آفریقاجهان اسلام

مسجد مدرن برای مسلمانان غنا ساخته می‌شود

آوای سنت : معاون رئیس جمهور غنا ضمن اعلام خبر ساخت یک مجتمع مسجد مدرن برای جامعه مسلمانان پرانگ در شرق این کشور آفریقایی، خواستار اتحاد میان ادیانی بیشتر درجوامع مسلمان و مسیحی شد.

 به نقل از ghanaweb، قرار است یک مسجد مدرن برای جامعه مسلمانان پرانگ در منطقه بونوی شرقی در کشور آفریقایی غنا ساخته شود و محمد باومیا معاون رئیس جمهوری این کشور رسما از ساخت یک مجتمع مسجد فوق مدرن در این منطقه خبر داد.

معاون رئیس جمهور گفت: این خانه خداوند متعال است و ما باید از خدا بابت ساخته شدن آن تشکر کنیم که بدون او چنین مسجد باشکوهی هرگز ساخته نشده و خداوند امکان آن را برای ما فراهم کرده است.

دکتر باومیا بر اهمیت ساخت مساجد برای مسلمانان تأکید کرده و از آنها خواست تا قاطعانه از ترویج وحدت حمایت کنند و گفت: اهمیت مسجد برای ما ، مسلمانان ، قابل اغماض نیست. مهم نیست که باشکوه یا کوچک باشد ، ما آن را به عنوان یک خانه مقدس خداوند متعال و مکانی برای اجتماع و عبادت یکپارچه همراه با جامعه خود در نظر می گیریم.

وی افزود: مساجد نقش مهمی در جوامع مسلمان دارند. جدا از اینکه ما را مرتباً گردهم می آورد تا از طریق دعا و سایر اجتماعات وحدت را تقویت کنیم، مساجد مدرن همچنین به عنوان مراکز مطالعات اسلامی و تحقیقات هستند. به عنوان یک مجموعه مسجد فوق مدرن ، انتظار ما این است که این بنای زیبا ، انشاالله ، در خدمت این اهداف باشد و جامعه اسلامی را در اینجا در پرانگ و نواحی اطراف آن متحد سازد.

رئیس جمهور غنا نیز در پیامی ویدئویی ساخت این مسجد را برای مسلمانان پرانگ در غنا تبریک گفت و خواستار مدارا و ادامه همبستگی میان ادیانی میان خواهران و برادران مسلمان و مسیحی در کشور شد.

در همین راستا علما و روحانیون مسلمان در غنا، از ساخت این مسجد استقبال کرده و از رئیس جمهور و معاون او اعلام حمایت کرده اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن