تربیت فرزندانزن و خانواده

اگر می خواهی دخترت به حجاب علاقمند شود

ده راهکار برای شیرین کردن حجاب نزد دختر

آوای سنت : برای اینکه حجاب را نزد خویشاوندانت دوست داشتنی و خوب جلوه دهی و هر دو طرف وظیفه خود را به خوبی انجام داده باشند و رضایت خداوند بزرگ را بدست آورید، راهکارهایی که در پایین آمده را مطالعه کنید، امیدوارم مثمر ثمر باشد و بدین گونه دختران و زنان به وظیفه دینی خود، به کمک پدر و مادر، عمل کنند، یا خانواده آگاهی داشته باشند ؛ آن هم بدون اینکه به ایشان فشار بیاورید و از راه فشار و تنگنا وارد شوید، یا اینکه به خاطر فشاری که به او وارد می‌کنید راه ناپسندی را انتخاب نماید.

رعایت نکات زیر می‌تواند دختر شما را به حجاب علاقمند نماید:

۱ـ در ابتدا از اوایل کودکی در مورد حجاب با او صحبت کن، منتظر بزرگ شدن دخترت نباش که آن وقت به او دستور دهی که حجابش را رعایت کند،چون دیگر دخترت، قناعت و باورش سخت و استوار شده و دلش هَوای دیگری می‌کند.

۲ـ ارزش حجاب را به او نشان بده و آن را بزرگ بشمار و به او بگو که این حجاب زیبا است و چهره‌ات را نورانی و درخشان می‌کند و رعایت حجاب نشانه پاکی و خوب بودن دختران جوان است.

۳ـ به او بگو که حجاب فرمان خداوند بزرگ است و این کار تنها به خاطر خداوند بزرگ بوده و برای مردم نیست و خداوند بزرگ در هر زمان و مکانی تو را می‌بیند.

۴ـ به او یاد بده که خداوند بزرگ زن باحجاب را دوست دارد و از او راضی می‌باشد، آیات خداوند و حدیث‌هایی که در مورد حجاب و رضایت خداوند هستند را برایش بخوان و توضیح بده.

۵ـ نمونه هایی از زنان با ایمان و با حجاب را به او نشان بده و در درجه نخست از بازگویی زندگانی زنان پیامبر، امهات المومنین (رضی الله عنهن) شروع کن و سپس از زنان خوب و دین داری که قبلا بوده‌اند و در قید حیات نیستند یادکن و بعد از آن زنان موفق این دوره را به او نشان بده و حتی الامکان به اتفاق او از آنان دیدن کن.

۶ـ سرنوشت و آوازه انسان‌های گذشته و حال را برای دخترت تبیین کن؛ کسانی که دستورات و فرمان الهی را اطاعت کرده اند و کسانی که از فرمان الهی سرپیچی نموده اند و به دخترت بگو که سرانجام آنها به کجا کشیده است؟! اخلاق و رفتار زن خوب را به او بیاموز و بگو که این کار پاداش زیادی نزد خداوند بزرگ دارد، چون زن خوب و دیندار همیشه الگویی برای دیگر زنان هم سن و سال خود خواهد بود.

٧ـ ‌آمادگی داشته باش که به سؤالاتش پاسخ دهی و به او بیاموز که زن خوب و بالاپوش و باحجاب سرچشمه خوبی و خیرخواهی است.

۸ ۸ـ دخترت را به زنان آشنا و قابل اعتماد بسپار، به خصوص به زنانی که بالاپوش و دیندار هستند و در جلساتشان در مورد رعایت حجاب و شئونات اسلامی صحبت می‌کنند.

۹ـ او را به مساجد بفرست تا در کلاس های دینی که در آنها از بزرگی دین اسلام و آگاهی از آن صحبت می‌شود شرکت نماید و شرکت در این کلاس ها را برایش دوست داشتنی و شیرین جلوه بده.

۱۰ـ در آخر برایش هدیه بخر و بعضی از اوقات نیز به او پول بده و از او بخاطر رعایت حجاب و بالاپوش بودنش تشکر کن و همچنین به او یاد بده که این کار پاداش بزرگی نزد خداوند دارد، که آن هم عبارت است از بهشت بزرگ و وسیع.

نویسنده: یوسف . م

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن