تربیت فرزندانزن و خانواده

در جامعه امروز مشکل دین گریزی از بیماری کرونا بدتر است

آوای سنت: امام جمعه موقت بناور با تاکید بر استقامت در برابر مشکلات، دین گریزی را را مصیبتی بزرگتر از کرونا دانست.

به گزارش آوای سنت، عبدالعزیز آخوند حنفی با بیان اینکه هیچ مصیبتی رخ نمی دهد، مگر اراده و دستور خدای متعال در آن بوده باشد، گفت: امروز عام و خاص به این باور رسیده اند که کرونا از مصایب باریتعالی است، بویژه که این بیماری در سرزمین های اسلامی هم به شدت جریان دارد.

وی افزود: البته غیر از کرونا مصایب بدتری هم امت اسلامی را به خود درگیر ساخته است که ظاهرا به چشم دیده نمی شوند. فراموشی دین و کم اهمیتی به آن، خود مصیبتی بزرگ می باشد. نبی مکرم اسلام صلی الله علیه واله وسلم تا زمانی که در قید حیات بود، دعا می کرد و از رب متعال می خواست تا مصیبت امت را به دین معطوف نماید.

آخوند حنفی با اشاره به این مطلب که انسان مومن و مسلمان تحت هر شرایطی باید بر ادای فرایض و واجبات پایبند باشد، ادامه داد: مصایب نباید باعث غفلت و دوری ما از عبادت گردند، باید اذعان کرد که امت نبوی به مصیبت دین گریزی نیز مبتلا شده اند.

حادث شدن مصایب و مشکلات برای این هستند که انسان به سوی خدا رجعت کند. پدری که فرزندش را به خاطر عدم فرمانبرداری تنبیه می کند، هدفش دور کردن فرزند از خودش نیست، بلکه والدین از روی دلسوزی و با هدف سربراه کردن آنها دست به تنبیه می زنند. خدای متعال نیز مشکلات را به زندگی بندگانش وارد می کند تا متوجه اشتباهاتمان شده و به مسیر مستقیم بازگردیم.

امام جمعه موقت بناور متذکر شد: مصیبتی حادث شده، اما انسان ها کماکان در غفلت بسر برده و مساجد از مردم خالی هستند، لذا ما امت الهی علاوه بر مصیبت بیماری کرونا به مصیبت دوری از دین هم مبتلا هستیم. امروز همه دغدغه ما معطوف به کرونا شده و از ذکر و عبادت غافل مانده ایم. اگر می خواهیم کرونا ریشه کن شود، ابتدا می بایست ایمان به خدا در خود به تقویت برسانیم.

آخوند حنفی تاکید کرد: تا مادامی که دچار مشکل نشویم، غفلت ها ادامه خواهد یافت. کسانی که به حقانیت باریتعالی اذعان می دارند، بسیار بهتر از افرادی هستند که خدای متعال را می‌شناسند، ولی از تعریف و تمجید خالق در میان مخلوق امتناع می ورزند. صحبت از حقانیت رب متعال و تعریف و تمجید نعماتش فاصله ما با وی را کمتر خواهد کرد. صحابه رضی الله عنهم چه به هنگام اشتغال به کار و یا در وقت استراحت، چه در محافل کوچک و یا اجتماعات بزرگ، تنها از بزرگی و عظمت خدای متعال یاد می کردند.

طاقت و استقامت در انسان ها کم شده است. قران کریم به استقامت صحابه شهادت می دهد. آن صحابه وقتی عهدی با خود می بستند، بر استقامت در اجرای آن هم با خود عهد و پیمان می بستند. لذا خدای متعال آنها را از خوف و ترس دور نگه داشت. خالق متعال تنها برای زمان خوشبختی ما نیست. طوری نباشد که تنها در ایام جشن و شادمانی شکرگزار نعمات وی باشیم.

عضو مجمع فقهی احناف ترکمن صحرا یادآور شد: گمان نکنیم که با ریشه کن شدن کرونا مصایب تمام خواهند شد. تا زمانی که فرصت تفکر داریم، به احوالات پس از مرگ تفکر کنیم. قبری که برای انسان مرده مهیا ساخته می شود، ممکن است باغی از بستان های بهشت باشد و یا گودالی از عذاب جهنم که تا روز قیامت در آن سپری خواهیم کرد. سپس موعد حساب و کتاب روز قیامت فرا می رسد و از هر غرفه ای که گذر کنیم، در غرفه بعدی سوال و پرسش بیشتری در انتظار ما خواهد بود.

آخوند حنفی همچنین گفت: خود و دیگران را به صبر و استقامت دعوت دهیم. امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنیم‌. معروفات و منکرات را به دیگران یادآور شویم. والدینی که فرزندان شان را به اعمال نیک توصیه می کنند، مسلما خود نیز عامل به انجام کارهای خیر خواهند شد. همراهی با انسان مومن و خداشناس باعث تقویت ایمان در ما می شود. به تعلیم و تعلم دینی فرزندان اهمیت دوچندان قائل شده و حضور در محافل دینی را گسترش بخشیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن