زن و خانوادههمسرداری

رفتار همسران در دوران قاعدگی خانم ها چگونه باید باشد؟

آوای سنت : خانم ها وقتی در زمان قائدگی هستند باتوجه به تغییرات هورمونی, نیاز به توجه و محبت بیشتری از سوی همسر دارند و آقایان حتما باید به این مسئله توجه داشته باشند. گاهی اوقات برای آقایان سخت است که درک کنند خانم ها در طول عادت ماهیانه چه احساسی دارند و به همین دلیل نمی دانند برای کمک به وی باید چه کنند.

بعضی مسوولیت های او در کارهای منزل را برعهده بگیرید

بسیاری از زنانی که پی ام اس را تجربه می کنند، علامت های جسمی مثل گرفتگی عضلات شکمی، حالت تهوع، خستگی و یبوست دارند. با کمک کردن به وی در به کاربستن سهم او از کارهای منزل و به دست گرفتن برخی از مسوولیت های وی، میتوانید به همسرتان در گذر از این مرحله کمک کنید. پی ام اس سبب می شود انجام دادن بعضی کارها مانند بلند کردن اجسام سنگین یا تمیزکاری روزانه ی منزل دشوار تر شود. شما می توانید با انجام دادن این کارها، به وی وقت بیشتری برای استراحت بدهید.

غذای سالم، استراحت کافی

در دوره نشانگان پیش از قاعدگی بخشی از وظایف همسرتان را به عهده بگیرید تا او بتواند استراحت کافی داشته باشد. اگر اهل آشپزی در خانه هستید، در این دوره برای همسرتان غذاهایی کم نمک و دارای پروتئین کم ولی کربوهیدرات( قند) زیاد فراهم کنید. در این مورد حتی تحقیقاتی علمی انجام شده که نشان داده چنین رژیم غذایی میزان ابتلا به بیماری افسردگی را پائین می آورد.

صبر، صبر و باز هم صبر

دوره نشانگان قبل از قائدگی بطور معمول ۶ روز طول می کشد. یعنی میتوانید مطمئن باشید که همه این بداخلاقی ها، پرخاش ها و اشک ها در کمتر از یک هفته از بین می روند. در ضمن از یاد نبرید که درک شرایط روحی و جسمی همسر یکی از وظایف شماست. پس تلاش کنید در این دوره کاملاً صبور باشید و نشانگان قبل از قاعدگی را بعنوان موقعیتی خاص در زندگی بپذیرید.

شنونده خوبی باشید

برای براورده‌کردن نیازهای همسرتان باید شنونده خوبی باشید. یعنی هنگامی که درباره نیازهایش با شما صحبت می کند، تمام تمرکز و توجه تان را روی صحبت های او بگذارید و حواس تان را جمع کنید. با زبان بدن خویش نشان دهید دارید به صحبت هایش گوش می کنید و اندکی هم به سمتش خم شوید. هنگامی که دارد صحبت می کند، حرفش را قطع نکنید.

بعد از گوش دادن به صحبت ها و نیازهای همسرتان، میتوانید فکر وی را راحت کنید که احساساتش را درک می کنید و حاضر هستید هرطور که خودش می خواهد آن ها را برآورده کنید. احساسات او را قضاوت نکنید. این کار در پایان سبب ناراحتی وی می شود.

جروبحث نکنید

بعضی از زنان پیش از آغاز قائدگی، خستگی، تحریک پذیری و نوسانات خلق وخوی زیادی را تجربه کنند. همچنین در این دوره حساس تر میشوند و سریعتر بداخلاقی خود را نشان می دهند. به همین علت تلاش کنید ملاحظه ی همسرتان را بکنید و با وی بگومگو نکنید.

درعوض، هنگامی که باهم اختلاف نظر پیدا می کنید، تلاش کنید ارامش خویش را حفظ کنید و با یکدیگر صحبت کنید تا به نتیجه ای مشترک برسید. از جنگیدن بر سر مسایل کوچک و جزیی که خودتان هم میتوانید حل شان کنید پرهیز کنید.

همراه همسرتان ورزش کنید

ورزش های هوازی سبکی مانند پیاده روی، اندورفین ها را در بدن آزاد می کنند. اندورفین ماده ای ارامش بخش است که سبب بهبود خلق می شود. مطمئن باشید اگر همسر شما جزء خانم هایی است که اغلب وقت ها نگران است یا گاهی حس افسردگی می کند، ورزش کردن همراه با شما یکی از بزرگترین کمک ها برای او خواهد بود.

پخت وپز را برعهده بگیرید

اگر همسرتان همیشه تمام وعده های غذایی را درست می کند، به او پیشنهاد دهید در این دوره آشپزی را به شما بسپارد. مطمئنا از اینکه مجبور نباشد هنگام پی ام اس آشپزی هم بکند، قدردان شما خواهد بود.

می توانید یک برنامه غذایی بریزید و ماده های غذایی موردنیاز برای تمام اعضای خانوده را از قبل تهیه کنید. با این کار همسرتان را از نگرانی تهیه ی غذا درمی آورید و برایش فرصت استراحت آماده می کنید.

طوری رفتار نکنید گویی چندش تان میشود

بـه وی نشان دهید کـه چرخه عادت ماهانه او حال شـما را بد نمیکند« حتی اگر حقیقتاً احساس خوبی نسبت بـه آن ندارید». اگر سعی می کند درباره آن با شـما صحبت کند، صورتتان را برایش کج نکنید و نگویید برو با یکی از دوستان دخترت درباره آن حرف بزن.

کاری کنید احساس کند دوستش دارید

به او نشان دهید که از اینکه او را در زندگی تان دارید خوشحالید. به او بگویید که دوست و همسر فوق العاده ای برای شماست. اگر سر کار است یا از شما دور است، به موبایلش یا تلفن محل کارش زنگ بزنید و به او بگویید جقدر زیبا و فوق العاده است. نمی دانید این کارها چه تأثیر مثبتی در او میتواند داشته باشد.

کاری کنید حس خوبی نسبت بخود پیدا کند

تحسینش کنید. حرف هایی بزنید که حس کند در زمان عادت ماهیانه هم مانند زمان های دیگر زیبا و باهوش است. این اعتماد به نفس وی را بالا می برد و سبب می شود به خاطر تغییرات روحیه ای که در این دوره برای خانم‌ها به وجود می آید ، احساس بهتری نسبت بخود پیدا کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن