زن و خانوادههمسرداری

اسلام بر ازدواج آسان جوانان تاکید دارد

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه اهل سنت بیرجند رویکرد اسلام نسبت به ازدواج را آسان دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت مولوی سید احمد عبداللهی طی گفتمانی با بیان اینکه دین مقدس اسلام روی ازدواج تاکید فراوان دارد گفت: قرآن کریم فلسفه ازدواج را سکون و آرامش زوجین بیان نموده است. نبی مکرم اسلام صلی الله علیه واله وسلم هم ازدواج را به عنوان یک سنت نبوی خوانده و فرمایش می دارد، کسی که به سنت من اعراض کند، از من نیست.

وی ازدواج را به عنوان یک محافظ برای چشم و کنترل خواسته های جنسی توصیف کرد و اظهار داشت: نتیجه چنین وصلتی عفت و پاکدامنی در جامعه خواهد بود.افراد جوامع مختلف باید ازدواج را سرلوحه زندگی قرار دهند. پسران و دختران امر ازدواج را به دلایل واهی به تاخیر نیندازند و به خاطر نداشتن مال و ثروت زیاد، از انجام وصلت روگردان نباشند.

مولوی عبداللهی با اشاره به آیه سی و دوم از سوره نور تصریح ورزید: خداوند متعال وعده کرده است که با ازدواج فقر و تنگدستی از بین می رود. لذا به عنوان امت اسلامی باید امر ازدواج را آسان و ساده بگیریم و خانواده‌ها همکاری کنند تا ازدواج در جامعه به سادگی برگزار شود. خانواده ها باید از چشم و هم چشمی ها و تجملات پرهیز نمایند، خصوصاً در شرایط موجود کرونا باید از برگزاری جلسات پرهیز شود و یا جلسات عروسی محدود گردد.

مدیر حوزه علمیه اسدیه بیرجند تاکید کرد: در امر ازدواج مسلمانان باید به جای الگو قرار دادن فرهنگ بیگانه و انجام منکرات در مجالس، زندگی بزرگان دین اسلام را الگوی زندگی قرار داده و به آنها تأسی بجویند که این امر خوشبختی دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت.

مولوی عبداللهی یکی از وقایع مهم در تاریخ اسلام را پیوند مبارک حضرت علی و فاطمه که بعنوان درسی بسیار بزرگ برای مردان و زنان مسلمان خواند و خاطر نشان ساخت: ثمره این ازدواج تولد حسن و حسین سرداران جوانان بهشت بود و با این ازدواج ادامه نسل پیامبر صورت گرفته و اولاد مصطفی در عالم منتشر گردیده است.

این عالم اهل سنت ازدواج های ساده در صدر اسلام را درس مهمی برای مسلمین دانست و افزود: صبر و استقامت حضرت فاطمه سلام الله و همکاری ایشان با شوهر در راه گسترش دین اسلام، سرمشق زندگی کسانی است که می‌خواهند در زندگی آرامش داشته باشند. ایشان بهترین همسر، بهترین مادر و یار و مددکار شوهر در جهاد فی سبیل الله بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن