جهان اسلامشبه قاره
موضوعات داغ

مسلمانان نباید از قدرت های دنیوی واهمه داشته باشند

علامه سید سلمان ندوی:ترس از قدرت های دنیوی شرک است

آوای سنت : علامه سید سلمان حسینی ندوی یکی از علمای شاخص مسلمان در هندوستان که با لقب خطیب العصر شناخته می شود، در یکی از سخنرانی های اخیر خود تاکید کردند مسلمان واقعی نباید در برابر قدرت های دنیوی به خود ترس و واهمه راه دهد.

این عالم اهل سنت تاکید کردند تمام چیزهایی که در دنیا قرار دارد ،اراده آن در دست الله ذوالجلال است. به جز الله کسی قوت و قدرتی ندارد؛ بنابراین نباید در برابر قدرت های دنیوی مرعوب گردیم.اگر امروز توان تغییر شرایط خود را نداریم به این علت است که به قدرت زیاد کشورهای بزرگ مثل آمریکا ،اروپا ،روسیه و چین اعتقاد پیدا کرده ایم .در این شرایط امیدی به تغییر شرایط خود نداریم.

   رئیس دانشکده دعوت دارالعلوم ندوه العلما در ادامه تاکید کرد:اگر بر این اعتقاد این باور باشید که در هندوستان قدرت در دست اکثریت است و اینجا پلیس و ارتش به صورت گسترده ای وجود دارند و آنها مسلح و قدرتمند هستند و ما نمی توانیم شرایط را به نفع خود تغییر دهیم، این یک باور شرک آمیز است.فقط یک انسان مشرک و کافر و کسی که ایمانش را از دست داده است نسبت به قدرت خداوند ناامید می شود.

علامه ندوی افزود:اگر شرایط ما در حدی نامناسب باشد که در زیر شمشیر ها باشید، یا اینکه  در برابر تفنگ ها و شلیک تانک ها قرار داشته باشید، با همه این وجود یک لحظه هم فکر نکنید که به غیر از خدا کس دیگری قدرتمند است. قدرت فقط از آنِ خداست هر وقت که الله بخواهد و هر طوری که او بخواهد همان می شود. قرآن مملو از این بیانات شیوا است اما افسوس که مسلمانان امروزی قرآن را تلاوت می کنند اما معنی آن را نمی فهمند، در نماز تراویح قرآن را می شنوند اما مفاهیم آن را نمی دانند.

  موسس مدرسه سید احمد عرفان شهید در بخش دیگری از بیانات خود تاکید کردند:بخش بزرگی از جامعه اسلامی فقط قرآن را به عنوان کتابی با برکت و یا به عنوان کتابی که همچون کتاب دعا و تعویذ در خانه ها باشد می شناسند و یا اینکه چنین اعتقاد دارند که قرآن فقط برای کسب ثواب خوانده می شود .

ما باید بدانیم که قرآن برای هدایت انسانها نازل شده است و یک دستور کامل و یک قانون است . قرآن هدایت نامه و  برای مومنان یک بشارت است . قرآن روشنایی است و به وسیله قرآن انسان به آرامش و سکون می رسد و قرآن نوری است که از سوی خدا فرستاده شده است و کتابی است که قدرت انقلابی در وجود انسان ایجاد می کند . قرآن یک معجزه بزرگ است.

ویدئوی بیانات این عالم بزرگوار تقدیم کاربران آوای سنت می گردد:

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن