جهان اسلامشبه قاره

کشورهای اسلامی و اتحاد علیه مسلمان‌کشی در هند

شیخ امینی:دنیای اسلام باید در دفاع از مسلمانان هند یک صدا شود

آوای سنت :شیخ محمدعلی امینی، نائیب رئیس هیئت فتوای اهل سنت جنوب کشور خواستار وحدت و همدلی دنیای اسلام در برابر مظالم هندوهای متعصب شد. فرازهای مهم بیانات این عالم اهل سنت تقدیم خوانندگان سایت می شود:

جای تأسف است که در قرن ۲۱ که جامعه بشری به تمدن خوبی رسیده و توانسته بسیاری از مشکلات خود را حل کند و در شرایطی که صحبت از حقوق‌بشر و حقوق اقلیت‌ها در جهان مطرح است، شاهد مسلمان‌کشی و آزار مسلمانان در کشور پهناور هندوستان هستیم.

گرچه مسلمانان هندوستان به نسبت جمعیت این کشور در اقلیت هستند اما حق زیادی بر گردن مردم آن کشور دارند، استقلال هند و بسیاری از پیشرفت‌هایی که در طول تاریخ نصیبشان شده به دلیل ایثار، فداکاری و حضور خوب مسلمانان در این عرصه‌ها بوده است

مسلمانان سابقه درخشانی در هند و پاکستان دارند و حکومت‌هایی در این نواحی داشته‌اند. اگر آثار تمدن خوبی در این کشور دیده می‌شود نتیجه حضور مسلمانان بوده است اما متأسفانه امروز شاهد هستیم که افرادی تنها به دلیل مسلمان بودن از حقوق شهروندی خود محروم و مورد تعدی و فشار و ظلم قرار می‌گیرند.

متأسفانه کشورهای اسلامی به‌جای اینکه برخوردی متحدانه و قاطعانه علیه این جنایت بشری داشته باشند، دچار اختلاف و چنددستگی هستند و همین مسئله باعث شده دشمنان اسلام چه در میانمار چه در هندوستان و چین و دیگر نقاط جهان از این اختلاف سوءاستفاده کرده و به جان اقلیت مسلمان در این مناطق بیفتند و حقوقشان را پایمال کنند. افسوس که کشورهای اسلامی و علمای اسلام آن‌طور که بایدوشاید موضع‌گیری که در شأن امت اسلامی باشد را در این خصوص نداشته‌اند.

امیدوارم ایران اسلامی همان‌طور که در بسیاری از مواضع پیشتاز و پیش‌قدم بوده در این مسئله نیز پرچم‌دار دفاع از حقوق مسلمانان هندوستان باشد تا دیگر کشورهای اسلامی نیز به‌ تبع ایران اسلامی جرئت پیدا کنند و در برابر زورگویی‌هایی که هندوهای بی‌رحم دارند بایستند و اجازه ندهند بیش از این خون افراد بی‌گناه صرفاً به جرم خداپرستی و مسلمانی این‌گونه ریخته شود.

همچنین امیدوارم شاهد اتحاد و همبستگی خوبی میان ملل اسلامی باشیم تا این فاجعه انسانی که در حال گسترش است به‌طورکلی مهار شود و بعدازاین شاهد این‌گونه آزارها و فشارها نسبت به مسلمانان نباشیم.

منبع:ایکنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن