مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

امارات مجری سیاست های آمریکا در منطقه شده است

غالب طرح های امریکا در خاورمیانه شکست خورده است

آوای سنت: نماینده اهل سنت مجلس اقدام امارات در عادی سازی روابط با اسرائیل را باعث کشیده شدن آن کشور به سوی انزوا خواند.

به گزارش آوای سنت دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی طی گفتگوی تلفنی با خبرنگار ما در این خصوص اظهار داشت: متاسفانه در نتیجه تلاش هایی که آمریکایی ها انجام دادند یک چنین تصمیمی از سوی اماراتی ها اعلام رسمی شده است. اخیرا مشاهده کردیم که طرح ترامپ درباره معامله قرن که انتظار داشت از سوی حامیانش با استقبال گسترده مواجه شود، به دلیل واکنش های به موقعی که تعدادی از کشورهای قدرتمند اسلامی بروز دادند،به در بسته خورد. از سوی دیگر تفکرات رئیس جمهور آمریکا در جریان خروج از برجام نیز منجر به برآورده شدن انتظارات مد نظر دولت آمریکا نشده است.

وی با بیان اینکه ترامپ با اعمال فشار بر دولتمردان کشور امارات بازی جدیدی را با کمک اسرائیل برای حضور قوی در انتخابات آینده به راه انداخته است، تاکید کرد: کلیه سیاست های آمریکا در منطقه خاورمیانه با شکست مواجه شده و اکنون قصد ترامپ یک عرض اندام جدید تا زمان برگزاری رسمی فعالیت های انتخابات ریاست جمهوری در آن کشور است که قطعا این حربه نیز به جایی نخواهد رسید.

جهان آبادی با اشاره به این مطلب که کشورهای نظیر امارات، عمان و اردن از مدت ها پیش و به صورت غیر رسمی دیدارها و نشست هایی را با مسئولین رژیم صهیونیستی برگزار کرده اند گفت: باید توجه داشته باشیم که آرمان های کشور فلسطین در کنار مبارزاتی که جوانان آن بر علیه اشغالگران صورت می دهند، دراختیار هیچ یک از حکومت های منطقه نیست که بخواهد سر آن معامله کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم یادآور شد: کشور امارات بنا بر تصمیمات داخلی خود می تواند با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کند، لیکن تجربه مصر در برقراری روابط با رژیم صهیونیستی طی چند دهه اخیر و زمان حکومت “انورسادات” بخوبی ثابت کرد که نتیجه این گونه ارتباط ها چیزی جز به انزوا رفتن دولت و کشور، در جهان اسلام نخواهد بود. لذا بنده این مسئله را یک اشتباه و خطای بزرگ سیاسی می دانم.

جهان آبادی، کشور امارات را برخوردار از تعاملات اقتصادی با بسیاری از کشورهای جهان خواند و عنوان نمود: مسلم بدانید که دولتمردان اماراتی با فشردن دست اسرائیلی ها، آن جایگاه ثابت و همیشگی خود در جهان عرب و جهان اسلام را از دست خواهند داد. امارات در زمینه تعاملات افتصادی محدود شده و روابطش با کشورهای بزرگی مانند ایران و ترکیه بشدت تحت تاثیر این جریان قرار خواهد گرفت. این کشور حتی در درون جوامع اسلامی نیز با نفرت و خشم گروه های مردمی و افکار عمومی جهان اسلام روبرو خواهد شد.

 نماینده حوزه انتخابیه خواف، تربت جام و باخرز در مجلس یازدهم همچنین اظهار داشت: آرمان فلسطین شاید از نظر معدودی از کشورهای اسلامی آرمانی قدیمی شمرده شود، اما از سوی افکار عمومی جهان اسلام بعنوان یک راه مبارزه و بعنوان تنها راه رسیدن به حقوق به حقه مسلمانان شناخته می شود. اماراتی ها با این اقدام نمی توانند رژیم صهیونیستی را از انزوا خارج کنند و در این میان تنها خودشان آسیب خواهند دید.

جهان آبادی همچنین گفت: مسیری که امروز آمریکایی ها در پیش گرفته اند،مانند چاه خطرناکی است که امروز رژیم صهیونیستی  را به انزوا کشانده است و شهروندان آن هیچ امنیتی در سرزمین های اشغالی احساس نمی کنند. لذا این اشتباهی است که احتمال می رود تعدادی از کشورهای عربی نیز آنرا تکرار کرده و شرایطی را تجربه کنند که الان اسرائیل در آن بسر می برد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن