان در مقابل خود دشمنانی داریم که تا رسیدن به هدف خود باید با آنها مبارزه کنیم. برخی دشمنان مانند نفس شیطانی در درون مان قرار دارند و اهداف آن برای همه مشخص است. شیاطین چه نفسانی و ظاهری برای خوبی هیچ انسانی قدم برنمی دارند و تا وقتی که روح در جسم جریان دارد به دنبال گمراه کردن بشر از مسیر راست و تعالی هستند. این شیطان است که در قلب ها وسوسه انداخته و قسم یاد می کند از میان انسان ها هر چند تعداد که بتواند با خود وارد جهنم خواهد کرد. وسوسه بیشترین تاثیر را در گمراهی بشر دارد و طمع دنیوی انسان را به تقویت می رساند.

وی افزود: نوع دیگر دشمنان، لشکریان کفر هستند که از دیرباز چشم به ثروت کشورهای اسلامی دوخته برای غارت اموال مسلمین لشکرکشی می کنند. قرآن کریم به پیروانش فرمایش می دارد که دشمن را به معنای واقعی دشمن شمرده و از دوستی و محبت به آنها پرهیز بپرهیزید، زیرا از هر راهی که بتوانند برای گمراهی بشر تلاش می کنند. شناخت مکر و حیله دشمن از جمله موارد تاکید شده در مباحث دینی است. مشخصه بارز دشمنان دین اسلام، تجاوز به خاک سرزمین های اسلامی و قتل و کشتار مسلمانان به هر حیله و بهانه است. هفته ای نیست که در کشورهای تحت اشغال دشمن، کشتاری اتفاق نیفتد.

عضو هیئت منتظمه مجمع المدارس عربی افغانستان تصریح کرد : آنها سعی دارند تا با شعار حمایت از سرزمین های اسلامی به اشغال خود تداوم بخشند.

مولانا سروری ادامه داد: برای در امان ماندن از شر دشمن، ابتدا باید دین را در خودمان کامل کنیم. هر زمان که مشغول به یاد الله و ذکر صفات وی شویم، از وسوسه های شیطانی در امان خواهیم بود. مداومت و استمرار در عبادت و بندگی وسوسه درون را کم اثر می کند. بعضی انسان ها هستند که دائما خود را در معرض وسوسه ها قرار می دهند. نماز می خوانند، اما، فکر و روح شان درگیر مادیات دنیوی است. امروز می بینیم کسانی که به دین توجه کافی ندارند، خیلی زود توسط دشمن اغوا و شکار می شوند. تعدادی از حکام و وابستگان به بیگانه فرق میان دوست و دشمن را نمی شناسند و خودشان را به مزدوری و نوکری اجانب در آورده اند. یکی از نشانه های گمراهی مسلمان این است که تحت رهبری دشمن دست به کشتار برادران خود در خاک سرزمین اسلامی می زنند.

عضو هیئت منتظمه مجمع المدارس عربی افغانستان ماموریت عوامل فتنه و آشوب را ایجاد اختلاف در بین امت اسلامی دانست و عنوان نمود: اختلافات در میان مسلمانان دامنه دار شده و نسبت به گذشته در میان اعضای خانواده و بستگان و خویشاوندن بیشتر احساس می شود. هر زمان که مسلمانان به فکر بیداری می افتند، شیاطین درونی و انسان نما به تحرک در می آیند. ما در شرایطی به دشمن خود خدمت می کنیم که برای همیشه ما را دوست خود نمی دانند. آنها به خودشان این جمله را می گویند، کسانی که با خانواده و بستگان خود نمی سازنند و با برادران شان به جنگ مشغول می شوند، چگونه می توانند خیرخواه ما باشند!!

اگر اخلاص را در زندگی خود بکار ببندیم و با نظر رفعت به یکدیگر نگاه کنیم، پیشامدهای بد اتفاق نمی افتند. کشورها به اشغال بیگانه در نمی آیند. فرسودگی حاصل از جنگ مردم را خسته و سرگردان نمی کند. برادر کشی برچیده می شود. لذا مشکلات زندگی را برای خود آسان بپنداریم. با قرآن کریم مانوس شویم تا سپر حفاظت ما در برابر شیطان باشد. هرکاری را فقط برای جلب رضایت خدای متعال انجام دهیم.

مولانا سروری تماشای فیلم های مبتذل را جزو آفت های قرن امروز خواند و متذکر شد: علاقه به فیلم ها و موسیقی های مبتذل جای معنویات را پر کرده است.زوجهای جوان تا نیمه های شب خود را با فیلم های غیراخلاقی مشغول می کنند و باریتعالی به این چنین جوامع عزت و کرامت نمی بخشد. ارتباط امت آخر زمان با کلام رب العالمین ضعیف شده است. برای رهایی از تنگ ناها و گرفتاری ها دست به دامان اسباب دنیوی می شویم و فراموش می کنیم که خداوند متعال با یک اراده می تواند همه مشکلات و گرفتاری ها را خنثی کرده و فتنه دشمن را از سر بندگانش کوتاه نماید.

برای دفع آسیب ها و بلایا خود را متوسل به جادوگر و رمال نکنیم.هر کس که قرآن خوان باشد و بنا به فرمایش نبی اکرم صلی الله علیه و اله وسلم سوره بقره را در خانه بخواند همه شیاطین از آن خانه فرار می کنند. آیه الکرسی را ملکه ذهن خود گردانیم. سوره ای که یاد گرفتنش برای همه آسان است. این سوره آسیب های شیطان را از انسان دور می کند. بدانید که هیچ شخصی از آسیب شیطان در امان نخواهد ماند، مگر آنکه در پناه کلام الهی قرار بگیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن