آسیاجهان اسلام

پایان حکومت ظالم بودایی میانمار فرا رسید؟

مدعیان حقوق بشر به دست و پا افتاده اند!

آوای سنت : با کودتای ارتش میانمار و دستگیری “آنگ سان سوچی” دوره ای پر التهاب و سراسر ظلم علیه مسلمانان، حداقل برای مدتی، متوقف شد. گرچه ارتش این کشور خودش یکی از همکاران سوچی و از مجریان جنایت علیه بشریت در برنامه ی پاکسازی قومی مسلمانان است.

اینکه حکومت بعدی میانمار چه روشی در پیش می گیرد را گذر زمان مشخص می کند اما چرا و چگونه در مدت زمامداری سوچی، اینقدر به مسلمانان ظلم شد؟

میانمار کشوری پنجاه و پنج میلیون نفری در جنوب شرقی آسیا در همسایگی چین، هند و بنگلادش با حدود چهار صد جمعیت مسلمان است. مسلمانان این کشور از گذشته های دور خواهان یک زندگی مسالمت آمیز در کنار سایر مردم آنجا هستند اما کشتار های متعدد مسلمان که با هدف نسل کشی آنان طی سال ها با حمایت و پشتیبانی همه جانبه ی حکومت تحت امر سوچی و رفتار منفعلانه و عملا جانبدارانه ی حکومت های غربی و مدعی حقوق بشر همراه بود، تحقق این آرزوی دیرینه را برای آن ها موضوعی غیر ممکن کرده بود.

حال که ارتش میانمار اعلام کرده تا یک سال آینده حکومت در دست نظامیان است، دولت های غربی به دست و پا افتاده اند و با تهدید می خواهند این قصاب را دوباره بر سر کار بیاورند.

ارتشی که خودش شریک جرم این جنایتکار جنگی است و تا کنون هم از طرف سوچی حمایت می شد و هم او را حمایت می کرد، اما این بار زیاده خواهی سوچی در انتخابات آن کشور و گرفتن اکثریت مجلس به دست وی که قدرت ارتش را به حاشیه می راند باعث شد تا نظامیان بودایی دوست دیرینه ی خود را فراموش کنند و به دنبال سهم خود از قدرت باشند‌.

سوچی که برنده ی جایزه ی نوبل به اصطلاح صلح است در کارنامه ی سیاه خود تمام شرایط لازم برای دریافت پاداش از طرف اربابان غربی اش را دارد.

آن هایی که به او همچین جایزه ای داده اند، باید هم امروز نگران باشند چون هیچ چیز برایشان بهتر از این نیست که ضربه هایشان به اسلام را از راه هایی بزنند که به خیال خام خودشان کمترین شک و شبهه را متوجه آن ها کند.

باید منتظر بود و دید که نظامیان میانمار تا کجا در مقابل فشار های های غرب مقاومت می کند و بعد از آن ها حاکمان جدید میانمار چه برنامه ای برای جبران ظلم های حاکمان پیش از خود دارند؟

عبدالله احسانی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن