دسته‌بندی نشده

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره همه‌گیری جدید

آوای سنت :سازمان بهداشت جهانی (WHO) معتقد است که بشریت باید برای همه‌گیری جدید آماده شود.

 به نقل از اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی این موضوع را به عنوان یکی از اصلی‌ترین موضوعات مورد بحث در کنفرانس تلفنی روز دوشنبه هفتاد و سومین مجمع سالانه جهانی بهداشت ۹ تا ۱۴ نوامبر(۱۹ تا ۲۴ آبان‌ماه) می‌داند.
سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای که پیش از برگزاری این نشست در ژنو منتشر شد، یادآوری کرد که جامعه جهانی باید اکنون برای همه‌گیری جدید آماده شود.

این سازمان گفت: ما در طول سال گذشته دیده‌ایم که کشورهایی که دارای زیرساخت‌های بهداشتی قوی برای آمادگی در موارد اضطراری هستند، می‌توانند به سرعت برای مهار و کنترل شیوع ویروس کووید-۱۹ اقدام کنند.

در هفتاد و سومین مجمع سازمان بهداشت جهانی که بخش نخست آن در ۱۸ تا ۱۹ مه(۲۹ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری) در ژنو برگزار شد، برنامه‌ریزی شده است که قطعنامه‌ای در مورد تقویت آمادگی برای شرایط اضطراری و مراقبت‌های بهداشتی تصویب شود.
در این پیش‌نویس از کشورها خواسته شده که اولویت را برای داشتن آمادگی بهتر در مواقع اضطراری در بالاترین سطح سیاسی قرار دهند. همچنین به ضرورت اطمینان از دستمزد کافی برای متخصصان بهداشت، اهمیت آموزش پرسنل بهداشتی و تقویت نقش کارکنان بهداشت محلی نیز اشاره شده است.
همچنین این سازمان باید اطمینان حاصل کند که همه کشورها برای تشخیص و واکنش به کووید-۱۹ و سایر بیماری‌های عفونی خطرناک مجهز هستند.
برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن