دسته‌بندی نشده

سردار سلیمانی فردی عملگرا و فراحزبی بود

ماموستا قادری:ایشان در شکست داعش نقش اساسی داشت

آوای سنت :ماموستا ملا قادر قادری در سخنرانی خود در نماز جمعه روز گذشته(سیزدهم آذرماه) پاوه با اشاره به شهادت سپهبد سلیمانی در عراق تاکید کرد:ایشان فردی عملگرا و فراجناحی بود.

به گزارش خبرنگار آوای سنت ماموستا قادری در ادامه تصریح کرد :خداوند در آیۀ ۳۳ سورۀ احزاب می‌فرماید: «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا» تاریخ مؤمنین به این صورت بوده است که همیشه کسانی بوده‌اند که صادقانه به میدان آمده و سینۀ خود را سپر کرده‌اند و به درجه شهادت و آبرو و عزت رسیده‌اند؛ جمعی هم مانده‌اند و هیچ‌گاه تزلزل به خود راه نداده و راه و سنگر را خالی نکرده‌اند.

امام جمعه پاوه افزودند: یکی از آن دوستان عزیز که آرام‌ترین و بی سرو صداترین فرد در جمهوری اسلامی بود و صادقانه خدمت می کرد، شهید قاسم سلیمانی بود که نه تهدید می‌کرد و نه خود را برتر از دیگران نشان می‌داد.

ماموستا قادری افزودند: سردار شهید قاسم سلیمانی انسانی متواضع و خاکی بود و اثرات مثبتی در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی در منطقه داشت و به همین خاطر است که دشمنان به شهادت او خوشحال هستند.

ایشان ضمن اظهار ناراحتی از شهادت سردار سلیمانی افزودند: شهادت ایشان را به مقام معظم رهبری، خانواده محترم ایشان، هم‌رزمانش در هرکجای دنیا که هستند و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم؛ مطمئنم خون او بیشتر و بهتر مردم ما را بیدار می‌کند.

امام‌جمعۀ پاوه شهید قاسم سلیمانی را فردی شجاع و جهادی توصیف کردند و گفتند: سردار قاسم سلیمانی مرد عمل بود و تهدید بدون عمل نداشت؛ این شهید بزرگوار تابع هیچ گروه و دسته و حزبی نبود. انقلاب و رهبری را می‌شناخت و بس و در طول ۴۰ سال گذشته متواضعانه عمل کرد و در جلوگیری از نفوذ داعش در عراق نقش مثبتی داشت.

خطیب جمعه پاوه در بخش دوم خطبه‌ها به دشمنی دشمنان و نقشه­ های آنان اشاره کردند و گفتند: دشمنان با برنامه و طرح‌ریزی با ما دشمنی می‌کنند و اسلحه ما را که وحدت و برادری و یکپارچگی است شناسایی کرده و از این طریق وارد و در تلاش هستند تا در مقابل واعتصموا بایستند و ما را به‌عنوان امت واحده متفرق کنند و قرآن را که محور وحدت و هدایت مسلمانان است از ما بگیرند و وقتی موفق به این مهم شدند، عملاً ما خلع سلاح شده ایم.

ایشان به پیروی از سخنان جمعۀ قبل خود به دو مورد دیگر از نقشۀ شوم دشمنان برای ایجاد تفرقه در میان مسلمانان اشاره کردند و گفتند: دشمنان مسلمانان به نیروهای خود توصیه کرده‌اند، عقیدۀ مسلمانان را دچار شک و تردید و به آن‌ها بفهمانند که اسلام برای زندگی آن‌ها کافی نیست و همچنین بین آنها اختلاف ایجاد کنند.

ماموستا قادری تصریح کردند: در ممالک اسلامی و در مملکت خودمان کما هوالحق نتوانسته‌ایم بر روی نسل جوان کار تربیتی انجام داده و در فکر کار و شغل برای آن‌ها باشیم، درنتیجه مردم تمام مشکلات خود را از دین می‌بینند.

ایشان با بیان اینکه نسل چهارم در منطقۀ ما ۶۰ الی ۸۰ ٪ اهل مسجد نیستند گفتند: وقتی نسل جدید ما اهل مسجد نیستند پس کجا اسلام و دین و قرآن را یاد بگیرند و به همین دلیل است که امروز می‌بینیم دشمنان ما تا حد زیادی به نتیجۀ مطلوب خود رسیده‌اند.

ایشان با اظهار تأسف از رخت بربستن وحدت در میان امت اسلامی افزودند: مسلمانان کشته می‌شوند و جماعتی از مسلمانان رقص و پای‌کوبی می‌کنند؛ دیوانه‌ای کافر چون ترامپ برادر دینی ما را شهید می‌کند، جمعی به‌عنوان مسلمان به او آفرین می‌گویند؛ اینها مایه تأسف است.

امام‌جمعۀ پاوه در ادامه به ضرب‌المثلی که مناسب به حال امروز ماست اشاره کردند و گفتند: در مرتعی یک اسب و یک گاو سفید به خوشی زندگی می‌کردند؛ تا اینکه روزی شیری آمد و در میان نارضایتی اسب و گاو سفید به جمع آن‌ها اضافه شد، مدتی گذشت روزی شیر به نزد اسب رفت و گفت: این گاو سفید باعث شناسایی ما شده و از دور پیدا هستیم؛ سیمای من و تو همچون طبیعت است و شناسایی نمی‌شویم. اگر این گاو نباشد بهتر است. اسب قبول کرد و شیر به گاو حمله کرد و او را خورد. بعد از مدتی شیر رو به اسب کرد و گفت تو را هم باید بخورم؛ اسب گفت: روزی که دوست مرا خوردی من هم خورده شدم. «اُکِلْتُ یَوْمَ أُکِلَ الثَّورُ الأَبْیَضُ»

ماموستا قادری افزودند: الآن می‌بینیم هند و پاکستان، قطر و عربستان، ایران و مصر و لیبی و ترکیه و سوریه و … باهم اختلاف دارند. دشمن از این اختلاف سوءاستفاده کرده و ما را به چنین روزی انداخته است که همه می‌بینید.

 

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن